Pedrosa: Vítězem se stane ten, kdo se dopustí nejmenších chyb

Španělský jezdec v týmu Repsol Honda Dani Pedrosa podává dosud nejvyrovnanější výkony. Na pódiu nechyběl v devíti z desíti závodů a při německé Grand Prix mu patřil stupínek nejvyšší.
Pedrosa: Vítězem se stane ten, kdo se dopustí nejmenších chyb

Během dvoutýdenní letní přestávky bude Dani odpočívat a přemýšlet o zbývajících osmi Grand Prix, které rozhodnou o titulu světového šampiona MotoGP v roce 2012. Dani Pedrosa, usazen na druhém stupínku průběžného pořadí, zůstává jedním z největších kandidátů na titul. Letošní výkony mu k tomu dávají nejen reálný důvod, ale dokážou stále častěji vykouzlit dříve tak vzácný úsměv na tváři tohoto malého muže velkého svým jezdeckým uměním.

Tisková zpráva týmu Repsol Honda nám nabízí rozhovor, ve kterém Dani Pedrosa hodnotí uplynulou polovinu sezóny:

Jsi druhý v hodnocení světového šampionátu, s třiadvaceti body ztráty na vedoucí pozici. Splňuje sezóna Tvá očekávání?
„Jde to dobře. Máme dobré výsledky a všechno je poměrně dobře vyvážené. Měli jsme mít o pár vítězství víc, ale doufáme, že jejich počet do konce sezóny ještě zvýšíme."

Letos je základem Tvých výkonů hlavně konzistentnost, která Tě vynesla tak vysoko. Cítíš, že potřebuješ ještě něco zlepšit?
„Pravdou je, že další zlepšování je velmi obtížné, protože konkurence je velmi nabitá a každý detail může mnohé změnit. Musíme ale prozkoumávat všechny možnosti."

Je před námi ještě osm závodů. Jaký očekáváš rozdíl v druhé polovině sezóny?
„Myslím si, že i zbývající závody budou podobné těm, které jsme viděli doteď. Každý závod rozhodují detaily, je důležité dostávat se na pódia, pokud to bude možné, a hlavně nedělat chyby."

Indianapolis, Brno, Japonsko, Malajsie.... O kterém ze závodů si myslíš, že jsi tam nejsilnější, a který máš nejvíc rád?
„Tento rok jsme na tom všude velmi dobře, ať už je to okruh, který mám rád nebo nemám. Myslím si, že to bude pokračovat a nebude trať, kde by to bylo jinak. Nemůžete udělat chybu. Vítězem bude ten, který udělá tu nejmenší."

Zdá se, že k výhře k závodům je letos nutná absolutní preciznost. Máš pocit, že ji máš?
„Ano, skutečně je to tak. Zatímco si v závodě můžeš myslet, že nepostupuješ kupředu a že tomu můžeš dát víc, jedeš na limitu svých možností a je velmi obtížné to změnit. Z tohoto důvodu jezdíme často „ve vláčku" jen s malým počtem předjíždění, protože jsme dosáhli takové úrovně, kdy ze sebe, z motorky a z okruhu můžeme vytěžit už jen velmi málo."

Jak hodnotíš výkon RC213V teď? Jsou vibrace stále tím hlavním problémem?
„Motocykl pracuje velmi dobře. Je velmi těžké najít vynikající nastavení pro konkrétní okruh a samozřejmě by to mohlo jít lépe, ale přesto si myslím, že děláme dobrou práci. Vibrace jsou jedním z problémů, které máme a které se snažíme vyřešit. Je to těžký úkol a upřímně, nepředpokládám, že do konce sezóny dojde k nějakému výraznému zlepšení."

V Silverstone jste byli nuceni nasadit pneumatiky z nových směsí. Byly problémy a nedostatek důvěry v souvislosti s těmito pneumatikami vyřešeny?
„Pořád je ještě obtížné na nich jezdit. Samozřejmě, že už jsme si zvykli na nich závodit, ale stále existují určitá omezení."

Jak hodnotíte po polovině sezóny přechod na litrovou kubaturu? Vnímáte ve srovnání s loňskem veliký rozdíl?
„Ano, rozdíl tady je. Zejména v závodě, protože pneumatiky vydrží kratší dobu, a to je příčinou toho, že motorka se víc vlní a je obtížnější mít ji pod kontrolou a tím je i náročnější nájezd a výjezd do zatáček. Z tohoto důvodu, domnívám se, je letos malý rozdíl mezi top trojkou a zbytkem pole."

Je jízda v nové objemové třídě hodně odlišná proti jízdě na motocyklu o objemu 990ccm ve Tvé debutové sezóně?
„Ne, způsob jízdy není příliš rozdílný a výkon je velmi podobný. Je jasné, že motorka je jiná, ale pokud jde o jízdu, jsou největší změnou pneumatiky. Ty, na kterých jsme jezdili tenkrát, byly velmi odlišné ve srovnání s těmi dnešními, a tak se některé věci trochu liší."

Co si myslíš o další změně - o tom, že teď sdílíte trať s CRT motocykly?
„Jedná se o motocykly, které se zatím stále vyvíjí a dosud nejsou tak silné. Víme ovšem, že letošním cílem není bojovat s prototypy MotoGP. Je to inovace, která bude užitečná, získá víc jezdců na startovní rošt a nabídne lepší podívanou. Dejme jim čas."

V Estorilu jsi získal sté umístění na pódiu celkem, v Laguně Seca pak své 65. pódiové umístění v kategorii MotoGP. Překonal jsi Waynea Raineyho a stal jsi se šestým nejlepším závodníkem v počtu umístění na pódiu v královské kubatuře. Je to pro Tebe motivace dosáhnout tak velkolepých milníků?
„Je to pravda, získal jsem v MotoGP mnoho pódiových umístění, ale nezvítězil jsem tolikrát, kolikrát bych chtěl. Rád bych zaznamenal více vítězství."

Před pár týdny jsi obnovil smlouvu v týmu Repsol Honda. Tvůj budoucí týmový kolega Marc Marquez  Tě označuje za svůj idol. Jak si myslíš, že by Ti bylo, kdybys ve svém prvním roce byl týmovým kolegou Micka Doohana?
„Bylo by to těžké mít Doohana jako kolegu! Myslím si, že Doohan byl velmi tvrdý neústupný jezdec...nevím, jestli bych byl na jeho úrovni, ale určitě bychom se hodně naučili a na trati si vzájemně znepříjemňovali život."

V loňském roce ses nejméně polovinu sezóny zotavoval z pádu v Le Mans. Letos máš ale větší štěstí, co se týká zranění. Jaké máš plány na léto?
„Vrátím se do Evropy, zkusím si odpočinout, načerpat energii a užít si pauzu. Budu se opalovat, což je vždycky dobré, a několik dní odpočívat. Navštívím přátele a rodinu a budu se smát a užívat si dokud nezačnu znovu trénovat."

 

15:17 | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00