Po roce u Hondy Stoner cítí jistou satisfakci

Australan ovládl loňskou sezonu, když v sedle Hondy vyhrál deset závodů a celkem šestnáctkrát se umístil na stupních vítězů. Díky tomu získal nejen svůj druhý titul, ale také prokázal své schopnosti.
Po roce u Hondy Stoner cítí jistou satisfakci

Casey Stoner naposledy vyhrál titul v roce 2007 s Ducati a do svého odchodu v roce 2010 nikdy neskončil na horší než čtvrté celkové pozici. Ze strany médií ale Australan cítil, že jeho výkony u Ducati nebyly nikdy doceněny, což se změnilo až loni, když s Hondou vyhrával a Valentino Rossi naopak v sedle Ducati bojoval s problémy.

Tento moment byl podle Stonera důležitý k tomu, aby mu pomohl obhájit své schopnosti, ale také prokázat, že v minulosti mohl klidně vyhrát víc titulů než jeden. „Všechno se velmi rychle změnilo,“ řekl pro Motosprint Casey Stoner. „V předchozích letech jsem od médií nedostal nic než pochybnosti a zpravidla jen velmi málo uznání za to co jsem dělal a jaké úsilí do toho vkládal.“

„Ale pak jsme s Valentinem změnili motocykly. On měl ten, na kterém jsem jezdil poslední čtyři roky a já získal motocykl svých snů, abych ním předvedl, čeho jsem schopen dokázat,“ pokračoval Australan. „Tato změna mi umožnila všem ukázat, že bych v předchozích letech také dokázal bojovat o titul a alespoň minimálně jeden další vyhrál.“

Loni Valentino Rossi v jednom z rozhovorů uvedl, že Honda byla nejlepší, protože do toho prostě investovali ze všech nejvíc. Podle úřadujícího šampiona MotoGP to není nic jiného než další snaha z Italovy strany zlehčovat jeho zásluhu na zisku titulu.

„Valentino říká a dělá vše proto, aby bagatelizoval co jsem loni udělal já, můj tým a Honda,“ uvedl Stoner. „Není pravdou, že Honda utratila tolik peněz, protože to není společnost hloupých lidí. Nemělo by smysl investovat velké peníze do osmistovky, která už v té době končila a mezitím vyvíjet nový litrový prototyp.“

„V roce 2011 vlastně Honda neudělala nic víc než obvykle a důkazem je skutečnost, že model 2011 se příliš nelišil od toho z roku 2010, kromě převodovky samozřejmě. Navíc moje motorka zůstala v průběhu celé sezony prakticky beze změny. Pravdou je, že Honda měla dobrou motorku ještě dřív než jsem tam přišel. Potřebovali jen čerstvou sílu zvenčí, která udělá ten potřebný rozdíl, aniž by se této role bála,“ dodal závěrem Casey Stoner.

14:12 | Dovi upadl z vedení: odkaz
11:56 | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
11:55 | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz
11:54 | Kvůli tomuto zkrácení dráhy přišel di Giannatonio o vítezství: odkaz
19. května | Crutchlow musel po svém kvalifikačním pádu na vyšetření do nemocnice. odkaz

Harmonogram

GP Francie, Le Mans
Pátek 18. května
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 19. května
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 20. května    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00