Po Rossim vyzkoušel litrovou Ducati také Hayden

Po Rossim vyzkoušel litrovou Ducati také Hayden

V sobotu si vyzkoušel nový prototyp italské Ducati Nicky Hayden, který se na jih Španělska vrátil cestou z turné po Německu. Díky nepřízni počasí ale začal jezdit s novou GP12 až hodinu po poledni.

Američan měl stejně, jako jeho týmový kolega Rossi nový motocykl čistě jen pro sebe a po jednašedesáti kolech si vytvořil určitou představu o jeho přednostech nebo místech, které bude třeba do budoucna zlepšit.

„Když jsem se ráno vzbudil, obloha byla celá šedivá a dráha kompletně mokrá,“ uvedl po skončení testu jezdec továrního týmu Marlboro Ducati MotoGP. „Byl jsem pěkně zklamaný. Nemyslím si, že bychom za takových podmínek dokázali něco rozumného podniknout, protože by to byl jen zbytečně promarněný den testu.“

„Přesto se situace postupně zlepšovala a po obědě jsem byl schopen si nasadit kombinézu. Už jsem se nemohl dočkat až vyjedu na dráhu a určitě stálo za to si počkat,“ pokračoval Hayden. „Je to čest být součástí prvního testu GP12, protože se nestává tak často, že se vám dostane do ruky stroj, který je na dráze poprvé. Je to zvláštní pocit.“

„Vše se nám dařilo a my neměli jediný problém. Motor je opravdu perfektní a já se jízdou na motorce bavil,“ řekl závěrem Nicky Hayden, který v roce 2006 vyhrál poslední titul mistra světa v sedle továrního prototypu Hondy 990ccm.

Motocykl GP12 si poprvé vyzkoušel šéf továrního týmu Vittoriano Guareschi, testovací jezdec Franco Battaini a oba jezdci tovární skupiny MotoGP. Filippo Preziosi poděkoval všem lidem u Ducati za jejich přínos v premiérovém testu litrového stroje, kde na dráze najeli prvních téměř tisíc kilometrů. Test motoru byl stěžejním bodem tohoto testu, protože finální konstrukce podvozku, bude následovat až nyní.

„Získat od čtyř různých jezdců stejnou odezvu ohledně nového motocyklu nám umožňuje dál efektivně pokračovat v procesu vývoje, protože si teď můžeme stanovit priority v tom, co nám ještě zbývá udělat,“ řekl Ital Preziosi.

Nicky Hayden - Desmosedici GP12, test Jerez 04/2011

Doporučujeme

Články odjinud