Po Kataru čelí jezdci Ducati výzvě v podobě dráhy v Jerezu

Tým tovární Ducati míří k druhému podniku světového šampionátu do španělského Jerezu na okruh, který pro ně v minulosti představoval nedobytnou pevnost.

V předchozím roce se situace změnila k lepšímu, když tam Casey Stoner zajel umístění na stupně vítězů. Nicméně letos do Španělska přijíždí s hořkým pocitem po nepovedeném závodu v Kataru a s motivací svůj výpadek odčinit, jak nejlépe to jen půjde. Určitě by pro něho bylo lepší dříve absolvovat Japonsko, ale závod v Motegi odložili na třetího října.

„Je dost neobvyklé, když se musí odložit Velká cena, ale stejně jako loni v Kataru je to ten případ, který nedokážeme předvídat nebo ovlivnit, takže se jen musíme dívat dopředu na Jerez a na práci, která tam na nás čeká,“ řekl Casey Stoner.

„V minulosti to pro nás nebyl jeden z nejlepších okruhů, ale loni jsme tam zaznamenali určité zlepšení a skončili s umístěním na stupních vítězů. Přesto tentokrát začínáme znovu od nuly a v pátek budeme tvrdě pracovat na nastavení pro závod.“

„Potřebujeme pro tuto dráhu dobrou ovladatelnost, ale také dobrou stabilitu a myslím, že zvolený směr, který jsme získali s vývojem nové GP10 nám umožní, abychom byli v neděli konkurenceschopní,“ řekl australský závodník továrního týmu italské Ducati.

Po úžasném výkonu v zahajovací Velké ceně může Nicky Hayden uvažovat nad tím, jak si poradí s nástrahami okruhu v Jerezu. Tuto dráhu zná velmi dobře a vzhledem k tomu, že letošní model GP10 je přímo jako stavěný pro obtížný charakter technické tratě, má velkou šanci svůj výkon znovu zopakovat.

„Atmosféra je v Jerezu pokaždé úžasná,“ řekl před odletem do Španělska Nicky Hayden. „O samotné dráze mě nic nenapadá … žádné dlouhé rovinky, převážně sekce, které splývají v další celek. Nicméně v tomto ročním období může být ráno trošku chladněji s tendencí se odpoledne oteplovat, takže se budeme muset připravit na všechny možné podmínky.“

„Našim cílem je pokusit se zůstat na stejné úrovni jakou jsme nastavili při prvním závodu a na tom pak dále stavět. Jsem si vědom, že mám skvělý motocykl a tým, který stojí plně za mnou, takže se už nemůžu dočkat až se dostanu na dráhu,“ řekl Nicky Hayden, jenž si z Kataru odvezl body za čtvrté místo.

5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00