Otázka minimální hmotnosti je stále velmi živá

O navýšení minimální hmotnosti litrových prototypů z původních 153kg na současných 157kg rozhodla v prosinci loňského roku Komise Grand Prix, což se ale nelíbí oběma japonským výrobcům Hondě a Yamaze.
Otázka minimální hmotnosti je stále velmi živá

Oba už totiž měli vyrobené závodní prototypy, které počítaly s původní minimální hmotností a proto je nyní pro ně velmi komplikované vymyslet ten nejlepší způsob, jak je dodatečně zatížit. Samozřejmě, aby u 1000ccm prototypu docílili hmotnosti 153kg museli investovat nemalé peníze, což lze nyní považovat za zcela zbytečnou investici.

Minulý týden šéf Yamahy MotoGP Masahiko Nakajima pro Motorcycle News poznamenal: „Osobně jsem rozhodnutím Komise Grand Prix frustrovaný. V prosinci to prostě není možné. Měli jsme už připravené kompletace dílů, některé náhradní součástky a změna o čtyři kilogramy vám znemožní cokoliv udělat. Je to docela těžké. Pokud máte na realizaci takové změny rok, můžete se na ni připravit. Vlastnosti při brzdění jsou s kilogramem navíc velmi rozdílné, takže s čtyřmi si asi umíte představit co nastane. Musíme na motorce najít to nejlepší místo pro dodatečnou zátěž, ale kde bude, tak to je přísně tajné.“

Začátkem února změnu technických pravidel také kritizoval úřadující mistr světa Casey Stoner, který v této věci uvedl, že toto rozhodnutí budí určitý pocit zklamání, protože v konstrukci motocyklu počítali s daty, které jsou nyní zcela jiné a tím se samozřejmě mění spousta věcí.

Šéf Hondy MotoGP Šuhej Nakamoto svého jezdce nyní podpořil, když pro MCN uvedl: „Když děláte něco jiného, tak musíte začít se zkouškami spolehlivosti od nuly. Naši filozofií je najet kolem dvou tisíc kilometrů a to něco stojí, není to nic levného. Z toho jsem velmi zklamaný,“ řekl Nakamoto. „Testovali jsme ve Valencii a po tomto testu se najednou změnila pravidla a to není fér. Nechápu proč k této změně došlo.“

Nikdo to sice neřekne nahlas, ale v paddocku se už delší dobu spekuluje, že za změnou minimální hmotnosti stojí Ducati. Ducati je přitom nejmenším výrobcem ve srovnání s japonskými obry a tyto spekulace odmítají. „O snížení výdajů rozhodla Dorna, ale pro Ducati bylo v tomto směru snadnější přizpůsobit motocykl, protože v době změny se teprve začal stavět,“ uvedl pro MCN Vittoriano Guareschi, šéf tovární stáje MotoGP.

„Takže pro nás bylo jednoduší motocykl zatížit čtyřmi kilogramy. Samozřejmě, Japonci už měli své motocykly hotové, takže pro ně to tak snadné není. Ale my se na tomto rozhodnutí nepodíleli. Naše motorka se teprve začala stavět a ostatní je už měli hotové. My o nic takového nežádali,“ dodal Ital.

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |