Okruh v Katalánsku očima Marca Márqueze

Tento španělský talent nejnižší kubatury týmu Red Bull Ajo Motorsport v posledních třech závodech seriálu mistrovství světa silničních motocyklů nepoznal porážku a do Katalánska přijíždí v perfektní formě.

Sedmnáctiletý Márquez zná dráhu v Montmeló velmi dobře, protože tam před začátkem sezony testoval svůj letošní motocykl Derbi RSA 125. Před sedmým závodem sezony ale mladík z Cervery zůstává nohama na zemi, protože je mu jasné, že každý letošní závod je jiný a stejně tak to bude v případě nedělního klání v Barceloně.

„Rovinka katalánského okruhu je jedna z nejdelších ve světovém šampionátu vůbec,“ řekl Márquez, když představoval závodní okruh v Barceloně. „Těsně v její polovině je místo, kde začíná dráha stoupat do kopce a otáčky motoru se tam o něco sníží. Potom jedete mírně z kopce k první zatáčce.“

Zatáčka číslo 1 a 2
„Přijedete na konec rovinky rychlostí kolem dvou set třiceti kilometrů v hodině, na plný plyn a se zařazeným šestým převodovým stupněm. Asi sto metrů před zatáčkou začnete brzdit a do zatáčky najedete dvojkou, je důležité si udržet vnitřní stranu pro výjezd do druhé zatáčky.“

Zatáčka číslo 3
„Po výjezdu z druhé zatáčky řadíte až na čtyřku a jedete dlouhou pravotočivou zatáčku. Je to úsek, kde můžete hodně získat nebo také ztratit, protože má výjezd naslepo a vy se jen intuitivně dostanete do nájezdu, který vás navede do zatáčky Repsol.“

Zatáčka číslo 4
„Je to velmi dlouhá zatáčka, kde nejdřív jedete trochu ze široka, ale pak musíte rychle přejet na vnitřek, protože jinak nedokážete rychle akcelerovat.“

Zatáčka číslo 5
„Zatáčka ´Seat´ je jedno z míst, kde se nejintenzivněji brzdí před nájezdem do pomalé zatáčky, kterou jedeme na jedničku. Musíte velmi rychle vyjet a z kopce využít maximální zrychlení.“

Klepněte pro větší obrázek

Zatáčka číslo 6 a 7
„Toto je velmi důležitá zatáčka, protože potom nastupuje sekce do kopce ´La Moreneta´. Tato zatáčka se jede na dvojku a musíte v ní docílit rychlé změny směru.“

Zatáčka číslo 8
„Rychle řadíte na třetí a čtvrtý převodový stupeň až dosáhnete zatáčky ´Campsa´, kterou projedete na trojku. Je to další velmi těžká zatáčka, protože její výjezd je tam opět naslepo.“

Zatáčka číslo 9
„Po rovince, která směřuje z kopce dolů dosáhnete ´La Caixa´, kde je hlavní problém v tom, že je to levotočivá zatáčka, kterou jedete na dvojku a s nohou blíž k asfaltu na řadící páce. Tady musíte rychle řadit při jízdě ve velkém náklonu až na čtvrtý rychlostní stupeň.“

Zatáčka číslo 10
„Tady dosáhneme zatáčky ´Banc Sabadell´, kterou obvykle projedeme na dvojku. Je velmi dlouhá, takže ze začátku tam jedete zeširoka a potom znovu zpátky na vnitřek, protože pokud jste celou dobu jeli jen tam, tak vás bude stát spoustu času než dokážete plně akcelerovat.“

Zatáčka číslo 11 a 12
„Tyto zatáčky jsou velmi rychlé a můžete v nich hodně získat, ale také ztratit. Musíte se udržet na vnitřní straně a poslední zatáčku projet velmi rychle, aby jste se na hlavní rovinku dostali v maximální rychlosti.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz