Oficiální prezentace nové Yamahy YZR-M1 2009

Nová Yamaha má být letos stejně konkurenční, jak v roce 2008.
Druhý únorový den je ve znamení oficiální prezentace týmu Fiat Yamaha a jejich motocyklu YZR-M1 2009. Tým Valentina Rossiho a Jorge Lorenza zvolil netradiční formu prezentace pomocí virtuálního světa internetu.

Jak ještě zlepšit motocykl, který byl v sezóně 2008 vítězným strojem světového šampionátu, byla složitá otázka pro všechny, kteří se podíleli na konstrukci nového motocyklu pro sezónu 2009. Světlo světa spatřila nová M1 ve Valencii, kde s ní hned po posledním závodu sezóny 2008, testoval Valentino Rossi a následně během zimní přestávky pracovali technici Yamahy.

„V roce 2008 jsme vyhráli všechno, Pohár konstruktérů, titul Mistra světa a titul v soutěži týmů, což vyprodukovalo obrovskou motivaci a reakci ze strany ostatních jezdců a výrobců. Všichni musí pracovat tak, aby postavili motocykl schopný nás porazit,“ uvedl manažer týmu Valentina Rossiho Davide Brivio.

„My udělali to samé. A to je na motocyklových závodech to krásné. Během zimní přestávky se vedou velké diskuse, že ten nebo onen jezdec je rychlejší z toho nebo onoho důvodu, fanoušci se spolu s novináři začnou předhánějí ve svých názorech a prognózách. Potom skutečnost dokáže mnohé z nich vyvrátit a to je ta nejzajímavější část naši práce.“

O novém modelu Yamahy, která se na první pohled příliš neliší od vítězné verze 2008, také hovořil manažer týmu Jorge Lorenza Daniele Romagnoli.

„Motocykl byl v roce 2008 úspěšný, takže tu nebyl žáden důvod měnit jeho koncept a nový motocykl je velmi podobný tomu předchozímu. Změnou pneumatik na Bridgestone bylo jasné, že požadované úpravy byly odlišné od předchozího nastavení. Takže nový motocykl poskytuje širší rozsah nastavení.“

„To nám umožnilo během posledních testů vyzkoušet různé konfigurace, které zlepšily zrychlení v zatáčkách, protože se nám podařilo zvýšit kontakt přední pneumatiky s povrchem dráhy. Pracovali jsme rovněž na řízení motoru a jeho mapách, které zlepšily akceleraci. Naši jezdci tak můžou otočit plynem o několik metrů dříve.“

„Valentino také pracoval na motoru a zaznamenal zlepšení ve zrychlení. Řekl nám, že pracujeme správným směrem. Takže pro test v Sepangu jsme se s Jorgem dočkali a budeme mít celý technický komplet. V tomto roce Japonci a Yamaha znovu překvapí. Jsme si jistí, že motocykl bude stejně konkurenční jak v roce 2008,“ řekl závěrem Daniele Romagnoli.

Klepněte pro větší obrázekYamaha YZR-M1 2009

Motor: čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový čtyřválec
Výkon: 200+ koní (147 KW)
Maximální rychlost: Přes 320 Km/h
Převodovka: 6 stupňová kazetová s alternativními převodovými poměry
Podvozek: Zdvojený hliníkový delta box, nastavitelná geometrie rozvoru a světlé výšky
Odpružení: přední teleskopická vidlice upside down Öhlins, zadní Öhlins s nastavitelným předpětím pružiny. Alternativní tlumení zadního kola.
Kola: Marchesini - 16,5 palce přední, 16,5 palce zadní
Pneumatiky: Bridgestone – 16,5 palce přední, 16,5 palce zadní
Přední brzda: Brembo – dvojitý přední uhlíkový kotouč 320mm s párem čtyřpístkových třmenů
Zadní brzda: Brembo – ocelový kotouč 220mm s dvoupístkovým třmenem
Váha: 148 kg – v souladu s předpisy FIM

9:41 | Fabio Quartararo dnes slaví 19 let.
8. dubna | Crutchlow zvítězil v Argentině a nyní vede šampionát. Je to poprvé od roku 1979, kdy Brit vede šampionát královské… odkaz
8. dubna | Márquez předjížděl Rossiho, došlo ke srážce, Rossi poté upadl a Márquez dostal penalizaci 30 vteřin. odkaz
8. dubna | Márquez se šel Rossimu po incidentu omluvit, ale neuspěl... odkaz
8. dubna | V Argentině je dnes dopoledne mokro... odkaz