Paul Denning hovořil o GSV-R 2010

Paul Denning, šéf továrního týmu Suzuki MotoGP krátce představil některé změny, které na jejich závodních prototypech provedli technici japonské továrny během zimní přestávky.

Loris Capirossi a Álvaro Bautista v prvních dvou předsezonních testech vyzkoušeli velkou část z nových řešení modelu 2010, ale příležitost vyzkoušet nový motor dostali až v druhém testu na okruhu v Sepangu.

Klíčové změny, které letošní model GSV-R odlišují od jejho předchozí verze,  představil v rozhovoru pro motogp.com šéf týmu Rizla Suzuki Paul Denning, když uvedl: „Všichni víme, že v roce 2010 máme jen šest motorů pro celou sezonu. Je to pro všechny složitá situace, ale možná o něco víc pro Suzuki, protože v rámci výkonu musíme trošku srovnat krok s ostatními.“

„Náš výkon nebyl u předchozího motoru dostatečný, takže se Suzuki snaží dosáhnout dvou cílů ke zlepšení výkonu a to zvýšením plynulosti a ovladatelnosti, ale nejdůležitější je vyrobit dostatečně odolný motor, který vydrží tři Velké ceny. To je těžký úkol a Suzuki na tom skutečně intenzivně pracuje, aby toho dosáhla.“

Mimo pohonné jednotky se pozornost japonského výrobce také zaměřila na podvozek GSV-R. „V minulém roce nás hodně trápily nevyrovnané výkony a to zvlášť za chladných podmínek,“ pokračoval Denning. „V prvním testu na okruhu v Sepangu Suzuki testovala podvozek 2009, potom dvě další možnosti a oba jezdci si zvolili stejnou.“

„V Sepangu je velmi těžké zjistit úroveň zlepšení, protože je tam velké teplo, ale vypadá to na velmi dobrý krok kupředu. V době, kdy pršelo, byla úroveň přilnavosti mnohem nižší a oba jezdci okamžitě indikovali dobrý kontakt s pneumatikami a stejně dobrou odezvu. Takže věříme, že upravený podvozek pro rok 2010 učiní náš motocykl mnohem více konzistentním.“

„V prvním testu jsme rovněž vyzkoušeli tři různé délky palivové nádrže a dvě různé šířky sedadla,“ řekl Denning. „Zkrácení palivové nádrže pomohlo oběma našim jezdcům, kteří jsou poměrně malí a mají tak větší váhu na přední části stroje a díky tomu byli schopni lépe zatížit přední pneumatiku ve středu zatáčky.“

Nový model Suzuki GSV-R 2010 má nové brzdové třmeny značky Brembo, upravený výfuk Akrapovic a speciálně navržena kola od firmy Marchesiny. To vše zlepšuje jízdní vlastnosti letošního stroje a samozřejmě jeho výkonnostní úroveň. Změnami rovněž prošla i aerodynamika motocyklu.

„Aerodynamicky Suzuki zlepšila letošní modelu motocyklu z hlediska odporu a také přítlaku v zatáčkách. Snažili se motocykl více zatížit, zvlášť pro případ bočního větru, takže se trošku změnila jeho kapotáž v místech přívodu vzduchu, ale i po stranách,“ uvedl závěrem Paul Denning.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00