Okruh v Brně očima Jakuba Kornfeila

Okruh v Brně očima Jakuba Kornfeila

Masarykův okruh v Brně je pro většinu jezdců oblíbený díky své velikosti, ale jeho široká dráha zároveň představuje řadu voleb jízdních stop a ne každá z nich je ta nejrychlejší.

Jakub Kornfeil je profesionálem ve všech směrech a když vám vysvětluje, jak volí stopu v každé ze čtrnácti zatáček brněnského okruhu, uvědomíte si, že jízda na motorce je pro něho skutečná srdeční záležitost. Zkušenosti tu hrají velkou roli a je jasné, že Automotodrom v Brně je příznivý hlavně pro ty jezdce, kteří mu dokážou správně porozumět.

„První zatáčka se musí najet hodně z venku a brzdí se do ní až když jste v náklonu nebo aspoň já to tak dělám,“ uvedl Jakub Kornfeil pro MotoGPsport.cz. „V této zatáčce se musíte držet na vnitřku, v její čtvrtině přidáte plyn a na půlku plynu jedete až na její výjezd. To vás vynese ven a následuje důležitá rovinka, takže výjezd je velmi důležitý. V druhé zatáčce se nechám vynést až na obrubníky a jedu rovně až ke trojce. Tam je právě důležité zbytečně dráhu nekřižovat, ale jet rovně křížem až k nájezdu do trojky. Tím získáte důležité metry navíc.“

„Do trojky se brzdí z plné šestky až na dvojku, takže brutální brzdy a hodně těžká místo, kde zejména po startu dochází k mnoha pádům. Také to tam dost klouže. Ve čtverce máte o jeden rychlostní stupeň víc než v trojce, nesmíte se tam nechat vynést, protože potřebujete dobrý nájezd na další rovinku, která je opět důležitá, protože je z kopce dolů a zavede vás už skoro na ´Stadion´. Je tam také kamera, která snímá záběry právě z této zatáčky a ty jsou pokaždé moc hezké. I když je to z kopce, potřebujete na tuto rovinku dobře najet, protože pak máte problém dosáhnout maximálky.“

Automotodrom Brno

„Pětka je zatáčka taková normální, jezdci MotoGP tento úsek jedou celý v náklonu, ale my se nemusíme nechat vynášet až na obrubníky. Šestka je naopak hodně důležitá, je důležité ji projet pod plynem, sedmičku jedu na dvojku a pak následuje krátká rovinka, kde například jezdci MotoGP dosahují na trojku, možná čtverku až dvou set kilometrové rychlosti a je to taková zajímavost, že se na ´Céčku´ jede tak rychle. V osmičce pak například my jedeme sto třicet, oni zase sto, protože v zatáčkách jsou pomalejší. Zatáčka je to ale těžká a devítka je náročná na brzdy. Potřebujete akcelerovat a stačí, aby jste jen na půl sekundy otevřel plyn, to vás popožene a je to velmi důležité. Před třemi roky jsem tam spadl, takže tam mám respekt a považuji ji za těžkou.“

„Samozřejmě jako všude v Brně následuje výjezd na rovinku a ten je samozřejmě velmi důležitý, protože řadíte na šestý převodový stupeň a v pátek jsem tam měl myslím stejný top speed, jako na cílové rovince, nějakých dvě stě třináct kilometrů za hodinu. Desítka je zatáčka pojmenovaná po Kevinu Schwantzovi a říká se o ní, že je v Brně ta nejtěžší. Tuto zatáčku jedete na dvojku, mám ji ale  rád, baví mě to tam, je lehce odklopená a jezdí se mi tam prostě dobře. Pak následuje rovinka, na které řadíte trojku a čtverku.“

„Jedenáctku mám rád, protože je tam takové rytmické překlopení a protože je do kopce tak se vám tam dobře brzdí. Úsek od desítky po jedenáctku si hodně užívám. Následuje esíčko do kopce a tam je hodně důležité zůstat na plynu, nenechat se vynést a zůstat na vnějšku, což jsem v době, kdy jsem jezdil ´republiku´ nedokázal pochopit. Myslel jsem si, že pokud budu rychlý v úseku mezi jedenáctou a dvanáctou zatáčkou, tak tím získám na výjezdu do kopce, ale není to pravda. To, že máte potřebnou rychlost poznáte podle toho, že vás to za dvanáctkou vynese na obrubníky.

Rovinka mezi dvanáctou a třináctou zatáčkou je poměrně dlouhá a celá do kopce. Takže pokud při výjezdu z dvanáctky ztratíte rychlost, tak v kopci už to nemáte šanci dohnat. Točím tam nějakých třináct tisíc, ale šestku tam nedávám. Ve třináctce jsou důležité brzdy, protože tam nesmíte ztratit rychlost. V jejím výjezdu rychle řadím tři, čtyři a poslední, čtrnáctou zatáčku zatáčku jedu na čtverku. Motorka na té krátké rovince dostane potřebný impuls a v momentě, kdy se pořádně rozjede jsem už v nájezdu na cílovou rovinku pod plným plynem. Poslední zatáčka je hodně otevřená, takže se to tam dá udržet, protože pak přichází důležitá cílová rovinka,“ uvedl závěrem Jakub Kornfeil pro MotoGPsport.cz.

Doporučujeme

Články odjinud