Piloti Repsol Hondy v čele se Stonerem dominovali i v pátek

Spokojenost může po posledním volném tréninku panovat u Repsol Hondy. Casey Stoner, Dani Pedrosa a Andrea Dovizioso se seřadili na prvních třech místech. Přesto chtějí ještě dolaďovat nastavení.
Piloti Repsol Hondy v čele se Stonerem dominovali i v pátek

Repsol Honda navázal na skvělé výkony z testů i čtvrtečních jízd a ve druhém i třetím tréninku na Velkou cenu Kataru opět dominoval. Jezdci Casey Stoner, Dani Pedrosa a Andrea Dovizioso obsadili na okruhu Losail první tři místa.

Stoner zaměřil druhý trénink na jízdu na opotřebených pneumatikách. "Během závodní simulace jsme na nich zajeli rychlé kolo. S tím jsme velmi spokojeni. Na jedné přední pneumatice jsme odjeli okolo třiceti okruhů," přiznal mistr světa z roku 2007, který si pochvaloval, že pneumatiky měly po celou dobu stabilní tlak. "Vyzkoušeli jsme i několik dalších věcí. Nejdřív jsme oproti čtvrtku nic moc nezměnili, pak jsme udělali velký krok kupředu. Jsem opravdu spokojený s naším výkonem a nastavením."

Také Pedrosa si pochvaloval odvedenou práci. "Soustředili jsme se na to, abychom na začátku zajeli dobré kolo. Pak už jsme se starali jen o tempo," vzpomínal Španěl a upozornil, že stále ještě je prostor pro zlepšení o několik desetin. "Naším cílem je kvalifikovat se do první řady. Zatím jsem tu na startu stál nejlépe šestý."

Pětadvacetiletý jezdec zkoušel tvrdé i střední pneumatiky a obě údajně seděly dobře. "Podle mě je tvrdší směs pro závodní vzdálenost lepší, i když se závod jede o hodinu později než dnešní trénink. Měkčí směs je vhodnější pro kvalifikaci," má jasno loňský vicemistr.

Také Dovizioso byl s průběhem dnešních tréninků spokojen. Z trojice továrních hond byl ale nejpomalejší, což považuje za nedostačující výsledek. "Budeme dál pracovat, abychom získali nějaké desetiny," slíbil.

Během pátečních jízd se podařilo vyřešit problémy s vibracemi v zatáčkách. "Nejdřív jsme bez jakýchkoliv změn v nastavení pouze vyměnili ráfek, pak jsme pozměnili konfiguraci vidlice. Měl jsem lepší pocit, ale trochu jsme ztratili na stabilitě při brzdění a vjezdu do zatáček," popisoval Ital. "Zítra budeme v práci na vidlici pokračovat. Cílem zůstává dobrá startovní pozice. Závod bude trochu jiný. Tvrdý a náročný na tělo. Věřím, že se můžeme zlepšit."

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30