Pernat: Rossi jde pryč? Ducati není na vině.

Charles Pernat v rozhovoru pro gpone odpovídá na otázky kolem Ducati, Rossiho a možných jezdcích, kteří by mohli Valentina v továrním týmu nahradit.
Pernat: Rossi jde pryč? Ducati není na vině.

Charles Pernat zůstává trpělivý, čeká na rozhodnutí Yamahy a Ducati, ke kterému datu stvrdí přechod Rossiho z Bologni do Iwata. Možná, že oznámení příjde v polovině srpna nebo i dříve. Jisté je to, že tvář mistrovství světa se změní. Charles Pernat neskrývá své překvapení při návratu Rossiho ke třem ladičkám a odhaluje možné budoucí scénáře.

Valentino a Yamaha, zdá se to být hotová věc, chybí jen oficiální potvrzení.

„Řekl bych tak na 99% se tak opravdu stane, ale přeci jen si to jedno procento ponechám. Je to o tom, že Valentino bude mít konkurenceschopný stroj, ale myslím, že Honda ztratila velkou příležitost. Bylo by logické, kdyby nahradil příští rok Rossi Stonera a pomohl tak v boji proti Jorgemu a Yamaze. Viděl jsem spíše Valentina u Hondy.“

Jste překvapen?

„Samozřejmě, je to vcelku neuvěřitelný příběh, když se vrátí do Yamahy a bude číslo dvě, aspoň na papíře. Mám dojem, že některá rozhodnutí nejsou na základě sportovních výsledků, ale na základě jiných zájmů viz Honda. Bojují s Lorenzem a k Pedrosovi místo Rossiho vezmou Marqueze. Asi jsou v jiném světě.“

Klepněte pro větší obrázek

Jaké bude soužití Lorenza s Rossim?  

„Hlavně bude úplně jiný než dříve. Jorge, který má možnost spolurozhodovat a týmovém kolegovi, se ukázal jako pravý muž. Nebude vetovat rozhodnutí, pokud se Valentino dohodne s Yamahou. Je to nejspíš tím, že se cítí daleko silnější, než tomu bylo v minulosti. Musíme také uvážit, v jakém se Valentino rozešel s Yamahou, a kdo jej bude následovat z jeho týmu.“

Ztráta Rossiho na Ducati se zdá být obrovská.

„Je, ale především z hlediska komunikace. Byla to Valentinova a touha prosadit se na italském stroji. Bude mu 34 let a on už nemůže čekat další sezónu nebo dvě, než se podaří postavit schopný motocykl. Sám se asi na sebe hodně hněvá, chce dokázat, že stále má na to jezdit špičku.“  

Byla nabídka a jednání ohledně nové smlouvy korektní?

Ducati nemá žádnou vinu nebo zásluhu, byla to jen Rossiho volba, který touží opět dosahovat pódiových umístění. S Desmosedici se neprosadil. Není jediný, komu se to stalo. Co třeba Melandri? Teď je na špici ve světové SBK. Dále pak Gibernau a Capirossi. Když se podíváme na historii, tak jen Stoner dokázal Ducati zkrotit.“

Klepněte pro větší obrázek

 

Kdo bude v továrním týmu vedle Haydena?

„Nejblíže k tomuto místu má Ital Dovizioso. Sice nevím, jestli se jeho styl jízdy hodí k Ducati, ale on je velice dobrý při vývoji motorky.

A Crutchlow?

„Volba je nejspíše mezi ním a Doviziosou. Calovo přirovnání, že má styl jízdy jako Stoner, je blízko rouhání se sportu. Jízdí styl jako Stoner nebude mít nikdo, vždy to bude jenom paralela.“

V sázce je i další Andrea – Iannone.

„Ano, je tu jistá možnost,ale osobně nevěřím, že by šel hned do továrního týmu. Podle mě dostane prostor ve vývojovém týmu, jako je tomu u motocyklů Yamaha a Honda s oficiálními upgrady po celý rok. Podlé mého názoru je to možnost, kterou měli zvolit již dávno.“

15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz
9. září | Romano Fenati, který byl dnes vyloučen z GP San Marina za to, že během závodu zatahal za Manziho brzdu, byl dodateč… odkaz
9. září | Stefano Manzi obdržel penalizaci v podobě odsunu o 6 míst na roštu v příštím závodě. Jedná se o trest za to, že jez… odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00