Odstranit vibrace zadního kola je pro Doviziosa úkol číslo jedna

Ital zahajuje svou třetí sezonu v továrním týmu Hondy a určitě je to zatím ten nejlepší vstup do sezony, jaký dosud předvedl, což mu samozřejmě dělá velkou radost.
Odstranit vibrace zadního kola je pro Doviziosa úkol číslo jedna

V tabulce časů na kolo figuruje Dovizioso na pátém místě se ztrátou necelých dvou desetin, což je pro začátek určitě dobré znamení. Oba jeho týmoví kolegové jsou po třech dnech na dráze v Sepangu před Italem, ale vzájemný rozdíl je minimální a Dovizioso rozhodně patří mezi favority v letošním šampionátu.

Po úvodním testu sezony 2011 odpověděl čtyřiadvacetiletý rodák z italské Forli na několik otázek, kde zhodnotil výsledky a výkony z uplynulého týdne.

Co říkáte na první test v Sepangu?
Andrea Dovizioso: „Jsem velmi spokojený. Jsme dvě desetiny za nejrychlejším, což není moc velký rozdíl, takže jsem spokojený s prací, kterou jsme tam odvedli. V průběhu testu  jsme měli vysokou úroveň a je pro nás důležité, že začínáme mezi nejlepšími. Je hodně povzbudivé vidět, že jsme nastavili druhý nebo třetí čas. Jsem potěšen výkonem motocyklu, který je opravdu velmi rychlý a po celou dobu lehce ovladatelný. Vracím se zpátky domů v dobrém rozpoložení, protože jsme velmi blízko těm nejrychlejším. Jsme jedni z nich. Záleží na týmu, aby našel potřebné drobnosti, které je třeba zlepšit v dalším testu v Malajsii.“

Jaké jsou vaše pocity ohledně letošní verze Hondy RC212V?
Andrea Dovizioso: „Za poslední tři dny jsme se toho o motocyklu hodně dozvěděli. Zlepšili jsme řízení trakce a tím pádem chování stroje v zatáčkách. Co je třeba zlepšit, tak stabilitu při brzdění. Nemám na mysli přední kolo, kde si myslím jsme udělali celkem velký pokrok, ale hovořím o nestabilitě na zadním kole. Při nájezdu do některých zatáček máme u zadního kola určité vibrace. Pokud tomu přijdeme na kloub, budeme ještě rychlejší. To je pozitivní informace, protože máme na řešení určitý prostor, ale v době, kdy jsme na tom pracovali jsme to nedokázali kompletně vyřešit, i když se nám podařilo udělat nějaká zlepšení.“

Ty vibrace se u zadního kola projevují, když jede na maximum?
Andrea Dovizioso: „Záleží od zatáčky, protože jsou takové, jako například sedmička, kde nemusíte snižovat rychlost, takže tam nepoužíváme spojku a pak jsou ty vibrace silnější. Když potřebujete snížit rychlost podřazením o dva nebo tři převodové stupně, hrajete si s prokluzem a vibrace lze jen těžko objevit. Někdy se to stane a někdy ne, pak je nájezd do zatáčky o něco snadnější. Ale pokud problém v případě sedmé zatáčky vyřešíme, bude to fungovat u všech ostatních a to by byl výrazný výsledek.“

Klepněte pro větší obrázek

Dani a Casey mají stejný problém?
Andrea Dovizioso: „Každý u Hondy má stejný problém. Projevuje se více nebo méně v závislosti na tom, jak moc využíváte spojku a řízení trakce, protože záleží na vašem stylu jízdy a způsobu, jakým pracujete se spojkou. To je problém u každé motorky jiný a v závislosti na stylu buď lepší nebo horší. Viděl jsem některé jezdce Yamahy a Ducati nepoužívat spojku, takže nemají problém a proto je rozdíl tak důležitý.“

Což bude prioritou pro vaše inženýry?
Andrea Dovizioso: „Jak už jsem řekl, prioritou jsou vibrace zadního kola. Potřebujeme zjistit, zda je to spojitost se spojkou nebo na to má vliv také elektronika. Výkonnostní úroveň motocyklu je skutečně velmi vysoká a toto je jediná věc, na které potřebujeme zapracovat. S motocyklem jsem každopádně velmi spokojený. Úroveň je vysoká, někteří jezdci skutečně velmi rychlí, ale my ztrácíme jen dvě desetiny, takže potřebujeme přemýšlet o tom, jak se dál zlepšit. Například Dani myslím je o dvě nebo tři desetiny rychlejší a jede kola při stabilní rychlosti od dvou minut, jedné sekundy a čtyř nebo pěti desetin, skutečně hodně rychlý čas. My jsme jen dvě nebo tři desetiny pozadu, ale po prvním testu to zase není tak velký problém, pokud to do dalšího testu zlepšíme.“

V uplynulých třech dnech jste byl rychlý. Máte nějaké pochybnosti ohledně konkurenceschopnosti motocyklu?
Andrea Dovizioso: „Byl jsem pěkně silný, víc než na ostatních okruzích a pokaždé jednu nebo dvě desetiny za prvním. Proto jsem optimistou. Motocykl je velmi konkurenceschopný. Ve srovnání s ostatními roky, když je tolik jezdců Hondy vpředu, tak to jen potvrzuje, že je motorka konkurenceschopná.“

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 | | 1 N/A
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Nakagami bude od roku 2018 jezdcem týmu LCR Honda

Nakagami bude od roku 2018 jezdcem t…

Takaaki Nakagami aktuálně jezdí ve třídě Moto2. Příští rok se přesune do královské kubatury a bude závodit pro tým LCR Honda.

21.  8.  2017 |
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |