Český jezdec Lukáš Pešek sehnal angažmá ve španělském šampionátu Moto2. S německým týmem by rád startoval i na divokou karatu v mistrovství světa. DOPLNĚNO O ROZHOVORY S TÝMEM A JEZDCEM.
Lukáši Peškovi nakonec nevyšlo angažmá v mistrovství světa. Jeho prioritou bylo zůstat ve třídě Moto2, proto zamířil do prestižního španělského šampionátu této kubatury. Pojede v německém týmu IAMT Factory Racing. Oznámil to na dnešní tiskové konferenci v pražském Obchodním domě Luka. Přítomni byli i šéf týmu Mike Strobel a vedoucí tiskového oddělení Diana Söll.
Německou stáj IAMT Factory Racing zaujala profesionalita, jakou Pešek předvedl při čtyřdenním testování v Aragonu a Barceloně, kde seděl téměř po půl roce na závodní motorce a přitom zajížděl o dvě vteřiny rychlejší časy než jeho předchůdce.
Výrobcem rámu, se kterým bude Pešek startovat, je přímo tým. Stroj ponese název IAMT RB2/2011 a jedná se o druhý motocykl, který stáj vyrobila. IAMT jinak dlouhá léta funguje jako dodavatel v automobilovém průmyslu. Do šampionátu chce nasadit dva stroje, druhý jezdec zatím není znám. Tým sídlí zhruba 220 kilometrů od Prahy v okolí Chemnitzu. Oficiální prezentace stáje se koná 8. a 9. dubna na německém Lausitzringu.
Španělský šampionát začíná 17. dubna v Jerezu. Skládá se ze sedmi závodů. Pojede se v Jerezu, Barceloně, Aragonu, Valencii a Albacete. Na posledně jmenovaném okruhu Pešek dosud nestartoval, ale nepovažuje to za velký problém. Promotérem šampionátu je stejně jako v případě mistrovství světa španělská Dorna. Oficiální startovní listina dosud nebyla zveřejněna, ale mělo by na ní figurovat několik jezdců se zkušenostmi z mistrovství světa, například Japonec Tomojoši Kojama.
Co se týče technické specifikace, rám podléhá stejným regulím jako v mistrovství světa, motory jsou blíže kategorii Superstock 600. Jednotným dodavatelem pneumatik je Michelin.
Tým by se rád objevil také v některých závodech mistrovství světa na divokou kartu. V úvahu připadají především Velká cena Německa na Sachsenringu a Velká cena České republiky v Brně. Ve světovém šampionátu by stáj pochopitelně musela použít motor Honda a pneumatiky Dunlop. V případě úspěchů ve španělském seriálu stáj nevylučuje možnost postoupit i s Lukášem Peškem do mistrovství světa.
Po ocifiální části tiskové konference MotoGPsports hovořilo s vedoucí tiskového oddělení týmu Dianou Söll. Rozhovoru byl přítomný i šéf stáje Mike Strobel.
Jak dlouhá je tradice vašeho týmu?
Diana Söll: "Tato tradice je velmi nová. Působíme jako dodavatel zejména v automobilovém průmyslu, před dvěma lety jsme se rozhodli začít dodávat díly také pro motocykly a založit motocyklový tým. Naše tradice tedy není dlouhá, ale chceme dokázat něco velkého s velkými jezdci."
Proč jste si vybrali právě španělský šampionát a ne třeba německý?
DS: "Mike (Strobel, šéf týmu - pozn. aut.) má zkušenosti z prostředí motocyklového týmu. Právě on přišel s ideou vyvinout motocykl a oslovil právě naši společnost, se kterou je naprosto spokojen. Španělský šampionát jsme vybrali proto, že se jedná o největší národní šampionát. Navíc tu jsou zajímavé tratě, což bude dobré i pro Lukáše. Samozřejmě bychom se také rádi objevili v některých závodech mistrovství světa na divokou kartu."
Budete kromě Lausitzringu testovat také na jiných německých tratích?
DS: "Ne, testovali jsme v Aragonu, Jerezu, Barceloně a Valencii a tohle bude poslední test před zahájením šampionátu. Vybrali jsme Lausitzring, protože tu bude v té době probíhat testování seriálu IDM (německé mistrovství superbiků - pozn. aut.). Náš tým tak budeme moci předvést i německým týmům z tohoto seriálu."
Lukáš byl pro vás hlavní prioritou mezi jezdci?
DS: "Ano, byl. Jsme rádi, že jsme ho získali a těšíme se na naši spolupráci. Samozřejmě uděláme všechno proto, aby byl Lukáš s námi spokojen a my s ním. Výsledky uvidíme během sezony. Mike sází na úspěch už v Jerezu. Držme palce." (Diana i Mike se smějí.)
Na několik individuálních otázek MotoGPsports odpověděl také Lukáš Pešek.
Lukáši, jaký to byl pocit sedět po delší době znovu na závodní motorce?
Lukáš Pešek: "Bylo to fantastické, užil jsem si to. Zážitek byl o to příjemnější, že to bylo s dobrými lidmi."
Kdy přesně testování proběhlo?
LP: "Řádově před měsícem."
Rádi byste se představili na divokou kartu také v některých závodech mistrovství světa. K tomu je ale potřeba jiný motor a jiné pneumatiky. Bude možné si tyto změny předem otestovat?
LP: "Bohužel to nejde. Toto vybavení dostanete až během závodního víkendu a operativně řešíte problémy, které nastanou."
Myslíte, že se bude jednat o náročný přechod?
LP: "Nemyslím. Naopak to bude příjemnější. Motor bude trošku výkonnější, pneumatiky budou mít větší přilnavost. Mělo by se tedy jednat spíše o přilepšení než o úbytek."
Nemůžou nastat problémy s kompatibilitou mezi těmito díly a rámem?
LP: "Myslím, že větší problémy by neměly nastat."
Během sezony vás čeká sedm závodů. Je nějakým způsobem omezeno testování?
LP: "V tomto šampionátu omezené není. Záleží na nás a na financích, ale pokud vyvineme nějaké nové díly a budeme je chtít otestovat, určitě je otestujeme."
Během tiskovky jste řekl, že jinou závodní činnost neplánujete, chcete se šampionátu věnovat naplno. Plánujete nějakou jinou pracovní činnost?
LP: "Stoprocentně budu muset někde pracovat jako doteď, protože tohle pro mě není finančně ohodnocené. Nějaké peníze si vydělat musím."
Máte nějakou představu, co budete dělat? Budete pokračovat v realitách?
LP: "Nevím, chci dělat všechno, nechci se soustředit na jednu práci. Chtěl bych se vzdělávat ve všech oborech."