Pneumatiky Bridgestone nabídly jezdcům v Motegi dobrý výkon

Tři specifikace pneumatik dokázaly pokrýt celý víkend.
Klepněte pro větší obrázekO výkonu pneumatik Bridgestone na japonském okruhu v Motegi, hovořil Tohru Ubukata, který pracuje u Bridgestone Motorsport na vývoji závodních pneumatik. Závodní víkend v Motegi nabídnul pestrou paletu povětrnostních podmínek, což dokonce vyvrcholilo zrušením kvalifikací pro silný déšť v sobotu odpoledne. Naopak Velká cena Japonska se jela za slunečného počasí a za podstatně vyšších teplot než v uplynulých dvou dnech.

V Motegi jsme viděli velmi intenzivně pršet. Co můžete říct k výkonu mokrých pneumatik?
Tohru Ubukata: „S výkonem pneumatik Bridgestone do mokra jsem spokojený, protože během víkendu jsme mohli vidět některé velmi náročné podmínky. V sobotu byl déšť velmi intenzivní, dostatečně na to, aby se zrušily kvalifikace kvůli vodě na dráze a znovu silně pršelo v neděli ráno pří zahřívacím tréninku. Obzvlášť v sobotu byly teploty velmi studené, takže teplota zahřátí pneumatik byl prvořadý úkol. Měkká směs pneumatik Bridgestone do mokra byla správným rozhodnutím pro tento víkend. Byla to rovněž první zkušenost na mokré pneumatice. V Kataru pršelo, ale kvůli odlesku světel reflektorů od mokré dráhy se žáden mokrý závod nejel, takže jsem spokojený s jejich výkonem na všech motocyklech.“

Jaký je prvořadý úkol v dosažení dobrého výkonu pneumatiky na mokré dráze?
TU: „V první řadě je třeba odstranit vodu zpod pneumatiky, abychom získali maximální kontakt s povrchem dráhy. Tento úkol se stává o to důležitějším, pokud je na dráze takové množství vody, jaké jsme mohli vidět v sobotu. Protože mokré závody jsou všeobecně chladnější, vytvoření a udržení správné teploty je rovněž důležitým úkolem, tak aby se pneumatika příliš neochlazovala a nepostrádala tak optimální přilnavosti. Tato vyváženost je rozhodující, aby umožnila jezdcům dobrý kontakt po celou dobu závodu.“

Co můžete říci k výkonu pneumatik během posledního víkendu?
TU: „S výkonem pneumatik Brigestone jsem spokojený, protože během víkendu jsme viděli širokou škálu povětrnostních podmínek a jen s dvěma hladkými a jednou směsí pneumatiky do mokra jsme dokázali nabídnou ve všech případech konzistentní výkon. Suché a studené podmínky v pátek, mokré a studené v sobotu a suché a teplé podmínky v neděli jsme dokázali pokrýt jen třemi specifikacemi pneumatik. Jsem velmi spokojený, že naše jednotné pneumatiky dokázaly tento víkend předvést mnohem širší pracovní rozsah a poskytly dobrý výkon. Také střední směs hladkých pneumatik dodala konzistentní výkon během závodu jezdcům v čelní skupině, kteří zajeli své nejrychlejší kolo až v druhé polovině závodu. Mika Kallio a James Toseland použili měkkou směs zadní pneumatiky a oba se umístili v první desítce. Při teplotě dráhy kolem pětatřiceti stupňů jsem s výkonem spokojený.“

„Po závodě jsme zpozorovali nějaký problém u střední směsi přední pneumatiky Daniho Pedrosy. Všechny ostatní pneumatiky, jenž byly použity během posledního víkendu, pracovaly dobře, takže můžeme konstatovat, že to byl problém ojedinělý a pouze u jedné konkrétní pneumatiky. Samozřejmě jsme ji už vzali do našeho technického centra v Tokiu, kde ji podrobíme důkladné kontrole. Rád bych se tak omluvil Danimu a týmu Repsol Hondy, ale i přes potíže jsme mohli vidět, že přední pneumatika Bridgestone dobře fungovala až do konce závodu a jsem velmi rád, že Dani skončil po skvělé jízdě na třetí pozici.“

Jak velkou roli ve výkonu pneumatiky hraje styl jízdy?
TU: „Jsou dva styly jízdy, které můžu definovat. První je zaměřen na rychlost v nájezdu do zatáčky a ten druhý se naopak zaměří na rychlost od vrcholu k výjezdu ze zatáčky. Ti jezdci, kteří rádi preferují rychlost v nájezdu obvykle dávají přednost tvrdší směsi přední pneumatiky, aby co nejlépe spolupracovala s jejich stylem. Jezdci, kteří se zaměří na vrchol zatáčky a rychlost v jejím výjezdu dávají přednost měkké směsi přední pneumatiky a tvrdší směsi zadní pneumatiky. Tyto dva styly pracují s pneumatikami zcela odlišným způsobem. Také váha každého jezdce může ovlivnit výběr směsi. Je rovněž důležité vzít do úvahy, že výkon pneumatik souvisí individuálně od chování každého jednoho motocyklu a jak je pro dané pneumatiky nastavený. Myslím si, že během sezony toho uvidíme mnohem víc a také si myslím, že častější rozdíly ve výběru směsí povedou k velmi dobrým závodům.“
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00