Pedrosa přišel o zlato z Jerezu až v posledním kole

Domácí závod pro španělský gigant Repsol málem dopadl na výbornou, protože Dani Pedrosa z tovární Hondy jel celý závod ve vedení a zbývalo mu jen půl kola k tomu, aby si z domácí Velké ceny odvezl plný počet bodů.

Vzhledem k problémům, kterým jezdci Hondy ze začátku sezony čelili je to výsledek, který si plně zaslouží a Dani Pedrosa všem jasně ukázal, že patří mezi světovou špičku a s letošním modelem RC212V jde bojovat o vítězství. Pro tým Repsol Hondy je to v druhém závodu sezony druhé umístění na stupních vítězů a to pro začátek není vůbec špatné.

„Tento výsledek je pro mě trošku překvapení a třebaže jsem byl tak blízko vítězství jsem velmi rád za umístění na stupních vítězů, tak blízko vedoucí pozici,“ řekl  po závodu ve španělském Jerezu Dani Pedrosa. „Nemyslel jsem si, že dokážu jet ve vedení závodu tak dlouho a ze začátku jsem byl  trošku nervozní, protože jsem věděl, že udržet si správný rytmus je pro nás celkem těžké.“

„V čele závodního pole jsem byl v pohodě, ale potom jsem na tabuli uviděl, že Lorenzo začíná zrychlovat. Byl o půl sekundy rychlejší než já s Rossim a já si řekl: ´Hmm, možná to nebude tak jednoduché!´. Snažil jsem se ho udržet za sebou, ale nakonec se mi to nepodařilo,“ řekl jezdec Repsol Hondy.

„Druhé místo je potom, co jsem vedl celý závod až do posledního kola samozřejmě zklamání, ale potom jak dopadl první podnik v Kataru, je to pro nás dobrý výsledek. Rád bych poděkoval všem fanouškům, kteří nás tu přišli podpořit a všem lidem okolo mě u týmu Repsol Hondy. Musíme pokračovat v tvrdé práci, počínaje zítřejším testem tak, abychom se zlepšili už pro Le Mans,“ uvedl závěrem Pedrosa.

Po startu z deváté pozice, Andrea Dovizioso dokázal rychle prorazit na přední příčky závodního pole a závod v Jerezu nakonec dokončil na šestém místě. „Ze začátku jsem byl rychlý a mých prvních několik kol bylo celkem dobrých. Díky tomu jsem dokázal předjet několik jezdců a dostal se na šestou pozici.“

„V polovině závodu jsem měl dobrý rytmus a moje rychlost nebyla vůbec špatná ve srovnání s jezdci na vedoucích příčkách. V tomto rytmu jsem pokračoval do doby, než do konce závodu zbývalo pět kol a bylo jasné, že jezdce před sebou už nedojedu. V tomto okamžiku jsem polevil.“

„Jsem spokojen s tím, jak jsem si od poslední návštěvy zlepšil závodní rytmus, ale vůbec nejsem spokojený s výsledkem závodu,“ pokračoval Dovizioso. „Budeme na tom dále pracovat a jsem moc rád, že tady máme zítra příležitost testovat nový materiál – nový motor a nový podvozek. Máme tak šanci navázat na zlepšení, kterých jsme dosáhli v předsezonních testech a úvodním závodu.“

„Dani byl dneska velmi rychlý a rád bych mu složil poklonu, protože dokázal zajet velmi dobrý závod a ukázal, co náš stroj může dokázat. Věřím, že už pro Le Mans budeme konkurenceschopnější,“ uvedl závěrem Andrea Dovizioso.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00