Pátek na okruhu Sepang International v Malajsii

Pátek na okruhu Sepang International v Malajsii

Úvodní den tréninků na Velkou cenu Malajsie ovládla v třídě MotoGP japonská Honda. Jezdcům RC212V patří prvních pět pozic, šestá je Yamaha Colina Edwardse, sedmá Bautistova Suzuki a osmá Ducati De Punieta.

Vůbec nejrychlejším jezdcem pátečních tréninků byl Dani Pedrosa z Repsol Hondy, který s časem 2´01,250 sekundy naděli druhému Casey Stonerovi víc jak osm desetin. Nicméně Australan si nedělá velkou hlavu, protože jak uvedl, Pedrosa při tréninku využil měkčích směsí pneumatik Bridgestone.

1. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – FP2 – 2´01,250s
Pro Španělského jezdce je to rozhodně velmi povzbudivý vstup do víkendu v Sepangu. „Dnes jsme byli pěkně rychlí a konzistentní, i když dráha nebyla nejlepší,“ uvedl Pedrosa. „Odvedli jsme dobrou práci, ale pořád potřebujeme zlepšit nastavení podvozku v rámci zlepšení kontaktu s předkem a zvolit to správné obutí pro závod. V Austrálii jsme zaznamenali špatnou kvalifikaci, takže v tomto směru chceme být tady silnější.“

2. Casey Stoner (Repsol Honda Team) – FP2 – 2´02,070s + 0,820s
Australan má titul jistý, takže jede ve velké pohodě, ale osm desetin ztráty na nejrychlejší čas, to rozhodně bude chtít do sobotní kvalifikace vymazat. „S rychlostí na tvrdých pneumatikách jsme spokojeni. Potřebujeme ale zlepšit některé oblasti, jako například zatáčení, lepší stabilitu na brzdách a o něco lepší zadní trakci. Pokud se nám to podaří, posuneme se dál.“

3. Andrea Dovizioso (Repsol Honda Team) – FP1 – 2´02,590s + 1,340s
Ital je sice třetí, ale zároveň první se ztrátou přes jednu sekundu na Pedrosu. Nejlepší čas na kolo zajel ráno, odpoledne již další zlepšení nezaznamenal. „Drobné změny, které jsme ráno udělali fungovaly, ale mám docela problémy v zatáčkách při maximálním náklonu, protože tato dráha nemá velkou přilnavost. Vyzkoušeli jsme tvrdou zadní pneumatiku, ale je možné, že pro závod půjde použít měkkou, takže tu vyzkoušíme zítra. Dnes bylo velké horko, ale v neděli se jede závod až ve čtyři odpoledne, takže může být chladněji a s tím je třeba počítat.“

4. Marco Simoncelli (San Carlo Honda Gresini) – FP2 – 2´02,823s + 1,573s
Čtvrtý nejlepší čas je pro Simoncelliho určitě slibným začátkem, ale o něco méně pozitivní je ztráta na nejrychlejšího Pedrosu. „Ve srovnání s dopoledním tréninkem jsme se zlepšili, ale Pedrosa je jak řízená střela,“ konstatoval Simoncelli. „Večer se musíme podívat na data a přijít na to, jak tuto ztrátu vymazat. Mimo výběru pneumatik pro závod ještě potřebujeme zlepšit kontakt s předkem v nájezdu do zatáček a zapracovat na elektronice, abychom zlepšili akceleraci při výjezdu.“

5. Hiroši Aojama (San Carlo Honda Gresini) – FP2 – 2´02,951s + 1,701s
Japonec může být se svým výkonem spokojený, protože je pátým nejlepším jezdcem Hondy a navíc vůbec nejrychlejším netovárním jezdcem. „Byl to velmi dobrý začátek a můj kontakt s motocyklem je naprosto skvělý,“ uvedl Aojama. „Potřebnou jistotu jsem s motocyklem cítil už na Phillip Islandu, ale vše tam překazil déšť. Zítra se pokusíme dál zlepšit a zajistit si výhodné postavení na startovním roštu.“

6. Colin Edwards (Monster Yamaha Tech 3) – FP2 – 2´02,991s + 1,741s
Sedmatřicetiletý Američan si odpoledne zlepšil čas o osm desetin a je zároveň nejrychlejším jezdcem Yamahy, čtyři setiny sekundy za pátým Aojamou. „Dnes to šlo velmi dobře, téměř celý druhý trénink jsem byl čtvrtý a s šestým místem jsem spokojený,“ uvedl Edwards. „Motorka měla nastavení z druhého testu, který jsme tu jeli v únoru a byla perfektní. První věc, kterou tu nutně potřebujete je správný cit s předkem motorky a ten jsem měl hned od začátku neuvěřitelný. Tím jsem získali prostor pro zlepšení zadní přilnavosti, která je tady rozhodující. Podmínky jsou přímo tropické, ale to mi až tolik nevadí ve srovnání s ostatními. Jsem z Texasu a tyto teploty a vlhkost si  užívám. Třebaže jsem na zdejší dráze zajel snad milion kol, nikdy jsem neskončil lépe jak osmý, ale po dnešku věřím, že můžu zvládnou víc.“

Američanův týmový kolega Cal Crutchlow skončil patnáctý. „Snažíme se najít potřebnou přilnavost pro přední i zadní část motocyklu a za takových podmínek to není zrovna snadný úkol,“ řekl Crutchlow.

GP Malajsie 2011 - páteční tréninky

7. Álvaro Bautista (Rizla Suzuki MotoGP) – FP2 – 2´03,123s +1,873s
Španělský závodník v poslední době dokazuje, že GSV-R je stále lepším a lepším prototypem ve srovnání s konkurencí, ale základem je výkony s přípravy úspěšně transformovat do výsledku závodu, což se ne vždy podaří. „Na úvod je sedmé místo určitě dobré. Odpoledne jsme pokračovali na měkkém obutí a zajeli na něm víc, jak kompletní délku závodu,“ konstatoval Bautista. „V polovině druhého tréninku jsme vyzkoušeli tvrdší zadní pneumatiku, ale přilnavost už nebyla tak dobrá a také jsem neměl stejně dobrý kontakt, jak předtím na měkčí. Pokud podmínky zůstanou stejné, použijeme pro závod pravděpodobně ty měkčí.“

John Hopkins jede u Rizla Suzuki tento víkend na divokou kartu a úvodní sadu tréninků ukončil čtrnáctý. „Dnes jsem si více méně zvykal na motocykl MotoGP, ale nejdůležitější bylo získat kontakt s pneumatikami, protože na rozdíl od Jerezu nebo Brna, kde jsem si na ně zvykl okamžitě, tady trošku válčím s nedostatečnou zadní přilnavostí,“ řekl Hopkins. „Nebyl to pro nás ten nejlepší den, ale věřím, že se ještě zlepšíme.“

8. Randy De Puniet (Pramac Racing Team) – FP2 – 2´03,159s + 1,909s
Francouz byl v pátek nejlepším z jezdců italské Ducati. Pro De Punieta jenom dobře, protože by moc rád tuto velmi komplikovanou sezonu ukončil výraznými výsledky. „Upřímně jsem s výsledkem trošku překvapený, protože se při jízdě necítím vůbec dobře, ale ukončit první den osmý není vůbec špatné,“ uvedl Francouz. „Používali jsme měkké pneumatiky, ale v několika kolech jsme nasadili tvrdší směs a bylo to lepší. Věřím, že to dopadne lépe jak naposledy v Austrálii.“

Loris Capirossi skončil dvanáctý, ale nestěžuje si. „Dvanáctá pozice není nic skvělého, to určitě, ale na první den můžeme být spokojení,“ řekl. „Zítra budeme hledat způsob jak zrychlit, protože zatím jsme pomalí.“

9. Ben Spies (Yamaha Factory Racing) – FP2 – 2´03,312s + 2,062s
Američan v pátek ztratil na nejrychlejšího Pedrosu dvě sekundy, což je na továrního jezdce Yamahy poměrně velký odstup. Následky nehody z Austrálie jsou zdá se citelné i dnes. „Drsný den. Po nehodě v Austrálii jsem tu nedokázal jezdit, jak jsem chtěl. Dělali jsme co bylo v našich silách, ale cítím, že s tím zápasím. Pokusíme se o víkendu získat maximum bodů a udržet si páté místo v šampionátu,“ řekl Spies.

Pro Kacujuki Nakasuga, náhradního jezdce za Jorge Lorenza, byl první den tréninku vlastně seznámením s motocyklovým prototypem. Spadl v obou trénincích, ale doufá, že zítra začne mnohem lépe a již bez dalšího pádu.

11. Nicky Hayden (Ducati Team) – FP2 – 2´03,445s + 2,195s
Pro tovární stáj Ducati nedopadl úvodní den příprav na GP Malajsie dobře, protože se po celou dobu potýkali s nedostatečnou přilnavostí, což je problém, který se budou snažit do zítřka vyřešit. „Máme tu kompletně jiný motocykl než při předsezonních testech. Nějakou dobu mi trvalo než jsem získal správný rytmus a přitom jsme použili jen dvě různé sady pneumatik,“ uvedl Hayden. „Vyřešili jsme určité problémy s řízením, ale zároveň jsme přišli o zadní přilnavost, což tady  v nájezdu a výjezdu ze zatáček opravdu postrádáme.“

Valentino Rossi zajel třináctý čas a na Pedrosu ztratil téměř dvě a půl sekundy, což je tedy pořádná porce. „Traťové podmínky jsou jiné, ve skutečnosti horší než jak jsme tu testovali v zimě, protože asfalt byl velmi kluzký,“ poznamenal Ital. „Ráno to bylo špatné a odpoledne jen o něco lepší. V závěru tréninku jsme změnili pár věcí na zadním odpružení, což podstatně zlepšilo kontakt se strojem, ale již jsme dál nepokročili v rámci časů na kolo.“

Doporučujeme

Články odjinud