Pět motocyklových prototypů Daniho Pedrosy

Letošní ročník mistrovství světa je pro Daniho Pedrosu pátým rokem v MotoGP stejně jako v továrním týmu Repsol Hondy, kde v roce 2006 začínal na 990ccm Hondě RC211V.
Pět motocyklových prototypů Daniho Pedrosy

V roce 2006 se splnil španělskému jezdci sen, když z čtvrtlitrové kubatury přestoupil do továrního týmu Hondy. Poslední rok éry 990ccm motocyklů absolvoval v sedle Hondy RC211V a hned ve svém prvním závodu získal druhé místo v Jerezu. První vítězství zaznamenal ve čtvrtém kole šampionátu v Číně a sezonu ukončil na páté pozici.

Od začátku byl Pedrosa jezdcem, který bojuje stabilně o vedoucí příčky a o rok později již s motocyklem o obsahu 800ccm získal titul vicemistra světa. Od té doby se podílí na vývoji prototypu RC212V, s kterým získal celkové třetí místo v letech 2008 a 2009. Letos má k dispozici nejnovější model Hondy RC212V 2010.

S každým modelem Hondy zažil krásné momenty vítězství, ale také těžké chvíle proher a pádů a právě všech pět zmíněných závodních prototypů, které provázely jeho kariéru jezdce královské kubatury, nám Dani Pedrosa krátce představil.

Klepněte pro větší obrázek

Repsol Honda RC211V 2006:

„Je to poprvé, kdy jsem jel MotoGP a vzpomínám na to rád. Když jste malí sníte o jízdě na takové motorce a co víc, v takovém týmu, takže to byl něco jako splněný sen. Motorka jezdila perfektně, hodně jsem si to v tomto roce užil a zajel dobré závody,“ uvedl Dani Pedrosa.

„Byla to velká motorka, ale od prvního dne jezdila velmi přesně a nepůsobila žádné problémy. Tento rok byl velmi dobrý, protože jsme šampionát vyhráli s Haydenem a já byl téměř po celý rok druhý. Pro tým to byla skvělá sezona.“

- 5. místo v mistrovství světa (215 bodů)
- vítězství v GP Číny, ve čtvrtém podniku sezony a v devátém vyhrál britskou Grand Prix
- celkem osm umístění na stupních vítězů – Španělsko-Jerez, Čína, Francie, Velká Británie, Holandsko, USA-Laguna Seca, Česká republika a Malajsie.
- celkem sedmnáct závodů v sezoně 2006

Klepněte pro větší obrázek

Repsol Honda RC212V 2007:

„První osmistovka,“ pokračoval Dani Pedrosa. „Byli jsme plni naděje a abych řekl pravdu skončili jsme trošku frustrovaní, protože to nebylo to, co jsme očekávali. Museli jsme tvrdě bojovat a co víc, měli jsme spoustu problémů s pneumatikami.“

„Nicméně pravdou je, že jsem z této zkušenosti hodně získal. Byl to náročný rok, bojovali jsme na doraz a nakonec jsem skončil druhý. Chtěli jsme ale víc. Byl to ročník, kdy jsme neustále válčili s motocyklem a snažili se ho zlepšit.“

- 2. místo v mistrovství světa (242 bodů)
- vítězství v GP Německa a GP Valencie
- celkem osm umístění na stupních vítězů – Katar, Španělsko, Itálie, Katalánsko, Německo, Portugalsko, Malajsie a Valencie.
- celkem osmnáct závodů v sezoně 2007

Klepněte pro větší obrázek

Repsol Honda RC212V 2008:
(speciální barvy k čtyřicátému výročí Repsolu v motorsportu)

„Pro mě je to ten nejkrásnější motocykl, jaký Repsol udělal. Je velká škoda, že jsem tehdy závod nevyhrál a dojel druhý. Navenek je to prakticky stejný motocykl jaký mám právě teď. Když jsem tento desing uviděl, líbil se mi, protože mám rád speciální motocykly a především tradiční linie. Je škoda, že to bylo jen pro jediný závod,“ uvedl Dani Pedrosa k motocyklu, s kterým jel Velkou cenu Valencie 2008.

„Byl to klasický desing starého loga Repsolu a já měl jednoduché logo na přilbě. Po premiérovém roce, byl rok 2008 moji nejlepší sezonou. Bojoval jsem na maximum a měl vynikající prví polovinu sezony.“

- 3. místo v mistrovství světa (249 bodů)
- vítězství ve španělské Grand Prix a GP Katalánska
- celkem jedenáct umístění na stupních vítězů – Katar, Španělsko, Portugalsko, Čína, Itálie, Katalánsko, Velká Británie, Holandsko, Japonsko, Malajsie a Valencie.
- celkem sedmnáct závodů v sezoně 2008

Klepněte pro větší obrázek

Repsol Honda RC212V 2009:

„Loňský motocykl nám také někdy zamotal hlavu, opravdu. Byly tam velmi dobré i špatné chvíle. Byl to náročný motocykl k ježdění a dokonce bych řekl, trošku zrádný. Bylo snadné, aby vás shodil na zem. Bylo těžké získat spolehlivý bod, kde by vám umožnil jet. Jezdil skutečně rychle na rovinkách a velmi dobře akceleroval v zatáčkách, ale já musel tvrdě makat fyzicky.“

„Navíc jako zraněný jsem musel závodit bez toho aniž bych se zastavil a měl čas si odpočinout. Nakonec jsme našli tu trošku konzistence, kterou jsme potřebovali a dokázali zvládnou několik umístění na stupních vítězů v řadě a skončil jsem třetí. Když něco dopadne dobře, vzpomínáte pak jen na to dobré,“ řekl Dani Pedrosa k sezoně 2009.

- 3. místo v mistrovství světa (234 bodů)
- vítězství v GP USA (Laguna Seca) a v GP Valencie
- celkem jedenáct umístění na stupních vítězů – Japonsko, Španělsko, Francie, USA, Německo, Česká republika, San Marino, Portugalsko, Austrálie, Malajsie a Valencie.
- celkem sedmnáct závodů v sezoně 2009

Klepněte pro větší obrázek

Repsol Honda RC212V 2010:

„Abych řekl pravdu, poslední testy a závod v Kataru nebylo to, co jsem očekával. Pracujeme na tom, uvažujeme a snažíme se to zlepšit, ale stále máme několik problémů. V Japonsku se na to podívali a poukázali na některé nedostatky, takže se snažíme o zlepšení. Do sezony jsme vstoupili s nadšením a ve vrcholné formě.“

„Vrátil jsem se pro mé fanoušky zpátky k číslu šestadvacet a jedu ve sejných barvách. Je to můj pátý motocykl u Repsol Hondy, takže dám do toho své maximum. V posledních letech jsem měl dobré i špatné věci, takže uvidíme, zda se nám to v této sezoně podaří udržet v rovnováze a zvládnout vše ještě lépe,“ řekl závěrem Dani Pedrosa, který v druhém kole šampionátu v Jerezu projel cílem jako druhý a nyní mu patří v průběžném hodnocení šampionátu třetí pozice.

17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |
Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 2017

Ohlédnutí za brněnskou Grand Prix 20…

Ani letos nebude chybět stručné ohlédnutí za brněnským závodem. Jako vždy se opět jedná o mé osobní dojmy a zážitky.

18.  8.  2017 |