Otázka motoru pro GP11 je stále otevřena

Otázka motoru pro GP11 je stále otevřena

Nicky Hayden se doma připravuje na další náročnou sezonou, celkem třetí v barvách tovární Ducati, kde v letošním roce pojede premiérově s italskou hvězdou Valentinem Rossim.

Američan si po skončení sezony 2010 užívá zasloužené dovolené, zotavuje se po operaci ruky a před Vánocemi oslavil spolu s rodinou zasnoubení své starší sestry. Jak uvedl, letošní svátky patřily určitě mezi jedny z nejlepších co pamatuje. Nicméně do prvního testu v Malajsii zbývá jeden měsíc a to znamená, že se nezadržitelně blíží nová sezona.

Když Hayden na přelomu roku hovořil s novináři, krátce se vrátil k uplynulé sezoně, kterou komentoval slovy: „Nebylo to fantastické, ale také to nebyla nějaká pohroma. Často jsme byli blízko, skončili čtvrtí, pátí nebo šestí. Není to splněný cíl, když jezdíte pro Marlboro Ducati, ale byli jsme často konkurenceschopní. Nakonec jsem si sezonu užil a pro příští rok si udržel vysněnou práci.“

Druhý rok Nicky Haydena u Ducati, byl ve znamení viditelného zlepšení ve srovnání s premiérovým ročníkem 2009. „Když jsem přišel k Ducati, tak první testy nebyly tak špatné, ale potom to byla v úvodu sezony pohroma. Bylo tam pár nehod s Takahašim v Kataru a Japonsku. S motocyklem ani týmem jsem nebyl v pohodě až do doby, kdy přišel Juan Martínez (Američanův šéfmechanik) a ten mi hodně pomohl. Začali jsme spolupracovat s Filippo Preziosim a společně s ostatními chlapy začali eliminovat problémy.“

Poslední rok osmistovek absolvuje Hayden v sedle Desmosedici GP11 a jaký je nový model Ducati pro sezonu 2011? „Naše motorka není pro sezonu 2011 radikálně odlišná ve srovnání s původním modelem. Máme dobrou motorku. Je tu pár věcí, které potřebujeme zlepšit, ale jinak si myslím, že máme velmi dobrý základ. Před pár týdny jsem byl v Boloni při jejich kompletaci a všichni tu jsou pozitivně naladěni.“

Ducati ještě ve Valencii hledala tu nejlepší volbu, co se týče pohonné jednotky. Ve hře byla dvojice motorů se systémem zapalování ´big bang´ a ´screamer´, nakonec se zdálo, že vyhrála ta první možnost ale věc se má jinak. Hayden testovat oba motory, což komentoval slovy: „Screamer má své silné stránky, ale musíte pro něho najít ten nejlepší komplet a to pro všech osmnáct závodů, což je osmnáct okruhů a osmnáct různých podmínek.“

„Tam je právě výhoda big bang – špinavé dráhy, kluzké podmínky, těsná místa. Rozhodně má širší rozsah výkonu a je snadněji zvladatelný po celou dobu závodu. Řekl bych, že se přikloníme k systému big bang, ale musíme si nechat otevřeny obě možnosti. Valencie je specifická dráha, takže možná screamer vyzkoušíme znovu a pak se definitivně rozhodneme.“

A co Američan ve službách italské Ducati očekává od sezony 2011? „Jsem nedočkavý, ale to samé vám řekne každý jezdec, očekávání jsou vysoká. To je normální. Miluji závodění, miluji fanoušky a jsem rád na dráze. Snažíte se připravit co nejlépe, ale o tom jak se vám to podařilo teď nemá cenu hovořit, to uvidíme až přijedeme do Kataru,“ řekl závěrem Hayden.

Doporučujeme

Články odjinud