Pedrosu vynesla bezchybná jízda navzdory bolestem na pódium

Dani Pedrosa se po nevydařeném startu propadl, klidnou a bezchybnou jízdou se propracoval vpřed. Na rozdíl od některých soupeřů se udržel na trati a dojel druhý. Andrea Dovizioso měl technické problémy.
Pedrosu vynesla bezchybná jízda navzdory bolestem na pódium

Ve Velké ceně Španělska docházelo na mokrém trati v Jerezu ke zvratům způsobených řadou pádů na předních místech. Repsol Honda si odváží smíšené pocity. Nejspokojenější je Dani Pedrosa, který nakonec dojel po potížích s rukou druhý, Andrea Dovizioso skončil po technických problémech a zastávce v boxech dvanáctý, Caseymu Stonerovi, který odpadl po kolizi s Valentinem Rossim, se věnujeme v samostatném článku.

Dani Pedrosa se v úvodu propadl, ale postupně se dokázal vrátit zpátky na pódiové umístění. Později sice prohrál souboj s Benem Spiesem o druhé místo, ten ale stejně jako mnoho dalších upadl. Pedrosa se tak konzistnentní jízdou v obtížných podmínkách vrátil na konečné druhé místo.

Španěl se po nevydařeném startu bál, že už je rozhodnuto. "Ale říkal jsem si, že zbývá ještě dvacet sedm kol a situace byla pro pneumatiky těžká. Když jsem zjistil, že jsem byl v prvním kole rychlejší než ve warm-upu, uklidnil jsem se a začal se zlepšovat. Držel jsem dobré tempo a maximálně se soustředil, abych neudělal chybu. Bylo velmi lehké havarovat," vzpomínal Katalánec. "Když jsem na Lorenza ztrácel méně než sekundu, snažil jsem se ho dohnat, ale zhruba deset kol před cílem mi téměř odešly pneumatiky. Nemohl jsem na rovinkách pořádně přidat, protože trať byla velmi kluzká."

Po Spiesově pádu měl Pedrosa dostatečný náskok na Nickyho Haydena. "Cílovou čáru jsem proťal velmi spokojen. Byl to vzhledem k mému zranění velmi náročný víkend. Jízda na mokru mi pomohla, protože není tak agresivní jako jízda na suchu," přiznal loňský vicemistr světa, kterého teď čeká operace, kdy mu bude z levé ruky odejmuta titanová destička a šrouby. "Nikdo nechodí rád na operace, ale teď si ji skoro přeji, protože chci ukončit bolest a problémy, abych byl zcela fit."

Dovizioso se neustále propadal, po technických problémech měl úplně zničené pneumatiky. Do boxů zamířil, aby je vyměnil. V závodě sice pokračoval poslední, ale díky chybám ostatních a statečnému výkonu dojel dvanáctý. V ranním tréninku přitom žádné problémy neměl. Byl tedy zklamán.

"Musíme přesně porozumět tomu, co se dnes stalo. Cítil jsem, že zadní pneumatika nepracovala dobře, navíc nebylo dobré ani nastavení trakční kontroly. O to byly věci horší. Motorka pořádně nedržela a pneumatiky se přehřívaly," bilancoval Ital. "Deset kol před cílem jsem cítil, že už je to nebezpečné a pneumatiku jsem zajel vyměnit. Dojel jsem, abych získal body. Škoda, protože jinak jsme byli na mokru konkurenceschopní. Dnes byla příležitost dosáhnout dobrého výsledku."

15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00