Po svém návratu bude Rossi silnější, říká Jeremy Burgess

Hlavní mechanik Rossiho týmu je přesvědčen, že po svém návratu bude italský devítinásobný šampion mnohem motivovanější získat v roce 2011 svůj desátý titul v motocyklovém šampionátu.

Jako důkaz pro své tvrzení uvedl Australan příklad jezdce formule 1 Michaela Schumachera nebo pětinásobného šampiona motocyklového šampionátu a svého krajana Micka Doohana, který se těžce zranil v Assenu 1992.

„Jediný rozdíl byl u Micka v roce 1992 v tom, že on do té doby žádný titul nevyhrál,“ řekl Burgess. „Dalším příkladem je Michael Schumacher, jenž si v Silverstone zlomil nohu a když se vrátil, tak vyhrál víc závodů než kdy předtím. Přesně to samé čekám od Valentina, kdy po svém návratu využije všech svých zkušeností a schopností závodit a vítězit.“

Schumacher tehdy chyběl dva měsíce, ale v případě Rossiho to vypadá na období mezi deseti až třinácti týdny s návratem buď v Brně nebo v Misanu. Misano je po Mugellu druhým italským podnikem šampionátu a z tohoto pohledu asi hodně zajímavým místem pro Rossiho návrat zpět k závodění.

Podle Burgesse bude Italův návrat jen za předpokladu stoprocentního stavu, protože jinak by to nedávalo smysl ani pro Rossiho a ani pro Yamahu. „Pokud bych měl být optimistou, tak by Valentino mohl být připraven pro Misano nebo nejdřív tak v polovině srpna, což je Brno. Potřebujeme ale počkat tak asi dva týdny, abychom získali určitou představu o jeho datu návratu.“

„Chceme aby se Valentino vrátil tak, abychom se byli schopni připravit na sezonu 2011 a v příštím roce vyhráli titul,“ řek Burgess, jenž vidí určitou paralelu s mistrem světa z roku 1987 Waynem Gardnerem, i když Rossiho zlomenina s šrouby fixující kost je o něco komplikovanějším zraněním. „Wayne měl dvě klasické zlomeniny a byl tehdy mimo osm až deset týdnů. Jezdci potřebují zejména sílu v rukou a pažích než v noze.“

Ohledně skutečnosti, že Rossiho nehodu způsobil úbytek teploty v pneumatice, Burgess řekl: „U pneumatiky tu určitě problém není, ale byla to tvrdší směs a on měl komplet nové gumy vpředu i vzadu. Co je na tom ovšem zajímavé je skutečnost, že už nemáme k dispozici infračervené snímače teploty, abychom kontrolovali jejich aktuální hodnoty, zatímco motorka jede na dráze – letos byly zakázané.“

„Pro všechny bylo důležité znát teplotu pneumatik a přijde mi hodně zvláštní, že tyto senzory zrušili. Nebyla to zase tak vysoká nákladová položka,“ řekl závěrem Burgess.

24. září | Někteří jezdci kategorií Moto3 a Moto2 dnes testovali v Aragonii. Test však dost komplikoval silný vítr.
23. září | Lorenzo si myslí, že za jeho pád může Márquez.
23. září | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
23. září | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
23. září | A ještě jedna penalizace: odkaz

Harmonogram

GP Thajska, Buriram
Pátek 5. října
Moto3 1. trénink   04:00–04:40
MotoGP 1. trénink   04:55–05:40
Moto2 1. trénink   05:55–06:40
Moto3 2. trénink   08:10–08:50
MotoGP 2. trénink   09:05–09:50
Moto2 2. trénink   10:05–10:50
Sobota 6. října
Moto3 3. trénink   04:00–04:40
MotoGP 3. trénink   04:55–05:40
Moto2 3. trénink   05:55–06:40
Moto3 kvalifikace   07:35–08:15
MotoGP 4. trénink   08:30–09:00
MotoGP 1. kvalifikace   09:10–09:25
MotoGP 2. kvalifikace   09:35–09:50
Moto2 kvalifikace   10:05–10:50
Neděle 7. října    
Moto3 warm up   03:40–04:00
MotoGP warm up   04:10–04:30
Moto2 warm up   04:40–05:00
Moto3 závod   06:00
Moto2 závod   07:20
MotoGP závod   09:00