Hlavní mechanik Rossiho týmu je přesvědčen, že po svém návratu bude italský devítinásobný šampion mnohem motivovanější získat v roce 2011 svůj desátý titul v motocyklovém šampionátu.
Jako důkaz pro své tvrzení uvedl Australan příklad jezdce formule 1 Michaela Schumachera nebo pětinásobného šampiona motocyklového šampionátu a svého krajana Micka Doohana, který se těžce zranil v Assenu 1992.
„Jediný rozdíl byl u Micka v roce 1992 v tom, že on do té doby žádný titul nevyhrál,“ řekl Burgess. „Dalším příkladem je Michael Schumacher, jenž si v Silverstone zlomil nohu a když se vrátil, tak vyhrál víc závodů než kdy předtím. Přesně to samé čekám od Valentina, kdy po svém návratu využije všech svých zkušeností a schopností závodit a vítězit.“
Schumacher tehdy chyběl dva měsíce, ale v případě Rossiho to vypadá na období mezi deseti až třinácti týdny s návratem buď v Brně nebo v Misanu. Misano je po Mugellu druhým italským podnikem šampionátu a z tohoto pohledu asi hodně zajímavým místem pro Rossiho návrat zpět k závodění.
Podle Burgesse bude Italův návrat jen za předpokladu stoprocentního stavu, protože jinak by to nedávalo smysl ani pro Rossiho a ani pro Yamahu. „Pokud bych měl být optimistou, tak by Valentino mohl být připraven pro Misano nebo nejdřív tak v polovině srpna, což je Brno. Potřebujeme ale počkat tak asi dva týdny, abychom získali určitou představu o jeho datu návratu.“
„Chceme aby se Valentino vrátil tak, abychom se byli schopni připravit na sezonu 2011 a v příštím roce vyhráli titul,“ řek Burgess, jenž vidí určitou paralelu s mistrem světa z roku 1987 Waynem Gardnerem, i když Rossiho zlomenina s šrouby fixující kost je o něco komplikovanějším zraněním. „Wayne měl dvě klasické zlomeniny a byl tehdy mimo osm až deset týdnů. Jezdci potřebují zejména sílu v rukou a pažích než v noze.“
Ohledně skutečnosti, že Rossiho nehodu způsobil úbytek teploty v pneumatice, Burgess řekl: „U pneumatiky tu určitě problém není, ale byla to tvrdší směs a on měl komplet nové gumy vpředu i vzadu. Co je na tom ovšem zajímavé je skutečnost, že už nemáme k dispozici infračervené snímače teploty, abychom kontrolovali jejich aktuální hodnoty, zatímco motorka jede na dráze – letos byly zakázané.“
„Pro všechny bylo důležité znát teplotu pneumatik a přijde mi hodně zvláštní, že tyto senzory zrušili. Nebyla to zase tak vysoká nákladová položka,“ řekl závěrem Burgess.