Od 1. do 3. února probíhá v Sepangu tzv. Shakedown test, kterého se mohou účastnit testovací jezdci, nováček Acosta a také závodní jezdci Hondy a Yamahy.
Ve čtvrtek 1. února 2024 byl v Sepangu zahájen test určený pro testovací jezdce, nováčky a také pro závodní jezdce, kteří splňují podmínky úlev kategorie D*, což je v tuto chvíli Honda a Yamaha.
Včera se testu zúčastnili pouze testovací jezdci a nováček Pedro Acosta. Nejlepší čas včerejšího dne zaznamenal testovací jezdec KTM – Dani Pedrosa. Na druhé místo se zařadil nováček Acosta. Třetí skončil Pol Espargaro, který stejně jako Pedrosa testuje KTM. Dále se umístili Bradl (Honda), Pirro (Ducati), Crutchlow (Yamaha) a Savadori (Aprilia).
V pátek už se na dráze objevili i závodní jezdci Hondy (Mir, Marini, Nakagami a Zarco) a Yamahy (Quartararo a Rins). V závěru dne ovšem dorazila bouřka a začalo silně pršet, takže jezdci už neměli příležitost vylepšit své časy. Nejrychlejším mužem dnešního dne se stal Pol Espargaro s časem 1:58,241. Na druhé místo se zařadil Fabio Quartararo. První trojku zkompletoval Pedro Acosta.
Přípravný test v Sepangu bude pokračovat ještě zítra. V úterý 6. února 2024 už začíná oficiální třídenní test, jehož se zúčastní všichni závodní jezdci.
MotoGP – test, Sepang, 2. 2. 2024 – pořadí TOP 10
P. |
Jezdec a tým |
Čas/Ztráta |
1 |
POL ESPARGARO (RED BULL KTM FACTORY RACING) |
1:58.241 |
2 |
Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) |
+ 0.283 |
3 |
Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3) |
+ 0.290 |
4 |
Alex Rins (Monster Energy Yamaha MotoGP™) |
+ 0.409 |
5 |
Dani Pedrosa (Red Bull KTM Factory Racing) |
+ 0.431 |
6 |
Joan Mir (Repsol Honda Team) |
+ 0.846 |
7 |
Johann Zarco (CASTROL Honda LCR) |
+ 0.850 |
8 |
Luca Marini (Repsol Honda Team) |
+ 0.971 |
9 |
Takaaki Nakagami (IDEMITSU Honda LCR) |
+ 1.028 |
10 |
Stefan Bradl (HRC Test Team) |
+ 1.529 |
* Systém úlev
Třída A - konstruktéři, kteří získali 85 % (a více) bodů z maximálního počtu bodů v hodnocení poháru konstruktérů (Ducati)
- počet testovacích pneumatik: 170
- privátní testování: pouze s testovacími jezdci
- testovací dráhy Grand Prix: 3
- divoké karty: 0
- pohonné jednotky na sezonu: 7 nebo 8
- vývoj pohonné jednotky: zmrazený
- počet aktualizací aerodynamiky: 1
Třída B - konstruktéři, kteří získali 60% až 85 % bodů z maximálního počtu bodů v hodnocení poháru konstruktérů (aktuálně do této skupiny nepatří žádný konstruktér)
- počet testovacích pneumatik: 190
- privátní testování: pouze s testovacími jezdci
- testovací dráhy Grand Prix: 3
- divoké karty: 3
- pohonné jednotky na sezonu: 7 nebo 8
- vývoj pohonné jednotky: zmrazený
- počet aktualizací aerodynamiky: 1
Třída C - konstruktéři, kteří získali 35% až 60 % bodů z maximálního počtu bodů v hodnocení poháru konstruktérů (Aprilia, KTM)
- počet testovacích pneumatik: 220
- privátní testování: pouze s testovacími jezdci
- testovací dráhy Grand Prix: 3
- divoké karty: 6
- pohonné jednotky na sezonu: 7 nebo 8
- vývoj pohonné jednotky: zmrazený
- počet aktualizací aerodynamiky: 1
Třída D - konstruktéři, kteří získali méně než 35 % bodů z maximálního počtu bodů v hodnocení poháru konstruktérů (Honda, Yamaha)
- počet testovacích pneumatik: 260
- privátní testování: libovolný počet testovacích dnů
- testovací dráhy Grand Prix: bez omezení
- divoké karty: 6
- pohonné jednotky na sezonu: 9 nebo 10
- vývoj pohonné jednotky: není od začátku sezony zmrazený
- počet aktualizací aerodynamiky: 2 (musí být zrušena předchozí specifikace)
Nyní jsou konstruktéři seřazeni do skupiny dle výsledků konce loňské sezóny. Dalším termínem pro případné přerozdělení skupin bude začátek letní přestávky 2024. Pokud v daném termínu dojde ke změně pořadí, bude konstruktérům, jichž se přesun do jiné skupiny týká, upraven příděl výhod pro zbývající část sezóny.
Zdroj: motogp.com, foto (ilustrační): Yamaha