Těsně za branami první desítky skončili oba jezdci Pramacu. Nedařilo se naopak Suzuki, Aojamovi ani Barberovi. Capirossi dokonce opět upadl.
Kvalifikace na Velkou cenu Austrálie se tentokrát s výjimkou deště v posledních několika minutách odjela na suchu. Teplota vzduchu se díky větru pohybovala mezi šesti a jedenácti stupni Celsia, trať se ohřála jen na dvacet stupňů. První desítku obsadili při kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie na Phillip Islandu zástupci pěti nejlepších týmů šampionátu. Nyní přinášíme vyjádření závodníků, kteří se do první desítky nevešli.
Pramac Racing
Jezdci satelitního týmu Ducati se těsně neprobojovali do první desítky. Oba budou vyrážet do závodu ze čtvrté řady. Technický ředitel týmu Fabiano Sterlacchini byl s jejich výkony spokojen. Jedenáctý Aleix Espargaró měl problémy s pravým zápěstím. "Nemohl jsem ovládat brzdy, jak bych potřeboval. Bylo to riskantní a nemohl jsem jet naplno," řekl Španěl, který by pro závod preferoval zcela mokrou nebo úplně suchou trať. "Nejhorší jsou různorodé podmínky." Bolesti měl i dvanáctý Mika Kallio, kterého trápí levé rameno. Přesto se mohl v závěru ještě zlepšit, kdyby ho nezastavil déšť. "Našli jsme na zítřek to nejlepší nastavení, ale vše bude záležet na podmínkách na trati," dodal.
Interwetten Honda MotoGP
Hiroši Aojama se v dnešních podmínkách necítil na motocyklu příliš dobře. Jeho nastavení bylo moc citlivé. Obsadil třinácté místo. "Počasí je tu velmi kritické a na motocyklu si tu moc nevěřím, zejména, když je sucho. Musíme do zítřka najít řešení, abych mohl víc zabrat. Bohužel nemáme moc času a počasí se pořád mění," přiznal poslední mistr světa dvěstěpadesátek. Tým musí zapracovat zejména na elektronice.
Rizla Suzuki
Oba závodníci měli problémy s přilnavostí. Čtrnáctý Álvaro Bautista měl navíc dopoledne potíže se zatáčením. "Nemohl jsem rychle měnit směr a na výjezdech byl pořád široký," popisoval Španěl. Odpoledne zkoušel dvě specifikace, pak začalo pršet a Bautista nemohl obě možnosti porovnat. "Ráno nás čeká tvrdá práce. Mysleli jsme, že bychom se mohli zlepšit v chladnějších podmínkách, ale byla větší zima, než jsme předpokládali." Až poslední sedmnácté místo obsadil Loris Capirossi, který během kvalifikace opět upadl. "Vůbec nevím proč," divil se Ital. "Jel jsem na ojeté pneumatice a držel se Colina. Když jsem zabočil doprava, motorka mi sama podjela. Když jedete naplno a uděláte chybu, je to normální, ale já chybu neudělal." Do boxů naštěstí došel po svých, ale když se chtěl vrátit na trať a zlepšit svůj výsledek, začalo pršet.
Páginas Amarillas Aspar
Tým, ve kterém jezdí dnes šestnáctý Héctor Barberá, zatím tiskové vyjádření neposkytl.