Po úvodním testu v Malajsii - první desítka

První test královské kubatury skončil a nyní jsou na řadě reakce jednotlivých jezdců, kteří strávili tři dny v tropickém prostředí Malajsie, což byla maximální prověrka jejich fyzické připravenosti.
Po úvodním testu v Malajsii - první desítka

Nejde si nevšimnout výkonu Casey Stonera, který ve čtvrtek nasadil laťku hodně vysoko, když svůj čas na kolo dostal pod dvě minuta a dvě sekundy. To se nikomu z jeho soupeřů nepodařilo a úřadující světový šampion s číslem jedna na kapotě své Hondy RC213V zůstává v čele předsezonní přípravy.

1. Casey Stoner (Respol Honda Team) – 1´59,607s, celkem 50 kol

První den testu Stoner pro bolesti v zádech vynechal, ale v další dvou si vše vynahradil. „Celkově to byl úspěšný test, i když jsme tady bohužel využili jen dva ze tří dnů, ale počasí k nám bylo příznivé, takže jsme zvládli vše, co bylo v plánu,“ řekl Australan. „To, že jsme přišli o první den nás tolik neovlivnilo. Myslím, že podmínky na dráze stejně nebyly nejlepší, protože ani časy nebyly první den tak rychlé.“

„Záda ještě pořád cítím, ale motorka je dobrá. Udělali jsme pokrok v rámci snížení vibrací, vyzkoušeli pár různých dalších věcí a také provedli pár drobných změn v nastavení odpružení. Doteď vše probíhá velmi dobře a uvidíme, co získáme pro další test, kde se doufejme opět o něco zlepšíme. Teď už se těším až se vrátím domů za Adrianou, kde budeme očekávat příchod našeho dítěte!“

Klepněte pro větší obrázek

2. Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Team) – 2´00,198s – celkem 105 kol

Yamaha je s výkonem v úvodním testu spokojená. Oba jejich jezdci vyzkoušeli vše, co bylo v plánu a nyní všechna získaná data míří do Japonska, kde budou technici tří ladiček pokračovat v práci na prototypech YZR-M1. Lorenzo na nejlepší čas ztratil 0,501 sekundy a tři dny v Sepangu komentoval slovy: „Jsem opravdu velmi spokojený. Vyzkoušeli jsme tu spoustu věcí a víme, kde se potřebujeme do příště zlepšit.“

„Elektronika zatím není zcela ideální, ještě ji potřebujeme vyladit, ale motorka má tak velký potenciál, že jsme v tomto směru optimisty. Technici Yamahy pracovali velmi tvrdě a je třeba říct, že odvedli opravdu velmi dobrou práci. Dnes jsem zajel svůj nejlepší čas až v poledne, což je nejnáročnější období vzhledem k podmínkám na dráze, takže určitě spokojenost.“

3. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – 2´00,256s, celkem 109 kol

Pozornost Španělova týmu se ve čtvrtek soustředila na brdy a elektroniku. Pedrosa test ukončil třetí , což je pro HRC velmi dobrá vizitka připravenosti jejich 1000ccm prototypu RC213V. „Testovat tři dny v Malajsii je velmi vyčerpávající,“ řekl Pedrosa. „Dnes ráno jsem vstal a všechno mě bolelo, ale jakmile jsem začal jezdit, tak to už bylo lepší. Každopádně bylo důležité provést celkovou kontrolu motoru, podvozku a pneumatik. Získali jsme spoustu dat k další analýze a na jejím základě můžeme pracovat na bodech, které je třeba vyřešit pro druhý test.“

„Nejdůležitějším bodem bylo zlepšit brzdění, ale zároveň jsme také pracovali na elektronice, abychom zlepšili úroveň výkonu a přilnavosti. Určité vibrace tu stále zůstávají, je mi jasné, že to nejde jen tak vyřešit, ale věřím, že na tom Honda zapracuje,“ pokračoval Španěl. „Motorka vyžaduje větší fyzičku, cítite tu sílu při zrychlení, rychlost na brzdách a také tu váhu navíc, ale to je v pořádku.“

Klepněte pro větší obrázek

4. Ben Spies (Yamaha Factory Racing) – 2´00,495s – celkem 81 kol

Pro Bena Spiese také úspěšný test až na nehodu, kterou zaznamenal ve čtvrtek a jenž se naštěstí obešla bez zranění. „Test byl určitě dobrý. Hodně věcí se nám podařilo dotáhnout do konce a definitivně můžeme potvrdit, že pracujeme tím správným směrem,“ uvedl Američan. „Dnes jsem vyzkoušel motocykl testovacího jezdce Yamahy, které mělo trošku jiné nastavení, abych to mohl porovnat s tím, které jsem jezdil já. Udělal jsem drobnou chybu a přišel o předek, ale takové už je testování. Celkově to ale bylo dobré a už se těším až tu přijedeme zpátky.“

5. Valentino Rossi (Ducati Team) – 2´00,824s – celkem 129 kol

Rossi patří mezi jezdce, kteří toho v průběhu testu najezdili nejvíc. Ital vlastně poprvé testoval kompletně přepracovaný model Desmosedici GP12 a pátý nejrychlejší čas dává italské továrně jisté naděje, že vykročili správným směrem. „Všichni jsme velmi spokojeni s tím, jak tento test dopadl a zejména dnes,“ řekl Rossi. „S 2´00,8 už začínáme nastavovat slušný čas. Před námi jsou stále ještě dvě Hondy a dvě Yamahy, ale berme v úvahu, že tento test byl náš výchozí bod.“

„Největším pozitivem, kterého jsme dosáhli je to, že mi nyní přední část o něco víc umožňuje jezdit tak, jak umím, že nyní motorka mnohem lépe reaguje na změny a že máme jasně definovanou představu, co nám ještě chybí. Zejména pak, pokud se nám podaří zlepšit chování motocyklu při akceleraci, tak budeme schopni podniknout konzistentní krok vpřed.“

„Vím, že se u Ducati práce na motorce nikdy nezastavily a nyní s informacemi, které jsme nashromáždili, budou dále pracovat na oblastech, které jsme jasně definovali. To může nějakou dobu trvat, ale do prvního závodu nám ještě zbývá nějaké ten čas. Musíme se stále zlepšovat, takže je třeba krotit nadšení, ale dosavadním průběhem jsem velmi potěšen,“ dodal Valentino Rossi.

Klepněte pro větší obrázek

6. Héctor Barberá (Pramac Racing Team) – 2´00,929s – celkem 131 kol

Tým zatím nevydal tiskovou zprávu.

7. Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) – 2´01,108s – celkem 100 kol

Britský jezdec zahájil předsezonní přípravu dobrým výkonem, když první den skončil třetí, ve středu byl pátý a třídenní test ukončil celkově sedmým nejlepším časem. Crutchlow zvládl rovnou stovku kol a jeho ztráta na čas Casey Stonera představuje sekundu a půl. „Jsem rád, jak se nám v průběhu testu dařilo a určitě je to dobrý způsob jak začít sezonu 2012. Trať v Sepangu si nijak neužívám, ale první den jsem byl třetí a druhý den pátý. Věřím, že jsme mohli stejně skončit i dnes, ale pár věcí nám nevyšlo.“

„Hned v úvodu jsem ve třinácté zatáčce havaroval, protože jsem byl dlouhý a dostal se na špinavou části dráhy. Byla to samozřejmě moje chyba a já tím přišel o nějaký ten čas, který mi pak v závěru chyběl, protože jsme ještě mohli zrychlit, ale začalo pršet. Pozitivní stránkou věci je to, že jezdím vyrovnané časy a to je dobré znamení do budoucna. Nejsem tak rychlý, jak Stoner, Spies, Pedrosa nebo Lorenzo, ale v rámci konzistence časů jsem lepší. Testy jsou důležité, to ano, ale ještě důležitější bude to, co se stane 8. dubna v Kataru,“ dodal Crutchlow.

8. Andrea Dovizioso (Monster Yamaha Tech 3) – 2´01,257s – celkem 102 kol

Ital začátkem ledna podstoupil operaci zlomené klíční kosti a jeho účast v zahajovacím testu roku byla s opravdu velkým otazníkem. Dovizioso ale zaťal zuby a pustil se do boje. Výsledkem je osmý čas v sedle nového stroje, což je jistě slibný výkon. „Jsem šťastný už jen za to, že jsem tu mohl přijet a testovat, protože hodně lidí o tom vážně pochybovalo,“ poznamenal Dovizioso.

„Můj kontakt s Yamahou se o poznání zlepšil ve srovnání s posledním testem ve Valencii. Stačil jsem ji tu víc poznat a přitom si uvědomit, že ji budu muset přizpůsobit styl jízdy víc než jsem si myslel. Rozdíly mezi charakteristickými rysy Yamahy a Hondy jsou velké a já poslední čtyři roky jezdil s Hondou, takže se teď musím učit, jak víc využít silných stránek M1.“

Klepněte pro větší obrázek

9. Álvaro Bautista (San Carlo Honda Gresini) – 2´01,384s – celkem 125 kol

Na Gresiniho litrovou Hondu si Bautista postupně zvyká a zrychluje. Ve výsledkové tabulce mu patří devátý čas a všichni v týmu doufají v ještě lepší výsledek už koncem měsíce. Na Doviziosa ztratil něco přes desetinu, na Stonera pak 1,777 sekundy. „První test skončil a my ze Sepangu odjíždíme s pozitivními pocity,“ řekl Bautista. „Teď máme před dalším testem nějaký čas na analýzu dat, které jsme tu za poslední tři dny nasbírali.“

„Mám skvělý vztah s týmem a Hondou, což nám pomůže k lepším výsledkům. Musím říct, že nejvíc na mě zapůsobila elektronika RC213V, která umožní lineární distribuci výkonu takovým způsobem, že z 1000ccm motorku dokážete vytěžit opravdu maximum,“ dodal Bautista.

10. Nicky Hayden (Ducati Team) – 2´01,729s – celkem 93 kol

Američan po celé tři dny bojoval s bolestmi zraněného levého ramene a nedokázal testovat způsobem, jakým by rád. Dnes dostal na rameno bandáž, ale ani to nestačilo. „Samozřejmě bych rád zvládl víc. Nemůžu tvrdit, že to byl pro mě skutečný test, ale každé ráno jsem zajel několik kol, abych přinejmenším získal cit s novým motocyklem, nasbíral data a pochopil pár dalších věcí,“ řekl Hayden.

„Dokonce i v tak omezené době jsem udělal drobná zlepšení a každý den jezdil rychleji,“ pokračoval. „Ducati odvedla v tak krátké době úžasnou práci. Je to ta nejjemnější Ducati, na jaké jsem kdy vůbec jezdil a dá se s ní pracovat. Má velkou sílu a předek funguje dobře, ale pro větší výkon teď musíme najít lepší zadní trakci při prvním dotyku na plyn. Vše vypadá dobře. Teď se jen rychle uzdravit.“

Klepněte pro větší obrázek

17. srpna | Jorge Navarro prodloužil s týmem Gresini. Pojede s nimi ve třídě Moto2 i v následujícím roce.
13. srpna | Dle aktuálních informací si při pádu v první zatáčce Quartararo zlomil pravou vřetenní kost a Xavier Simeon má zlomenou pažní kost.
13. srpna | Start závodu Moto2 a velký pád: odkaz
13. srpna | Oliveirův velký pád: odkaz
13. srpna | Celkem 23 z 32 jezdců Moto3 dostalo penalizaci za nezodpovědnou jízdu. Tentokrát se ovšem nejedná o posun na roštu, ale o 500 eur.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 25. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 26. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto 3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 27. srpna    
Moto3 warm up   11:00–11:20
Moto2 warm up   11:30–11:50
MotoGP warm up   12:00–12:20
Moto3 závod   13:40
Moto2 závod   15:00
MotoGP závod   16:30

Nejčtenější články

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem vítězí Dovi

MotoGP: Po tvrdém boji s Márquezem v…

Ducati se v Rakousku daří. Loni na tomto okruhu zvítězil Iannone na Ducati a nyní se raduje Dovi. Márquez se sice hodně snažil, ale nakonec dojel druhý. Na podium vystoupil i Pedrosa.

13.  8.  2017 | | 8 N/A
MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy prvních pěti v cíli

MotoGP v Rakousku 2017: Ohlasy první…

Po Brně se jezdci hned vydali do Rakouska, kde se odehrála velká bitva mezi Dovim a Márquezem. Vítězně z ní nakonec vyšel Dovi. Márquez dojel druhý a na podium se dostal i Dani Pedrosa.

15.  8.  2017 |
Abraham si z Rakouska veze dva body

Abraham si z Rakouska veze dva body

V rakouském závodě se sice Abraham dlouho pohyboval na dvanácté příčce, ale v závěru už měl příliš opotřebované pneumatiky, takže klesl na čtrnácté místo.

14.  8.  2017 |
Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již potvrzen

Kalendář MotoGP pro rok 2017 je již …

Zástupci FIM a Dorny v pondělí 23. ledna 2017 potvrdili konečnou verzi kalendáře MotoGP pro letošní rok. Oproti poslední verzi k žádným změnám termínu nedošlo, pouze závod ve Velké Británii na okruhu Silverstone je již s definitivní platností potvrzen.

24.  1.  2017 |
Příští rok pojede Redding u Aprilie

Příští rok pojede Redding u Aprilie

V pondělí vydala Aprilia oficiální prohlášení, že od příštího roku bude jejich novým jezdcem Scott Redding.

14.  8.  2017 |