Peškova účast v příštím ročníku Moto2 je stále s otazníkem

Jednání ohledně angažmá Lukáše Peška v katarském týmu QMMF Racing nadále pokračují.
Peškova účast v příštím ročníku Moto2 je stále s otazníkem

Pro Lukáše Peška je rok 2010 možná ten nejtěžší v kariéře. Sezonu začínal s týmem v kubatuře Moto2 Matteoni CP Racing, nedařilo se a jejich vzájemná spolupráce skončila sporným momentem, když mu před závodem ve španělském Aragonsku řekli, že v jejich barvách jíž dál závodit nebude.

Přišly nějaké nabídky z nejnižší kubatury, také z mistrovství produkčních motocyklů WSB, ale český motocyklový závodník zvolil variantu bojovat o své místo v Moto2. V sezoně 2010 už samozřejmě nezávodil, ale udržoval se v kondici a čekal na vhodnou příležitost.

Po finálním závodu ve Valencii testovaly začátkem listopadu týmy nižších kubatur a Lukáš Pešek se tohoto testu zúčastnil. Jezdil s motocyklem SAG Bimota a z jednatřiceti závodníků zajel devatenáctý čas. Pár dnů na to přišla zpráva z Kataru.

Lukáš Pešek se s podporou České pojišťovny dohodl na spolupráci s katarským týmem QMMF Racing a jeho nominace pro sezonu 2011 byla zaslána IRTA (Mezinárodní asociaci závodních týmů). Druhým jezdcem byl jmenován domácí závodník Mashel Al Naimi a dodavatelem motocyklů japonská Moriwaki.

Tým s takovým zázemím představuje pro českého závodníka velkou naději, že v nabité konkurenci bude mít příležitost dokázat své kvality a navázat na úspěchy z let, kdy vítězil v sedle 125ccm motocyklu. Po dohodě z Kataru přišla na řadu jednání ohledně smluvních závazků. K oznámení výsledku jednání mělo dojít na přelomu měsíce listopad-prosinec, ale zatím se tak nestalo.

Máme potvrzeno, že to neznamená, že by tato jednání byla ukončena.  S katarským týmem se o angažmá Lukáše Peška s QMMF Racing stále jedná a do konce roku by snad výsledek tohoto jednání měl spatřit světlo světa. V této chvíli má vše v rukou jeho partner Česká pojišťovna.

Lukáš Pešek je oficiálně přihlášený jako jezdec katarského týmu a to je v této chvíli pro něho podstatné. Pokud se všechny zúčastněné strany dohodnou, podepíše smlouvu a může závodit. "Ohledně jednání žádné negativní zprávy nemám, takže si myslím, že vše probíhá tak jak má," řekl Lukáš Pešek pro motogpsports.cz.

Spekulací je na toto téma hodně. Mělo vliv na průběh jednání třeba odstoupení Banderasova týmu a dva volní jezdci na trhu? Kdo ví. Získat místo v mistrovství světa není jednoduché, zejména pak v týmu, který vám zaručí konkurenceschopnou technickou podporu. Výsledek jednání může být buď úspěšný nebo neúspěšný. Věřme, že v tomto případě se bude jednat o tu první možnost.

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00