Okruh v Donington Parku očima Scotta Reddinga

Britský jezdec třídy 125ccm loňský závod v Doningtonu vyhrál.
Klepněte pro větší obrázekPodrobný popis dráhy v Donington Parku nám nabídnul svýma očima domácí jezdec nejnižší kubatury Scott Redding, který domácí podnik v minulém roce vyhrál. Z jeho strany to byl fantastický výkon, který tehdy fanoušci na britském okruhu náležitě ocenili. Stal se tak nejmladším jezdcem, který kdy vyhrál závod Grand Prix. Britská Grand Prix se na okruhu v Doningtonu jede v letošním roce naposledy.

Zatáčka číslo 1 – první zatáčka na konci cílové rovinky. Je třeba mít na paměti, že ve Velké Británii často prší, takže tam musíte jet hodně opatrně, protože je tam dráha opačně klopená a snadno se tam padá. Pokud je hezké počasí, tak je to dobré místo, protože vás to snadno dostane do druhé zatáčky.

Zatáčka číslo 2 a 3 – je to opravdu hezký spád z kopce dolů známý pod názvem Craner Curves. Na 125ccm motocyklu tam jedete v zákrytu pod plným plynem nejdříve doprava a pak vlevo.

Zatáčka číslo 4 – pak se dostanete na Old Hairpin, hezká levotočivá zatáčka, kterou projedete na brzdách a pak z kopce dolů, kde můžete překvapivě brzy otočit plynem. Musíte totiž získat potřebnou rychlost pro nájezd do páté zatáčky.

Zatáčka číslo 5 – skutečnost je taková, že je to vlastně jako rovinka, protože ji projedete pod plným plynem a jedete co nejrychleji až k místu nájezdu do šesté zatáčky.

Zatáčka číslo 6 – tady musíte zvolit tu správnou stopu, aby jste pak správně najeli do sedmé zatáčky, protože je to místo, kde můžete předjíždět.

Zatáčka číslo 7 – když v těchto místech hodně fouká, jako například v minulém roce, promění se toto místo na jedno z nejkomplikovanějších míst okruhu, protože si tam musíte udržet správnou stopu navzdory větru, který vás z ní vytlačuje. Nemám tuto zatáčku rád, protože ji jedete naslepo, ale když do ni najedete správně je to pak skvělý pocit.

Klepněte pro větší obrázekZatáčka číslo 8 – je to další zatáčka naslepo, kde nevidíte její začátek a v její první fázi tam nemáte nejlepší kontakt s předkem motocyklu. Je dlouhá a můžete v ní celkem dost akcelerovat. Je to dobré místo k tomu si najít větrný stín za někým z jezdců pro cílovou rovinku. Jedete pod most Dunlop do klesání a necháte tam žaludek.

Zatáčka číslo 9 – podle mě je brždění do deváté zatáčky, jedním z nejkomplikovanějších míst. Musíte tam téměř motocykl zastavit, projet první levotočivou zatáčkou a potom tam máte ještě jednu pravou. Je to také dobré místo, kde se můžete pokusit o předjetí, ale musíte být na jejím výjezdu přesní, protože ji jedete do svahu a potom z kopce dolů až k vlásence Melbourne.

Zatáčka číslo 10 – toto je moje oblíbené místo k brždění, protože tam jedete z kopce s předkem motorky ve smyku. V této zatáčce jsou vlastně dva vrcholy a vypadá to jako dvě zatáčky v jedné. Pokud se vám ji podaří dobře projet máte na výjezdu ještě jednu a pak stoupáte nahoru do kopce.

Zatáčka číslo 11 – nájezd do poslední zatáčky je trošku hrbolatý a musíte tam být hodně opatrní na brzdách. Potom se zatáčka začíná svažovat směrem dolů. Je tam také celkem nepříznivý sklon a je tam velmi snadné chybovat, když brzdíte příliš pozdě. Potom se dostanete na cílovou rovinku, kde budete mít celkem dost neklidné zadní kolo, protože je tam opačný náklon.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz