Po pátku je u tovární Hondy lepší Andrea Dovizioso

První trénink na okruhu v Silverstonu znamenal pro jezdce Repsol Hondy učení se nové dráhy a hledání ideálního nastavení pro obě tovární RC212V, které dnes oproti očekávání nepatřily mezi nejrychlejší stroje.

Závodní víkend britské Grand Prix zahájil velmi pozitivně Andrea Dovizioso, který se dráhu učil stejně jako každý ostatní a přitom byl schopný zajet třetí čas na kolo. Přitom na prvního Lorenza ztratil jen něco kolem čtyř desetin, což není moc a zítra se máme na co těšit, protože adeptů na první řadu na startu je tu celkem hodně.

„První dojmy ze Silverstonu jsou velmi pozitivní,“ řekl na úvod Andrea Dovizioso. „Je to technická dráha, velmi rychlá a dnešní jízdu jsem si tu užíval. Jsou tam různé druhy asfaltu, ale to ani není tak problém jako nerovnosti, což je hlavní potíž. Je to tam poměrně hrbolaté a je kvůli tomu dost těžké ovládat motocykl.“

„Zatím jsme tu netestovali nový rám, který tu máme k dispozici, protože je nyní především důležité nejdřív nový okruh poznat,“ řekl Ital a závěrem dodal: „Doufám, že budeme mít k dispozici suché podmínky pro zítřek i pro nedělní závod. Každopádně předpověď vypadá příznivě, takže v tomto směru jsem optimistou.“

Cílem Daniho Pedrosy dnes nebyly časy na kolo, ale především nastavení motocyklu, převodů pro rychlé zatáčky a rovinky a v neposlední řadě učení okruhu a stanovení si referenčních bodů pro brzdění. Nicméně v maximální rychlosti patří v pátečním tréninku Pedrosovi prvenství, protože mu naměřili 310,8 kilometrů v hodině.

„Je to legrační, protože tam byla velmi precizní předpověď deště na čtrnáct hodin a padesát minut a přesně v tu dobu začalo pršet, do konce zbývalo pět minut, takže ve skutečnosti jsme byli při naši první návštěvě Silverstonu rádi za to, že jsme měli k dispozici větší část tréninku na suché dráze,“ řekl na úvod dnes šestý Španěl Dani Pedrosa.

„Na okruhu se jezdí dobře, ale je taky pěkně hrbolatý. Zřetelně cítíte rozdíl mezi starou a novou částí okruhu, protože staré sekce jsou hrbolaté a kluzké, zatímco nové sekce jsou o poznání lepší. Jsou tam dvě nebo tři rychlé zatáčky, některé dlouhé rovinky, takže jsme samozřejmě začínali s přibližným nastavením převodů a ty ještě budeme muset zítra trošku přizpůsobit.“

„Myslím, že časy na kolo budou zítra velmi rozdílné,“ pokračoval Pedrosa. „Ze začátku tréninku bylo na dráze plno, protože si tu každý prověřoval nový okruh. Dráha také byla trošku špinavá zvlášť v úvodu tréninku, takže si myslím, že se to zítra zlepší a časy půjdou ještě dolů.“

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00