Po problémech nakonec dobrý kvalifikační výsledek

Lukáš Pešek obsadil v mokré kvalifikaci přes pád v jejím úvodu 13. místo, se ztrátou 2,4 sekundy na 1. Simoncelliho a 1,1 vteřiny na 3. místo.

Velká cena Německa se pro nás od začátku nevyvíjela dobře, když prakticky po celý včerejší trénink, který se jel ještě v suchých podmínkách, nepustily Lukáše technické problémy na trať. Po dvou zahřívacích kolech se nejdříve musela vyměnit spojka a vzápětí pak ještě píst. Tyto opravy si vyžádaly 50 minut a Lukášovi zbylo jen 10 minut na seznámení s tratí. Dnes se navíc 2 minuty před volným tréninkem spustil déšť a náš pilot měl tedy oproti ostatním velmi ztíženou pozici. V kvalifikaci, která se rovněž jela za deště, Lukáš ve třetím kole po kontaktu s pomalejším závodníkem (Chesoaux) upadl a oprava motocyklu nám vzala dalších 10 minut. Pak však náš pilot zabojoval, absolvoval v kuse 20 kol a postupně své maximum vylepšil o více než 6 vteřin, když nejrychlejšího času dosáhl v posledním kole.

Lukáš Pešek / 13. místo / 1.35,427 / + 2,465

„Včera motorka nefungovala a v podstatě jsem nenajel v tréninku vůbec nic. Ze začátku to byla spojka, pak zadřeno, takže ten celý den jako by nebyl. Dnes ráno jsem byl tedy oproti ostatním den zpátky, potřeboval jsem si na tu trať zase trochu zvyknout, a proto to bylo tak opatrné. Do odpoledne jsme udělali pár změn a vypadalo to dobře. Ve 2. kole už jsem byl tak rychlý jak ráno, ale ve třetím kole jsem tam měl kontakt s jedním jezdcem a spadl jsem. Museli jsme zase celou motorku opravit a byl jsem tedy dost pod tlakem. Ve finále ten čas, co jsem zajel, je stejný jako loňské maximum na vodě a ještě mám v hlavě jednu úpravu, která by znamenala další posun o minimálně půl vteřiny. Pokud bude zítra pršet, není ale startovní pozice tak podstatná.“

Daniel M. Epp, majitel týmu

„Je důležité, že po všech problémech dokázal Lukáš v závěru kvalifikace zajet dobrý čas. Náš cíl, který letos máme pro všechny závody, je top 10 a to je určitě z 13. startovní pozice možné. Pokud se ale opět změní podmínky a zítra bude sucho, bude složitější nalézt správné nastavení, ke kterému nám bude zbývat jen warm-up. “

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00