Odstranit vibrace zadního kola je pro Doviziosa úkol číslo jedna

Ital zahajuje svou třetí sezonu v továrním týmu Hondy a určitě je to zatím ten nejlepší vstup do sezony, jaký dosud předvedl, což mu samozřejmě dělá velkou radost.
Odstranit vibrace zadního kola je pro Doviziosa úkol číslo jedna

V tabulce časů na kolo figuruje Dovizioso na pátém místě se ztrátou necelých dvou desetin, což je pro začátek určitě dobré znamení. Oba jeho týmoví kolegové jsou po třech dnech na dráze v Sepangu před Italem, ale vzájemný rozdíl je minimální a Dovizioso rozhodně patří mezi favority v letošním šampionátu.

Po úvodním testu sezony 2011 odpověděl čtyřiadvacetiletý rodák z italské Forli na několik otázek, kde zhodnotil výsledky a výkony z uplynulého týdne.

Co říkáte na první test v Sepangu?
Andrea Dovizioso: „Jsem velmi spokojený. Jsme dvě desetiny za nejrychlejším, což není moc velký rozdíl, takže jsem spokojený s prací, kterou jsme tam odvedli. V průběhu testu  jsme měli vysokou úroveň a je pro nás důležité, že začínáme mezi nejlepšími. Je hodně povzbudivé vidět, že jsme nastavili druhý nebo třetí čas. Jsem potěšen výkonem motocyklu, který je opravdu velmi rychlý a po celou dobu lehce ovladatelný. Vracím se zpátky domů v dobrém rozpoložení, protože jsme velmi blízko těm nejrychlejším. Jsme jedni z nich. Záleží na týmu, aby našel potřebné drobnosti, které je třeba zlepšit v dalším testu v Malajsii.“

Jaké jsou vaše pocity ohledně letošní verze Hondy RC212V?
Andrea Dovizioso: „Za poslední tři dny jsme se toho o motocyklu hodně dozvěděli. Zlepšili jsme řízení trakce a tím pádem chování stroje v zatáčkách. Co je třeba zlepšit, tak stabilitu při brzdění. Nemám na mysli přední kolo, kde si myslím jsme udělali celkem velký pokrok, ale hovořím o nestabilitě na zadním kole. Při nájezdu do některých zatáček máme u zadního kola určité vibrace. Pokud tomu přijdeme na kloub, budeme ještě rychlejší. To je pozitivní informace, protože máme na řešení určitý prostor, ale v době, kdy jsme na tom pracovali jsme to nedokázali kompletně vyřešit, i když se nám podařilo udělat nějaká zlepšení.“

Ty vibrace se u zadního kola projevují, když jede na maximum?
Andrea Dovizioso: „Záleží od zatáčky, protože jsou takové, jako například sedmička, kde nemusíte snižovat rychlost, takže tam nepoužíváme spojku a pak jsou ty vibrace silnější. Když potřebujete snížit rychlost podřazením o dva nebo tři převodové stupně, hrajete si s prokluzem a vibrace lze jen těžko objevit. Někdy se to stane a někdy ne, pak je nájezd do zatáčky o něco snadnější. Ale pokud problém v případě sedmé zatáčky vyřešíme, bude to fungovat u všech ostatních a to by byl výrazný výsledek.“

Klepněte pro větší obrázek

Dani a Casey mají stejný problém?
Andrea Dovizioso: „Každý u Hondy má stejný problém. Projevuje se více nebo méně v závislosti na tom, jak moc využíváte spojku a řízení trakce, protože záleží na vašem stylu jízdy a způsobu, jakým pracujete se spojkou. To je problém u každé motorky jiný a v závislosti na stylu buď lepší nebo horší. Viděl jsem některé jezdce Yamahy a Ducati nepoužívat spojku, takže nemají problém a proto je rozdíl tak důležitý.“

Což bude prioritou pro vaše inženýry?
Andrea Dovizioso: „Jak už jsem řekl, prioritou jsou vibrace zadního kola. Potřebujeme zjistit, zda je to spojitost se spojkou nebo na to má vliv také elektronika. Výkonnostní úroveň motocyklu je skutečně velmi vysoká a toto je jediná věc, na které potřebujeme zapracovat. S motocyklem jsem každopádně velmi spokojený. Úroveň je vysoká, někteří jezdci skutečně velmi rychlí, ale my ztrácíme jen dvě desetiny, takže potřebujeme přemýšlet o tom, jak se dál zlepšit. Například Dani myslím je o dvě nebo tři desetiny rychlejší a jede kola při stabilní rychlosti od dvou minut, jedné sekundy a čtyř nebo pěti desetin, skutečně hodně rychlý čas. My jsme jen dvě nebo tři desetiny pozadu, ale po prvním testu to zase není tak velký problém, pokud to do dalšího testu zlepšíme.“

V uplynulých třech dnech jste byl rychlý. Máte nějaké pochybnosti ohledně konkurenceschopnosti motocyklu?
Andrea Dovizioso: „Byl jsem pěkně silný, víc než na ostatních okruzích a pokaždé jednu nebo dvě desetiny za prvním. Proto jsem optimistou. Motocykl je velmi konkurenceschopný. Ve srovnání s ostatními roky, když je tolik jezdců Hondy vpředu, tak to jen potvrzuje, že je motorka konkurenceschopná.“

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00