Paul Denning hovořil o GSV-R 2010

Paul Denning, šéf továrního týmu Suzuki MotoGP krátce představil některé změny, které na jejich závodních prototypech provedli technici japonské továrny během zimní přestávky.
Paul Denning hovořil o GSV-R 2010

Loris Capirossi a Álvaro Bautista v prvních dvou předsezonních testech vyzkoušeli velkou část z nových řešení modelu 2010, ale příležitost vyzkoušet nový motor dostali až v druhém testu na okruhu v Sepangu.

Klíčové změny, které letošní model GSV-R odlišují od jejho předchozí verze,  představil v rozhovoru pro motogp.com šéf týmu Rizla Suzuki Paul Denning, když uvedl: „Všichni víme, že v roce 2010 máme jen šest motorů pro celou sezonu. Je to pro všechny složitá situace, ale možná o něco víc pro Suzuki, protože v rámci výkonu musíme trošku srovnat krok s ostatními.“

„Náš výkon nebyl u předchozího motoru dostatečný, takže se Suzuki snaží dosáhnout dvou cílů ke zlepšení výkonu a to zvýšením plynulosti a ovladatelnosti, ale nejdůležitější je vyrobit dostatečně odolný motor, který vydrží tři Velké ceny. To je těžký úkol a Suzuki na tom skutečně intenzivně pracuje, aby toho dosáhla.“

Mimo pohonné jednotky se pozornost japonského výrobce také zaměřila na podvozek GSV-R. „V minulém roce nás hodně trápily nevyrovnané výkony a to zvlášť za chladných podmínek,“ pokračoval Denning. „V prvním testu na okruhu v Sepangu Suzuki testovala podvozek 2009, potom dvě další možnosti a oba jezdci si zvolili stejnou.“

„V Sepangu je velmi těžké zjistit úroveň zlepšení, protože je tam velké teplo, ale vypadá to na velmi dobrý krok kupředu. V době, kdy pršelo, byla úroveň přilnavosti mnohem nižší a oba jezdci okamžitě indikovali dobrý kontakt s pneumatikami a stejně dobrou odezvu. Takže věříme, že upravený podvozek pro rok 2010 učiní náš motocykl mnohem více konzistentním.“

„V prvním testu jsme rovněž vyzkoušeli tři různé délky palivové nádrže a dvě různé šířky sedadla,“ řekl Denning. „Zkrácení palivové nádrže pomohlo oběma našim jezdcům, kteří jsou poměrně malí a mají tak větší váhu na přední části stroje a díky tomu byli schopni lépe zatížit přední pneumatiku ve středu zatáčky.“

Nový model Suzuki GSV-R 2010 má nové brzdové třmeny značky Brembo, upravený výfuk Akrapovic a speciálně navržena kola od firmy Marchesiny. To vše zlepšuje jízdní vlastnosti letošního stroje a samozřejmě jeho výkonnostní úroveň. Změnami rovněž prošla i aerodynamika motocyklu.

„Aerodynamicky Suzuki zlepšila letošní modelu motocyklu z hlediska odporu a také přítlaku v zatáčkách. Snažili se motocykl více zatížit, zvlášť pro případ bočního větru, takže se trošku změnila jeho kapotáž v místech přívodu vzduchu, ale i po stranách,“ uvedl závěrem Paul Denning.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

21. srpna | Tony Arbolino nebude příští rok pokračovat s týmem Sic58, ale přestoupí ke Snipers Týmu, kde nahradí Fenatiho, který odchází do Moto2.
21. srpna | Na okruhu v Motegi se bude jezdit MotoGP minimálně do roku 2023.
21. srpna | NEWS: Karel Abraham will continue with @asparteam in 2018 📝 #MotoGP odkaz
21. srpna | Karel Abraham zůstane u Aspara i příští rok.
17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |
Abraham prodloužil smlouvu s týmem Aspar

Abraham prodloužil smlouvu s týmem A…

Karel Abraham bude i v příštím roce pokračovat u týmu Aspar. Jeho týmovým kolegou zůstává Alvaro Bautista.

21.  8.  2017 | | 1 N/A
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 9 N/A