Písek na dráze je specifickou výzvou okruhu v Losail

V Kataru zahájili jezdci motocyklového mistrovství světa 63. ročník seriálu závodů Grand Prix a japonský Bridgestone svou třetí sezonu v pozici Oficiálního dodavatele pneumatik třídy MotoGP.
Písek na dráze je specifickou výzvou okruhu v Losail

Během testů v úvodu minulého týdne, ale rovněž v době před závodním víkendem v Kataru foukal silný vítr a dráha v Losail tak byla plná písku z okolní pouště. Z toho důvodu byl povrch asfaltu kluzký a způsoboval nadměrné opotřebení pneumatik.

V průběhu víkendu se počasí zlepšilo a to zejména v sobotu a v neděli. Povrch byl díky jednotlivým jízdám všech kubatur stále čistější a jezdci postupně získávali na rychlosti, což vyvrcholilo velmi dobrými výkony v kvalifikaci. V samotném závodu jezdci dosahovali velmi dobrých časů a nejúspěšnějším triem byli Casey Stoner, Jorge Lorenzo a Dani Pedrosa.

Na několik otázek týkajících se závodního víkendu v Kataru, odpověděl ředitel vývojového oddělení Bridgestone Motorsport, Hirohide Hamashima.

Letos se jel závod v Kataru o tři týdny dřív než loni. Jaký to mělo vliv na pneumatiky?
Hirohide Hamashima: „Letos byly podmínky určitě chladnější, teplota dráhy a prostředí nižší tak o sedm stupňů. Tyto podmínky způsobily, že dráha byla trošku kluzká, zejména pak ve spojení se špinavým povrchem, který tu byl začátkem víkendu. Nicméně jsme použili stejné směsi, jako v loňském roce a bez problémů. Pracovní rozsah teplot je u našich pneumatik více než dostatečný, aby zvládly změnu kolem deseti stupňů Celsia. Časy na kolo byly také rychlé a to zejména v kvalifikaci.“

Jak velkou roli hrál o závodním víkendu v Kataru písek na dráze?
Hirohide Hamashima: „V průběhu týdne tu foukal silný vítr až do soboty a na trati zůstalo hodně písku hlavně pro úvodní tréninky. Čím víc se jezdilo, tím byla trať čistější, ale v průběhu prvního tréninku a především druhého jsme tu u měkké směsi zadní pneumatiky zaznamenali kvůli písku její drolení. To se stane, když zadní pneumatika ztratí trakci a dochází k prokluzu, takže to nám indikuje, jak to bylo ze začátku kluzké. Nicméně je to jedna ze specifických výzev okruhu v Losail a po zkušenostech z minula jsme to očekávali.“

V kvalifikaci jezdci dosahovali rychlých časů, jaký byl výkon pneumatik obecně?
Hirohide Hamashima: „S výkonem pneumatik jsem po všech stránkách spokojený. Čas na kolo 0,2 sekundy od rekordu na pole position, který v roce 2008 nastavily kvalifikační pneumatiky, je při použití závodních pneumatik velmi působivý. V průběhu víkendu byla preferována tvrdá směs u přední pneumatiky, protože ta nabízí větší stabilitu při brzdění a má vyšší životnost. Nicméně byli jezdci, kteří zvolili měkkou volbu a neměli s tím problém. U zadní pneumatiky, byla po celý víkend jasnou volbou tvrdá směs pro svou vyšší životnost a odolnost proti drolení, ačkoliv na měkké volbě směsi byly v kvalifikaci velmi rychlé časy, což ukazuje na vysokou úroveň přilnavosti, jakmile byl okruh čistější.“

„V průběhu závodu byla odolnost pneumatiky dobrá. Casey (Stoner) a Jorge (Lorenzo) byly schopni jezdit časy v rozmezí 0,6 sekundy až do konce závodu a Andrea (Dovizioso) nastavil své nejlepší kolo až v posledním kole závodu, což je velmi výrazná známka výkonu pneumatiky, která správně funguje až do konce. Dobrý jezdec, motocykl a sada obutí je velmi důležitá k tomu, aby šlo z našich pneumatik vytěžit maximum.“

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

18:35 | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Rakouskou pole position vybojoval Márquez

MotoGP: Rakouskou pole position vybo…

V Rakousku se z prvního místa do závodu vydá Marc Marquez. Společnost mu v první řadě budou dělat jezdci Ducati - Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo.

12.  8.  2017 | | 3 N/A
MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Marc Márquez

MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Mar…

V Rakousku je nyní sucho. Časy do první trojici v sobotu dopoledne zajeli Marc Márquez, Johann Zarco a Andrea Iannone.

12.  8.  2017 |
MotoGP: V neděli dopoledne kraloval Dovizioso

MotoGP: V neděli dopoledne kraloval …

Andrea Dovizioso je nejrychlejším mužem nedělního warm upu. V první trojici skončili i Marc Márquez a Maverick Viňales.

13.  8.  2017 |
Moto3: Z pole position v Rakousku vyrazí Rodrigo

Moto3: Z pole position v Rakousku vy…

Start z první řady si dnes v Rakousku zajistili Gabriel Rodrigo, Joan Mir a Juanfran Guevara. Pro Rodriga to je druhá pole position v řadě. Aktualizace: Mirův nejlepší čas byl nakonec smazán, takže se jezdec posouvá na desáté místo. Z první řady tak nakonec vyjedou Rodrigo, Guevara a Canet.

12.  8.  2017 |