Japonský Bridgestone představil poprvé v České republice nový systém výběru a přiřazení pneumatik pro závodní víkend a zároveň v pondělním testu vyzkoušel novou konstrukci obutí pro rok 2012.
Až na deštivé sobotní dopoledne byla dráha Masarykova okruhu v Brně suchá s poměrně vysokou teplotou povrchu asfaltu. Jezdci královské kubatury dostali dle nových pravidel o jednu přední pneumatiku navíc a také měli na výběr z třech různých směsí. U zadního obutí si pak mohli zvolit, jakou směs budou pro víkend v Brně preferovat.
Díky vysokým teplotám, které uplynulý víkend na jihu Moravy panovaly, bylo nebezpečí nedostatečného zahřátí jednotlivých směsí minimální. Závod vyhrál Casey Stoner, druhé místo obsadil Andrea Dovizioso a první umístění na stupních vítězů v MotoGP získal třetí Marco Simoncelli.
Na otázku, jak nové pravidlo výběru pneumatik fungovalo v praxi, odpověděl Tohru Ubukata z Bridgestone Motorsport. „Z hlediska rozdělení, zapracovaly nové předpisy skvěle. Znamená to, že pro každou Grand Prix teď musíme přivést větší počet pneumatik, protože jezdcům nabízíme větší počet možností, ale jinak se systém jejich přídělu příliš nezměnil. Jakmile jsme připravili různé varianty směsí, je to ve skutečnosti technický ředitel FIM, který rozhodne, ke kterému jezdci půjdou jednotlivé pneumatiky, protože tím se zajistí kompletní nestrannost.“
„Místo toho, aby před každou Grand Prix dostali jezdci ve čtvrtek šest předních hladkých pneumatik, jich nyní mají pět, ale s tím, že si další čtyři můžou vybrat po druhém tréninku, což je celkem devět předních pneumatik. Příděl zadních hladkých pneumatik je rovněž pozměněn, protože ve čtvrtek jich obdrží osm, aby si další dvě mohli vybrat po druhém tréninku, což jim umožní zvolit směs, které dávají přednost. Tyto změny pro nás znamenají víc práce, ale tento víkend proběhlo vše bez problému.“
„Podmínky byly v uplynulém víkendu relativně teplé, takže nebyl žádný problém s výkonem v zahřátí. Následkem toho použili v pátek dopoledne třetí měkčí směs u přední pneumatiky jen tři jezdci - Jorge (Lorenzo), Álvaro (Bautista) a John (Hopkins). Z toho důvodu také změny předpisů neměly na tento závodní víkend až takový dopad. Rozhodující ale je, že nyní si jsou jezdci vědomi dostupnosti třetí měkčí směsi přední pneumatiky pro použití za velmi chladných podmínek, jaké jsme v poslední době mohli vidět v Assenu nebo Německu,“ dodal Ubukata.
V pondělí proběhl na okruhu v Brně plánovaný test královské kubatury, kterého se zúčastnilo celkem jedenáct jezdců a na dráhu také vyjely motocyklové prototypy s motory o objemu 1000ccm od výrobců Honda, Yamaha a Suter-BMW.
„Maximálně jsme využili možnosti oficiálního testu a pokračovali ve vývoji pneumatik určených pro novou kubaturu 1000ccm motocyklů,“ uvedl dále Tohru Ubukata. „Každému jezdci jsme nabídli jednu novou přední a dvě nové zadní pneumatiky s použitím nové konstrukce a směsí. Cílem pro pneumatiky 2012 je nabídnout lepší výkon v zahřátí a zlepšit jejich jízdní vlastnosti.“