Ohledně pohonné jednotky už brzy padne rozhodnutí

Generální ředitel Ducati Corse Filippo Preziosi po skončení dvoudenního testu ve Valencii uvedl, že v prototypech Ducati Desmosedici GP11 budou se vší pravděpodobností motory se systémem zapalování ´big bang´.
Ohledně pohonné jednotky už brzy padne rozhodnutí

O tom zda ´big bang´nebo ´screamer´ se dosud stoprocentně nerozhodlo, protože schůzka, kde takovéto rozhodnutí padne všechny zainteresované teprve čeká. Podle Preziosiho je ale víc než pravděpodobné, že to bude systém ´big bang´, který jezdcům nabízí ve všech směrech lepší parametry.

Rossi strávil většinu úterka a celou středu na motocyklu s motorem ´big bang´. Desmosedici s motorem ´screamer´ si Ital vyzkoušel v závěru prvního dne testů ve Valencii. Nicky Hayden pak testoval obě motorové specifikace Desmosedici.

„Na základě informací od Nicka, nebylo nezbytně nutné ´screamer´ testovat také s Valentinem. Zatím jsme v této věci nerozhodli, ale už brzy se ohledně toho setkáme. Rozhodneme v příštích několika hodinách,“ uvedl Filippo Preziosi. „Myslím, že u motocyklu pro sezonu 2011 nakonec zůstaneme u motoru ´big bang´. Nicky s Valentinem cítí, že je o krok napřed ve srovnání s verzí 2010.“

„Myslím, že ´big bang´ se snadněji používá a nabízí jezdci větší jistotu. V této chvíli navrhuji zůstat u něho,“ řekl technický guru italské značky z Boloně a závěrem hovořil o požadavcích Valentina Rossiho, který si s italským motocyklem zajel ve dvou dnech sto čtyřicet jedna kol. „Lepší zatáčení a jistota s přední částí motorky, takže v tomto směru musíme zapracovat. Chtěl bych rovněž změnit tuhost podvozku, rozdělení hmotnosti a geometrii.“

Valentino Rossi test ve Valencii uzavřel patnáctým časem na kolo a když měl Preziosi říct, jaká je spolupráce s jednatřicetiletým Italem, odpověděl: „Neuvěřitelná. Podle mě je být klidný, když jste na vrcholu výsledkové listiny snadné, ale být klidný, když tam nejste znamená, že jste velký jezdec.“

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00