Okruh v Jerezu očima Daniho Pedrosy

Třináct zatáček čeká na jezdce v jednom kole okruhu v Jerezu.
Klepněte pro větší obrázekZávodní okruh ve Španělském Jerezu se stal v průběhu let legendárním místem závodů ve světovém šampionátu silničních motocyklů nejen pro charakteristické rysy tratě, ale zejména díky divácké kulise, kterou tam dokáží vytvořit španělští diváci.

Jerez de la Frontera pořádá závody Grand Prix od roku 1987 a současný jezdec tovární Repsol Hondy a domácí závodník Dani Pedrosa tam v posledních čtyřech letech získal dvě druhá a dvě první místa na stupních vítězů. Dani Pedrosa nás nyní podrobně seznámí s nástrahami dráhy v Jerezu, když postupně vysvětlí průjezd všemi třinácti zatáčkami, které musí jezdec projet v jednom kole.

Hlavní rovinka a zatáčka č.1 ´Expo 92´ a č.2 ´Michelin´

„Jerez je velmi náročný okruh v jízdě na motocyklu MotoGP. Je tam jen pár rovinek a krátký čas na odpočinek. Hlavní rovinka je krátká, takže bodu brždění do první zatáčky tam dosáhnete opravdu velmi rychle. Správný výjezd z první zatáčky je důležitý a další zatáčka ´Michelin´ je jedním z míst okruhu, kde se počítá s dobrou možností k předjíždění. Je to zatáčka do pravého úhlu, kde musíte držet perfektní stopu k tomu, aby jste se připravili na sérii příštích zatáček.“

Zatáčky č.3 a č.4

„Zatáčka číslo tři vás nutí změnit pozici na motocyklu, protože z druhé zatáčky vyjíždíte nakloněn doprava a musíte velmi rychle překlopit na levou stranu v nájezdu do třetí zatáčky. Následuje krátká rovinka a nenápadná čtvrtá zatáčka, která je celkem dost rychlá.“

Zatáčka č.5 ´Sito Pons´

„Zatáčka ´Sito Pons´je opravdu hezká a líbí se mi. Motocykl je téměř plně naklopený a v první části jedete nahoru než sjedete dolů na nejdelší rovinku okruhu. Musíte velmi dobře využít dráhu a správně vyjet, protože jinak vás můžou v dalších 300 metrech předjet ve větrné kapse nebo v dalším úseku brždění.“

Zatáčka č.6 ´Dry Sack´

„Po zatáčce ´Sito Pons´ čelíme nejdelší rovince okruhu. Trať se tam svažuje směrem dolů a dosáhnete tam velkých rychlostí. Brzdná sekvence v zatáčce ´Dry Sack´je jako ´všechno nebo nic´. Musíte brzdit velmi dobře a vyhnout se dalším jezdcům, kteří vás podjíždějí skrz vnitřní stranu. Je to samozřejmě také dobré místo k předjetí vašich soupeřů.“

Zatáčka č.7

„Toto je velmi dobré místo k tomu, aby prověřilo stav vašich pneumatik, protože v zatáčce jste téměř v plném náklonu a když přidáte plyn a vaše pneumatiky jsou již opotřebované, dostanete smyk. Je to rychlá zatáčka téměř v plném náklonu.“

Klepněte pro větší obrázekZatáčka č.8

„Tato zatáčka je levotočivá vlásenka, která vás nutí opravdu hodně se sklonit a otáčet plynem velmi jemně. Musíte vyjet opravdu velmi dobře, abyste dokázali navázat na správnou stopu a zvlášť pokud máte někoho za sebou k tomu, aby jste dobře zvládl zatáčky ´Nieto´ a ´Peluqui´.

Zatáčky č.9 ´Nieto´ a č.10 ´Peluqui´

„Dvě spojené pravé zatáčky za sebou. V nájezdu do první z nich musíte být velmi precizní, protože pokud uděláte chybu na začátku nebudete dobrý ani v jedné z nich. Musíte být ve výjezdu na obrubník velmi opatrný. Je to tak trochu přes hranu a v zatáčce téměř ležíte.“

Zatáčky č.11 ´Crivillé´ a č.12 ´Ferrari´

„Tyto dvě zatáčky jsou nejdůležitější v Jerezu. Je velmi těžké v těchto místech předjíždět, protože tam jedete více jak 200 kilometrů v hodině a rozhodně to není dobré místo pro pád. Po zatáčce číslo dvanáct je poslední a velmi důležitá zatáčka před nájezdem na cílovou rovinku.“

Zatáčka č.13 ´Ducados´

„Zatáčka má dvě různé stopy a záleží, zda do ní najíždíte s jezdcem před sebou nebo za sebou. Navíc je zrychlení ve výjezdu rozhodující v posledním kole, pokud za vámi jedou další jezdci. Tato zatáčka má velmi náročný nájezd a stejně tak výjezd.“

Hlavní rovinka

„Pokud z poslední zatáčky vyjedete nesprávně, můžou vás na cílové čáře předběhnout jezdci za vámi. Je to velmi krátká rovinka a vy máte jen minimum času si během jízdy na motocyklu MotoGP odpočinout. Téměř okamžitě totiž musíte být připraveni začít brzdit do první zatáčky.
17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00