Ital zahájil svůj první rok s týmem JiR Moto2 velmi dobře, když si po osmém místě z Kataru a pátém ze španělského Jerezu celkem připsal devatenáct mistrovských bodů.
Na šestistovku Motobi Ital přestoupil z motocyklu nejnižší kubatury do 125ccm, na němž v předchozích letech závodil a jeho nejlepším umístěním bylo druhé místo v roce 2008 . Jednou si vyzkoušel čtvrtlitrový motocykl, když v roce 2005 závodil v týmu MS Aprilia Italia Corse a sezonu ukončil čtrnáctý.
Pro novou střední třídu mistrovství motocyklových prototypů si Corsiho vybral Gianluca Montiron, který spolu s týmem JiR Moto2 nasadil do šampionátu svůj vlastní podvozek Motobi.
„S každou jízdou se hodně učím,“ řekl Ital Corsi. „Tento motocykl je naprosto odlišný od těch, s kterými jsem jezdil předtím a to od jezdce vyžaduje adaptaci, aby mu dokázal porozumět. Užívám si to, protože je velmi dobrý pro jízdu stylem smyku a všechno je vůbec mnohem okázalejší.“
V nové kubatuře Moto2, která začala psát svou historii úvodním závodem šampionátu letos v Kataru, je ještě hodně věcí, které se můžou zlepšit z nichž jedna je nezbytná přilnavost.
„Motocykly jsou nové pro všechny, pro techniky, pro Dunlop, je tam ještě hodně věcí, které je třeba lépe pochopit,“ pokračoval Corsi. „Některé motocykly kloužou víc, některé zase méně, ale vše závisí od okruhu a zatáčky od zatáčky. Musíme víc jezdit, abychom byli schopni učinit závěry a srovnat data, které máme.“
„Upřímně, každá Grand Prix je překvapením a proto ani nemám žádná očekávání. V čem jsem si jistý je to, že potřebuji zlepšit svůj výkon v kvalifikacích, abych mohl do závodu startovat blíž předním řadám jinak je potom vše těžší a příliš náročné,“ řekl před závodem v Le Mans Simone Corsi, šestý muž průběžného hodnocení Moto2.