Pneumatiky Bridgestone nabídly jezdcům v Motegi dobrý výkon

Tři specifikace pneumatik dokázaly pokrýt celý víkend.
Pneumatiky Bridgestone nabídly jezdcům v Motegi dobrý výkon
Klepněte pro větší obrázekO výkonu pneumatik Bridgestone na japonském okruhu v Motegi, hovořil Tohru Ubukata, který pracuje u Bridgestone Motorsport na vývoji závodních pneumatik. Závodní víkend v Motegi nabídnul pestrou paletu povětrnostních podmínek, což dokonce vyvrcholilo zrušením kvalifikací pro silný déšť v sobotu odpoledne. Naopak Velká cena Japonska se jela za slunečného počasí a za podstatně vyšších teplot než v uplynulých dvou dnech.

V Motegi jsme viděli velmi intenzivně pršet. Co můžete říct k výkonu mokrých pneumatik?
Tohru Ubukata: „S výkonem pneumatik Bridgestone do mokra jsem spokojený, protože během víkendu jsme mohli vidět některé velmi náročné podmínky. V sobotu byl déšť velmi intenzivní, dostatečně na to, aby se zrušily kvalifikace kvůli vodě na dráze a znovu silně pršelo v neděli ráno pří zahřívacím tréninku. Obzvlášť v sobotu byly teploty velmi studené, takže teplota zahřátí pneumatik byl prvořadý úkol. Měkká směs pneumatik Bridgestone do mokra byla správným rozhodnutím pro tento víkend. Byla to rovněž první zkušenost na mokré pneumatice. V Kataru pršelo, ale kvůli odlesku světel reflektorů od mokré dráhy se žáden mokrý závod nejel, takže jsem spokojený s jejich výkonem na všech motocyklech.“

Jaký je prvořadý úkol v dosažení dobrého výkonu pneumatiky na mokré dráze?
TU: „V první řadě je třeba odstranit vodu zpod pneumatiky, abychom získali maximální kontakt s povrchem dráhy. Tento úkol se stává o to důležitějším, pokud je na dráze takové množství vody, jaké jsme mohli vidět v sobotu. Protože mokré závody jsou všeobecně chladnější, vytvoření a udržení správné teploty je rovněž důležitým úkolem, tak aby se pneumatika příliš neochlazovala a nepostrádala tak optimální přilnavosti. Tato vyváženost je rozhodující, aby umožnila jezdcům dobrý kontakt po celou dobu závodu.“

Co můžete říci k výkonu pneumatik během posledního víkendu?
TU: „S výkonem pneumatik Brigestone jsem spokojený, protože během víkendu jsme viděli širokou škálu povětrnostních podmínek a jen s dvěma hladkými a jednou směsí pneumatiky do mokra jsme dokázali nabídnou ve všech případech konzistentní výkon. Suché a studené podmínky v pátek, mokré a studené v sobotu a suché a teplé podmínky v neděli jsme dokázali pokrýt jen třemi specifikacemi pneumatik. Jsem velmi spokojený, že naše jednotné pneumatiky dokázaly tento víkend předvést mnohem širší pracovní rozsah a poskytly dobrý výkon. Také střední směs hladkých pneumatik dodala konzistentní výkon během závodu jezdcům v čelní skupině, kteří zajeli své nejrychlejší kolo až v druhé polovině závodu. Mika Kallio a James Toseland použili měkkou směs zadní pneumatiky a oba se umístili v první desítce. Při teplotě dráhy kolem pětatřiceti stupňů jsem s výkonem spokojený.“

„Po závodě jsme zpozorovali nějaký problém u střední směsi přední pneumatiky Daniho Pedrosy. Všechny ostatní pneumatiky, jenž byly použity během posledního víkendu, pracovaly dobře, takže můžeme konstatovat, že to byl problém ojedinělý a pouze u jedné konkrétní pneumatiky. Samozřejmě jsme ji už vzali do našeho technického centra v Tokiu, kde ji podrobíme důkladné kontrole. Rád bych se tak omluvil Danimu a týmu Repsol Hondy, ale i přes potíže jsme mohli vidět, že přední pneumatika Bridgestone dobře fungovala až do konce závodu a jsem velmi rád, že Dani skončil po skvělé jízdě na třetí pozici.“

Jak velkou roli ve výkonu pneumatiky hraje styl jízdy?
TU: „Jsou dva styly jízdy, které můžu definovat. První je zaměřen na rychlost v nájezdu do zatáčky a ten druhý se naopak zaměří na rychlost od vrcholu k výjezdu ze zatáčky. Ti jezdci, kteří rádi preferují rychlost v nájezdu obvykle dávají přednost tvrdší směsi přední pneumatiky, aby co nejlépe spolupracovala s jejich stylem. Jezdci, kteří se zaměří na vrchol zatáčky a rychlost v jejím výjezdu dávají přednost měkké směsi přední pneumatiky a tvrdší směsi zadní pneumatiky. Tyto dva styly pracují s pneumatikami zcela odlišným způsobem. Také váha každého jezdce může ovlivnit výběr směsi. Je rovněž důležité vzít do úvahy, že výkon pneumatik souvisí individuálně od chování každého jednoho motocyklu a jak je pro dané pneumatiky nastavený. Myslím si, že během sezony toho uvidíme mnohem víc a také si myslím, že častější rozdíly ve výběru směsí povedou k velmi dobrým závodům.“
18:35 | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP: Rakouskou pole position vybojoval Márquez

MotoGP: Rakouskou pole position vybo…

V Rakousku se z prvního místa do závodu vydá Marc Marquez. Společnost mu v první řadě budou dělat jezdci Ducati - Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo.

12.  8.  2017 | | 3 N/A
MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Marc Márquez

MotoGP: Sobotní dopoledne ovládl Mar…

V Rakousku je nyní sucho. Časy do první trojici v sobotu dopoledne zajeli Marc Márquez, Johann Zarco a Andrea Iannone.

12.  8.  2017 |
MotoGP: V neděli dopoledne kraloval Dovizioso

MotoGP: V neděli dopoledne kraloval …

Andrea Dovizioso je nejrychlejším mužem nedělního warm upu. V první trojici skončili i Marc Márquez a Maverick Viňales.

13.  8.  2017 |
Moto3: Z pole position v Rakousku vyrazí Rodrigo

Moto3: Z pole position v Rakousku vy…

Start z první řady si dnes v Rakousku zajistili Gabriel Rodrigo, Joan Mir a Juanfran Guevara. Pro Rodriga to je druhá pole position v řadě. Aktualizace: Mirův nejlepší čas byl nakonec smazán, takže se jezdec posouvá na desáté místo. Z první řady tak nakonec vyjedou Rodrigo, Guevara a Canet.

12.  8.  2017 |