První den v Toskánsku byl pro tovární stáj Suzuki dobrý jen z poloviny. Loris Capirossi skvěle zabojoval a v tréninku si dojel pro třetí nejlepší čas, Álvaro Bautista naopak bojoval s následky zranění a skončil poslední.
Loris Capirossi sice den ukončil pádem, ale jeho třetí místo muselo po prvním tréninku potěšit každého, včetně všech v boxech továrního týmu japonského výrobce. Hned na začátku se jim podařilo najít správný směr a pak už Italova GSV-R neznala na dráze v Mugellu soupeře, samozřejmě včetně dvou M1 Rossiho a Lorenza.
„Nehledě na pád, byl to velmi pozitivní den v Mugellu!“ řekl na úvod jeden z pěti domácích závodníků Loris Capirossi. „Začali jsme s dvěma různými motocykly, jeden byl velmi dobrý a já se na něm cítil perfektně. Celkově jsem tak s dnešní prací spokojen.“
„Ke konci jsem havaroval, protože jsem udělal chybu. Byla to moje chyba a vím, co ji způsobilo, takže to není žádný problém,“ řekl k pádu v závěru tréninku Capirossi. „Věřím, že se dokážeme ještě zlepšit a do závodu si věřím.“
Álvaro Bautista ani nečekal, jak těžký bude pro něho první trénink. Španěl si zlomil klíční kost před závodem v Le Mans. Do Francie nakonec odcestoval, ale v druhém tréninku ošklivě havaroval a byl nucen z příprav na GP Francie odstoupit. Od té doby uplynuly dva týdny, ale Bautistův zdravotní stav stále není optimální. Proto v sobotu pravděpodobně dostane injekce proti bolesti.
„Absolvoval jsem pěkně těžký trénink, protože jsem předpokládal, že budu v mnohem lepší kondici,“ uvedl Álvaro Bautista, poslední jezdec prvního dne v Mugellu. „Cítím se lépe než v Le Mans, ale je to ještě hodně komplikované při změnách směru a nemám zatím dostatečnou sílu v levé ruce, abych dokázal jezdit jak bych rád.“
„Využívám celé tělo a to mě zpomaluje víc než bych si přál. Plánem pro tento víkend je získat větší jistotu a lepší kontakt s motocyklem,“ řekl závěrem Álvaro Bautista jehož hlavním cílem je nedělní závod dotáhnout až do konce.