Piloti Repsol Hondy v čele se Stonerem dominovali i v pátek

Spokojenost může po posledním volném tréninku panovat u Repsol Hondy. Casey Stoner, Dani Pedrosa a Andrea Dovizioso se seřadili na prvních třech místech. Přesto chtějí ještě dolaďovat nastavení.
Piloti Repsol Hondy v čele se Stonerem dominovali i v pátek

Repsol Honda navázal na skvělé výkony z testů i čtvrtečních jízd a ve druhém i třetím tréninku na Velkou cenu Kataru opět dominoval. Jezdci Casey Stoner, Dani Pedrosa a Andrea Dovizioso obsadili na okruhu Losail první tři místa.

Stoner zaměřil druhý trénink na jízdu na opotřebených pneumatikách. "Během závodní simulace jsme na nich zajeli rychlé kolo. S tím jsme velmi spokojeni. Na jedné přední pneumatice jsme odjeli okolo třiceti okruhů," přiznal mistr světa z roku 2007, který si pochvaloval, že pneumatiky měly po celou dobu stabilní tlak. "Vyzkoušeli jsme i několik dalších věcí. Nejdřív jsme oproti čtvrtku nic moc nezměnili, pak jsme udělali velký krok kupředu. Jsem opravdu spokojený s naším výkonem a nastavením."

Také Pedrosa si pochvaloval odvedenou práci. "Soustředili jsme se na to, abychom na začátku zajeli dobré kolo. Pak už jsme se starali jen o tempo," vzpomínal Španěl a upozornil, že stále ještě je prostor pro zlepšení o několik desetin. "Naším cílem je kvalifikovat se do první řady. Zatím jsem tu na startu stál nejlépe šestý."

Pětadvacetiletý jezdec zkoušel tvrdé i střední pneumatiky a obě údajně seděly dobře. "Podle mě je tvrdší směs pro závodní vzdálenost lepší, i když se závod jede o hodinu později než dnešní trénink. Měkčí směs je vhodnější pro kvalifikaci," má jasno loňský vicemistr.

Také Dovizioso byl s průběhem dnešních tréninků spokojen. Z trojice továrních hond byl ale nejpomalejší, což považuje za nedostačující výsledek. "Budeme dál pracovat, abychom získali nějaké desetiny," slíbil.

Během pátečních jízd se podařilo vyřešit problémy s vibracemi v zatáčkách. "Nejdřív jsme bez jakýchkoliv změn v nastavení pouze vyměnili ráfek, pak jsme pozměnili konfiguraci vidlice. Měl jsem lepší pocit, ale trochu jsme ztratili na stabilitě při brzdění a vjezdu do zatáček," popisoval Ital. "Zítra budeme v práci na vidlici pokračovat. Cílem zůstává dobrá startovní pozice. Závod bude trochu jiný. Tvrdý a náročný na tělo. Věřím, že se můžeme zlepšit."

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00