Páteční testovací program v Sepangu byl předčasně ukončen kvůli dešti

Páteční testovací program v Sepangu byl předčasně ukončen kvůli dešti

Od 1. do 3. února probíhá v Sepangu tzv. Shakedown test, kterého se mohou účastnit testovací jezdci, nováček Acosta a také závodní jezdci Hondy a Yamahy.

Ve čtvrtek 1. února 2024 byl v Sepangu zahájen test určený pro testovací jezdce, nováčky a také pro závodní jezdce, kteří splňují podmínky úlev kategorie D*, což je v tuto chvíli Honda a Yamaha.

Včera se testu zúčastnili pouze testovací jezdci a nováček Pedro Acosta. Nejlepší čas včerejšího dne zaznamenal testovací jezdec KTM – Dani Pedrosa. Na druhé místo se zařadil nováček Acosta. Třetí skončil Pol Espargaro, který stejně jako Pedrosa testuje KTM. Dále se umístili Bradl (Honda), Pirro (Ducati), Crutchlow (Yamaha) a Savadori (Aprilia).

V pátek už se na dráze objevili i závodní jezdci Hondy (Mir, Marini, Nakagami a Zarco) a Yamahy (Quartararo a Rins). V závěru dne ovšem dorazila bouřka a začalo silně pršet, takže jezdci už neměli příležitost vylepšit své časy. Nejrychlejším mužem dnešního dne se stal Pol Espargaro s časem 1:58,241. Na druhé místo se zařadil Fabio Quartararo. První trojku zkompletoval Pedro Acosta.

Přípravný test v Sepangu bude pokračovat ještě zítra. V úterý 6. února 2024 už začíná oficiální třídenní test, jehož se zúčastní všichni závodní jezdci.

MotoGP – test, Sepang, 2. 2. 2024 – pořadí TOP 10

P. Jezdec a tým Čas/Ztráta
1 POL ESPARGARO (RED BULL KTM FACTORY RACING) 1:58.241
2 Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) + 0.283
3 Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3) + 0.290
4 Alex Rins (Monster Energy Yamaha MotoGP™) + 0.409
5 Dani Pedrosa (Red Bull KTM Factory Racing) + 0.431
6 Joan Mir (Repsol Honda Team) + 0.846
7 Johann Zarco (CASTROL Honda LCR)  + 0.850
8 Luca Marini (Repsol Honda Team) + 0.971
9 Takaaki Nakagami (IDEMITSU Honda LCR) + 1.028
10 Stefan Bradl (HRC Test Team) + 1.529

* Systém úlev

Třída A - konstruktéři, kteří získali 85 % (a více) bodů z maximálního počtu bodů v hodnocení poháru konstruktérů (Ducati)

  • počet testovacích pneumatik: 170
  • privátní testování: pouze s testovacími jezdci
  • testovací dráhy Grand Prix: 3
  • divoké karty: 0
  • pohonné jednotky na sezonu: 7 nebo 8
  • vývoj pohonné jednotky: zmrazený
  • počet aktualizací aerodynamiky: 1

Třída B - konstruktéři, kteří získali 60% až 85 % bodů z maximálního počtu bodů v hodnocení poháru konstruktérů (aktuálně do této skupiny nepatří žádný konstruktér)

  • počet testovacích pneumatik: 190
  • privátní testování: pouze s testovacími jezdci
  • testovací dráhy Grand Prix: 3
  • divoké karty: 3
  • pohonné jednotky na sezonu: 7 nebo 8
  • vývoj pohonné jednotky: zmrazený
  • počet aktualizací aerodynamiky: 1

Třída C - konstruktéři, kteří získali 35% až 60 % bodů z maximálního počtu bodů v hodnocení poháru konstruktérů (Aprilia, KTM)

  • počet testovacích pneumatik: 220
  • privátní testování: pouze s testovacími jezdci
  • testovací dráhy Grand Prix: 3
  • divoké karty: 6
  • pohonné jednotky na sezonu: 7 nebo 8
  • vývoj pohonné jednotky: zmrazený
  • počet aktualizací aerodynamiky: 1

Třída D - konstruktéři, kteří získali méně než 35 % bodů z maximálního počtu bodů v hodnocení poháru konstruktérů (Honda, Yamaha)

  • počet testovacích pneumatik: 260
  • privátní testování: libovolný počet testovacích dnů
  • testovací dráhy Grand Prix: bez omezení
  • divoké karty: 6
  • pohonné jednotky na sezonu: 9 nebo 10
  • vývoj pohonné jednotky: není od začátku sezony zmrazený
  • počet aktualizací aerodynamiky: 2 (musí být zrušena předchozí specifikace)

Nyní jsou konstruktéři seřazeni do skupiny dle výsledků konce loňské sezóny. Dalším termínem pro případné přerozdělení skupin bude začátek letní přestávky 2024. Pokud v daném termínu dojde ke změně pořadí, bude konstruktérům, jichž se přesun do jiné skupiny týká, upraven příděl výhod pro zbývající část sezóny.

Zdroj: motogp.com, foto (ilustrační): Yamaha

Doporučujeme

Články odjinud