Pět motocyklových prototypů Daniho Pedrosy

Letošní ročník mistrovství světa je pro Daniho Pedrosu pátým rokem v MotoGP stejně jako v továrním týmu Repsol Hondy, kde v roce 2006 začínal na 990ccm Hondě RC211V.

V roce 2006 se splnil španělskému jezdci sen, když z čtvrtlitrové kubatury přestoupil do továrního týmu Hondy. Poslední rok éry 990ccm motocyklů absolvoval v sedle Hondy RC211V a hned ve svém prvním závodu získal druhé místo v Jerezu. První vítězství zaznamenal ve čtvrtém kole šampionátu v Číně a sezonu ukončil na páté pozici.

Od začátku byl Pedrosa jezdcem, který bojuje stabilně o vedoucí příčky a o rok později již s motocyklem o obsahu 800ccm získal titul vicemistra světa. Od té doby se podílí na vývoji prototypu RC212V, s kterým získal celkové třetí místo v letech 2008 a 2009. Letos má k dispozici nejnovější model Hondy RC212V 2010.

S každým modelem Hondy zažil krásné momenty vítězství, ale také těžké chvíle proher a pádů a právě všech pět zmíněných závodních prototypů, které provázely jeho kariéru jezdce královské kubatury, nám Dani Pedrosa krátce představil.

Honda RC211V 2006 - Dani Pedrosa

Repsol Honda RC211V 2006:

„Je to poprvé, kdy jsem jel MotoGP a vzpomínám na to rád. Když jste malí sníte o jízdě na takové motorce a co víc, v takovém týmu, takže to byl něco jako splněný sen. Motorka jezdila perfektně, hodně jsem si to v tomto roce užil a zajel dobré závody,“ uvedl Dani Pedrosa.

„Byla to velká motorka, ale od prvního dne jezdila velmi přesně a nepůsobila žádné problémy. Tento rok byl velmi dobrý, protože jsme šampionát vyhráli s Haydenem a já byl téměř po celý rok druhý. Pro tým to byla skvělá sezona.“

- 5. místo v mistrovství světa (215 bodů)
- vítězství v GP Číny, ve čtvrtém podniku sezony a v devátém vyhrál britskou Grand Prix
- celkem osm umístění na stupních vítězů – Španělsko-Jerez, Čína, Francie, Velká Británie, Holandsko, USA-Laguna Seca, Česká republika a Malajsie.
- celkem sedmnáct závodů v sezoně 2006

Honda RC212V 2007 - Dani Pedrosa

Repsol Honda RC212V 2007:

„První osmistovka,“ pokračoval Dani Pedrosa. „Byli jsme plni naděje a abych řekl pravdu skončili jsme trošku frustrovaní, protože to nebylo to, co jsme očekávali. Museli jsme tvrdě bojovat a co víc, měli jsme spoustu problémů s pneumatikami.“

„Nicméně pravdou je, že jsem z této zkušenosti hodně získal. Byl to náročný rok, bojovali jsme na doraz a nakonec jsem skončil druhý. Chtěli jsme ale víc. Byl to ročník, kdy jsme neustále válčili s motocyklem a snažili se ho zlepšit.“

- 2. místo v mistrovství světa (242 bodů)
- vítězství v GP Německa a GP Valencie
- celkem osm umístění na stupních vítězů – Katar, Španělsko, Itálie, Katalánsko, Německo, Portugalsko, Malajsie a Valencie.
- celkem osmnáct závodů v sezoně 2007

Honda RC212V 2008 - Dani Pedrosa (GP Valencie)

Repsol Honda RC212V 2008:
(speciální barvy k čtyřicátému výročí Repsolu v motorsportu)

„Pro mě je to ten nejkrásnější motocykl, jaký Repsol udělal. Je velká škoda, že jsem tehdy závod nevyhrál a dojel druhý. Navenek je to prakticky stejný motocykl jaký mám právě teď. Když jsem tento desing uviděl, líbil se mi, protože mám rád speciální motocykly a především tradiční linie. Je škoda, že to bylo jen pro jediný závod,“ uvedl Dani Pedrosa k motocyklu, s kterým jel Velkou cenu Valencie 2008.

„Byl to klasický desing starého loga Repsolu a já měl jednoduché logo na přilbě. Po premiérovém roce, byl rok 2008 moji nejlepší sezonou. Bojoval jsem na maximum a měl vynikající prví polovinu sezony.“

- 3. místo v mistrovství světa (249 bodů)
- vítězství ve španělské Grand Prix a GP Katalánska
- celkem jedenáct umístění na stupních vítězů – Katar, Španělsko, Portugalsko, Čína, Itálie, Katalánsko, Velká Británie, Holandsko, Japonsko, Malajsie a Valencie.
- celkem sedmnáct závodů v sezoně 2008

Honda RC212V 2009 - Dani Pedrosa

Repsol Honda RC212V 2009:

„Loňský motocykl nám také někdy zamotal hlavu, opravdu. Byly tam velmi dobré i špatné chvíle. Byl to náročný motocykl k ježdění a dokonce bych řekl, trošku zrádný. Bylo snadné, aby vás shodil na zem. Bylo těžké získat spolehlivý bod, kde by vám umožnil jet. Jezdil skutečně rychle na rovinkách a velmi dobře akceleroval v zatáčkách, ale já musel tvrdě makat fyzicky.“

„Navíc jako zraněný jsem musel závodit bez toho aniž bych se zastavil a měl čas si odpočinout. Nakonec jsme našli tu trošku konzistence, kterou jsme potřebovali a dokázali zvládnou několik umístění na stupních vítězů v řadě a skončil jsem třetí. Když něco dopadne dobře, vzpomínáte pak jen na to dobré,“ řekl Dani Pedrosa k sezoně 2009.

- 3. místo v mistrovství světa (234 bodů)
- vítězství v GP USA (Laguna Seca) a v GP Valencie
- celkem jedenáct umístění na stupních vítězů – Japonsko, Španělsko, Francie, USA, Německo, Česká republika, San Marino, Portugalsko, Austrálie, Malajsie a Valencie.
- celkem sedmnáct závodů v sezoně 2009

Honda RC212V 2010 - Dani Pedrosa

Repsol Honda RC212V 2010:

„Abych řekl pravdu, poslední testy a závod v Kataru nebylo to, co jsem očekával. Pracujeme na tom, uvažujeme a snažíme se to zlepšit, ale stále máme několik problémů. V Japonsku se na to podívali a poukázali na některé nedostatky, takže se snažíme o zlepšení. Do sezony jsme vstoupili s nadšením a ve vrcholné formě.“

„Vrátil jsem se pro mé fanoušky zpátky k číslu šestadvacet a jedu ve sejných barvách. Je to můj pátý motocykl u Repsol Hondy, takže dám do toho své maximum. V posledních letech jsem měl dobré i špatné věci, takže uvidíme, zda se nám to v této sezoně podaří udržet v rovnováze a zvládnout vše ještě lépe,“ řekl závěrem Dani Pedrosa, který v druhém kole šampionátu v Jerezu projel cílem jako druhý a nyní mu patří v průběžném hodnocení šampionátu třetí pozice.

Doporučujeme

Články odjinud