Okruh v Mugellu očima Itala Doviziosa

Pro Andrea Dovoziosa bude víkendová Grand Prix jeho domácím podnikem a protože zná okruh v Mugellu velmi dobře, přiblížil nám průjezd jedním kolem zatáčku po zatáčce.

Pro továrního jezdce Hondy je okruh v Mugellu samozřejmě tím nejkrásnějším na světě, je ale také velmi náročným a to hned z několika důvodů. Dráha je široká a jezdci musí volit hned z několika stop, časté změny v převýšení, vysoká rychlost v zatáčkách, nerovnosti a intenzivní brždění. To vše klade vysoké nároky nejen na jezdce samotné, ale také na motocykly a pneumatiky.

Hlavní rovinka (start-cíl)
„Speciální bod okruhu v Mugellu je před nájezdem do první zatáčky, tam dochází ke změně sklonu dráhy. Dosahujete tam více než tři sta třiceti kilometrů v hodině a když jen o něco dříve uberete plynu nebo se dotknete zadní brzdy, tak vám vystřelí přední kolo. Je velmi náročné při takových rychlostech uřídit motocykl, protože je tam také malá změna směru před bržděním a adrenalin tam jede naplno.“

Zatáčka č.1 (San Donato)
„Zatáčka ´San Donato´ je velmi náročná, protože dráha je tam velmi široká a umožňuje průjezd řadou různých stop. Najíždíte do ní ve vysoké rychlosti, jedete ze svahu dolů a vyjíždíte do stoupání.“

Zatáčka č.2 a č.3 (Luco a Poggio Secco)
„Po sekci do kopce se dostanete nejdřív do esíčka ´Luco´ – ´Poggio Secco´, což je velmi problematický úsek kvůli kompresi na tlumení. Je tam spousta drobných výmolů, jenž způsobují vibrace. Potřebujete tam projet plynule, nechat motorku jet a stále si udržovat vysokou rychlost při zatáčení.“

Zatáčka č.4 a č.5 (Materassi a Borgo San Lorenzo)
„Druhé esíčko ´Materassi´ a ´Borgo San Lorenzo´ je pomalejší a má mnohem snadnější stopu, snažíte se tam udržet maximální možnou rychlost a nedovolíte příliš velký pokles otáček motoru.“

Zatáčka č.6 a č.7 (Casanova a Savelli)
„Na sjezdů dolů do sekce ´Casanova´ a ´Savelli´ je historické místo s nejlepší atmosférou, kde fanoušci přijedou už o týden dříve a rezervují si tam místo, které si pak za každou cenu brání. Je to velmi náročné esíčko, protože tam musíte brzdit při jízdě z kopce dolů a vyjet přesně tak, aby jste se dokázali připravit na další zatáčku ´Arrabbiata 1´.“

Klepněte pro větší obrázek

Zatáčka č.8 a č.9 (Arrabbiata 1 a Arrabbiata 2)
„Zatáčky Arrabbiata 1 a 2 jsou dvě nejkrásnější a nejobtížnější zatáčky okruhu a vůbec celého šampionátu. V ´Arrabbiata 1´ jedete ze svahu až do střední části zatáčky, potom se trať začíná zvedat, dosahujete tam vysoké rychlosti až do nájezdu do zatáčky ´Arrabbiata 2´, která si myslím je jedna z nejkrásnějších na světě. Je to zatáčka naslepo, do kopce s velmi vysokým obrubníkem, jenž nemůžete projet a musíte tam přidat plyn intuitivně, bez jakéhokoliv referenčního bodu, protože tam nevidíte na výjezd ze zatáčky. Je velmi těžké jet v tomto místě na maximum.“

Zatáčka č.10 a č.11 (Scarperia a Palagio)
„Po změně sklonu dráhy se dostanete do esíčka ´Scarperia´a ´Palagio´, tam si musíte udržet vysokou rychlost a být znovu opatrný na výmoly, jenž vše jenom stíží.“

Zatáčka č.12 (Correntaio)
„V nájezdu do sekce ´Correntaio´ jede z kopce dolů do velmi dlouhé pravé zatáčky, kde musíte zůstat na vnitřní stopě dráhy, protože vás to vynáší ven. Ve výjezdu se musíte skutečně zkoncentrovat a připravit se na následující esíčko.“

Zatáčka č.13 2x (Biondetti)
„Zatáčky ´Biondetti´ jsou velmi náročné, velmi rychlé a s mnoha nerovnostmi, které vás vyvezou do poslední zatáčky.“

Zatáčka č.14 (Bucine)
„Zatáčka ´Bucine´je možná jedna z nejtěžších zatáček okruhu, protože do dlouhé levotočivé zatáčky najedete z kopce dolů a celou dobu jedete v klesání až na cílovou rovinku. Musíte si tam najít dobrou stopu, protože se dostanete na rovinku, která je skutečně velmi dlouhá a extrémně důležitá pro nastavení rychlého času.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00