Pedrosa testoval kondici, Dovizioso nastavení do mokra

Španěl se po zranění vrátil zpátky do sedla své Hondy RC212V, ale počasí mu jeho situaci vůbec neulehčilo a hlavně testoval, zda zvládne jízdu po fyzické stránce. Andrea Dovizioso zajel na obutí do mokra šestý čas.
Pedrosa testoval kondici, Dovizioso nastavení do mokra

V Malajsii první trénink provázely teploty kolem čtyřicítky, dnes na Phillip Islandu jezdci čelili teplotám kolem deseti stupňů, což je neuvěřitelný rozdíl. Andrea Dovizioso celý trénink absolvoval na pneumatikách do mokra a v samotném úvodu patřil mezi vůbec ty nejrychlejší jezdce. Potom jak dráha začala osychat neriskoval a raději se soustředil na získáni dat, které můžou být pro sobotní kvalifikaci hodně užitečná.

„Dnes to byl zajímavý trénink a mělo cenu na to pořádně zatlačit, protože na tomto okruhu můžou být takové podmínky klidně v závodě, takže potřebujeme vědět, co od toho můžeme čekat,“ řekl na úvod Andrea Dovizioso. „Problém byl v tom, že se podmínky na dráze během tréninku hodně měnily. Po celou dobu jsme používali pneumatiky do mokra a na začátku, když silně pršelo jsme ve srovnání s ostatními jezdci byli docela rychlí.“

„Při druhém výjezdu, byla podél celého okruhu téměř suchá stopa, ale hladké pneumatiky jsme nenasadili, protože bylo opravdu zima a riskantní jet na hladkých pneumatikách dřív, než by dosáhly požadované úrovně zahřátí. Takže jsme zůstali na mokrých, třebaže už v závěru tréninku  byly opotřebované.“

„Pořádně foukalo a na konci rovinky už motorka jela hodně po zadním kole, takže to byl důležitý test nastavení řídící elektroniky. Máme ještě nějakou Klepněte pro větší obrázekpráci na strojovém nastavení, ale víme, jakým směrem se zítra vydáme a myslím, že se dokážeme posunout dopředu,“ řekl Ital Dovizioso.

Dani Pedrosa poprvé od zranění z Japonska vyjel na závodní dráhu, ale podmínky mu neumožnily zajet časy, kterými by promluvil do výsledkové listiny s dnešním datem. Operovaná klíční kost Španěla bolí a i když dokázal zajet několik kol nebude to mít během tohoto závodního víkendu vůbec jednoduché.

„Dnes jsme měli v plánu jednoduše zkontrolovat můj stav na motocyklu, za takových podmínek jsem nechtěl zbytečně riskovat,“ řekl Dani Pedrosa. „K tomu můžu říct, že jsem měl sílu se na motorce pohybovat a vyvinout tlak na řídítka, což je dobré. Nicméně jsem se necítil moc pohodlně v kombinéze, protože je těsná a byl tam určitý tlak, ale i s tím jsem dokázal zajet pár kol a zítra to zkusím znovu.“

„Jezdit v mokrých podmínkách je mnohem plynulejší, ale také riskantnější. Asfalt byl velmi studený a to je tady problém, protože v zatáčkách na pravou ruku nemáte vůbec žádnou přilnavost. Nejtěžší  dnes bylo brzdění, změna směru a pravotočivé zatáčky, protože to musím hodně napnout ruce, ale doufám, že můžeme trošku zapracovat na kombinéze, aby to zítra bylo o něco pohodlnější. Uvidíme, jak se bude dařit zítra,“ řekl Španěl Pedrosa.

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00