Podle španělského jezdce tovární stáje Yamahy je cesta snižování nákladů v mistrovství světa silničních motocyklů správným směrem nejen v rámci nákladů, ale také bezpečnosti jezdců.
Šéf Dorny Carmelo Ezpeleta chce učinit potřebné kroky k tomu, aby už od roku 2013 došlo k razantnímu snížení nákladů pro účast v motocyklovém šampionátu a v této věci chce jednat s jednotlivými výrobci. Ve hře je jednotná elektronika nebo snížení maximálních otáček.
Na rozdíl od úřadujícího mistra světa Casey Stonera, jenž by v případě zrušení prototypových motocyklů raději šampionát opustil, Jorge Lorenzo myšlenku CRT motocyklů podporuje. „Je to jediná cesta,“ uvedl pro Gazzetta dello Sport. „Ezpeletovo rozhodnutí snížit náklady je správné.“
Na rozdíl od Australana by v případě zásadních změn v technologii motocyklů MotoGP šampionát neopustil. „Ne, neodejdu,“ pokračoval rodák z Mallorky. „Budou pomalejší a proto bezpečnější. S litrovými motocykly se nyní přiblížíme rychlostem kolem 350 kilometrů za hodinu a to je hodně.“
„Rychlost kolem 300 kilometrů za hodinu by stačila. Atraktivní podívaná není výsledkem rychlosti a technologií, ale vyrovnanosti pole. Lidé potřebují vidět předjíždění a sledovat souboje na dráze,“ dodal závěrem Jorge Lorenzo, druhý muž celkového hodnocení královské kubatury z roku 2011.