Paul Denning, šéf továrního týmu Suzuki MotoGP krátce představil některé změny, které na jejich závodních prototypech provedli technici japonské továrny během zimní přestávky.
Loris Capirossi a Álvaro Bautista v prvních dvou předsezonních testech vyzkoušeli velkou část z nových řešení modelu 2010, ale příležitost vyzkoušet nový motor dostali až v druhém testu na okruhu v Sepangu.
Klíčové změny, které letošní model GSV-R odlišují od jejho předchozí verze, představil v rozhovoru pro motogp.com šéf týmu Rizla Suzuki Paul Denning, když uvedl: „Všichni víme, že v roce 2010 máme jen šest motorů pro celou sezonu. Je to pro všechny složitá situace, ale možná o něco víc pro Suzuki, protože v rámci výkonu musíme trošku srovnat krok s ostatními.“
„Náš výkon nebyl u předchozího motoru dostatečný, takže se Suzuki snaží dosáhnout dvou cílů ke zlepšení výkonu a to zvýšením plynulosti a ovladatelnosti, ale nejdůležitější je vyrobit dostatečně odolný motor, který vydrží tři Velké ceny. To je těžký úkol a Suzuki na tom skutečně intenzivně pracuje, aby toho dosáhla.“
Mimo pohonné jednotky se pozornost japonského výrobce také zaměřila na podvozek GSV-R. „V minulém roce nás hodně trápily nevyrovnané výkony a to zvlášť za chladných podmínek,“ pokračoval Denning. „V prvním testu na okruhu v Sepangu Suzuki testovala podvozek 2009, potom dvě další možnosti a oba jezdci si zvolili stejnou.“
„V Sepangu je velmi těžké zjistit úroveň zlepšení, protože je tam velké teplo, ale vypadá to na velmi dobrý krok kupředu. V době, kdy pršelo, byla úroveň přilnavosti mnohem nižší a oba jezdci okamžitě indikovali dobrý kontakt s pneumatikami a stejně dobrou odezvu. Takže věříme, že upravený podvozek pro rok 2010 učiní náš motocykl mnohem více konzistentním.“
„V prvním testu jsme rovněž vyzkoušeli tři různé délky palivové nádrže a dvě různé šířky sedadla,“ řekl Denning. „Zkrácení palivové nádrže pomohlo oběma našim jezdcům, kteří jsou poměrně malí a mají tak větší váhu na přední části stroje a díky tomu byli schopni lépe zatížit přední pneumatiku ve středu zatáčky.“
Nový model Suzuki GSV-R 2010 má nové brzdové třmeny značky Brembo, upravený výfuk Akrapovic a speciálně navržena kola od firmy Marchesiny. To vše zlepšuje jízdní vlastnosti letošního stroje a samozřejmě jeho výkonnostní úroveň. Změnami rovněž prošla i aerodynamika motocyklu.
„Aerodynamicky Suzuki zlepšila letošní modelu motocyklu z hlediska odporu a také přítlaku v zatáčkách. Snažili se motocykl více zatížit, zvlášť pro případ bočního větru, takže se trošku změnila jeho kapotáž v místech přívodu vzduchu, ale i po stranách,“ uvedl závěrem Paul Denning.