Počasí nebo superstart, šance pro tovární Ducati

Pokud se někomu dnešní kvalifikace nepodařila, tak rozhodně továrnímu týmu italské Ducati. Nicky Hayden a Valentino Rossi zítra odstartují do druhého závodu sezony ze čtvrté řady startovního roštu v Jerezu.
Počasí nebo superstart, šance pro tovární Ducati

Američan během víkendu postupně zrychloval, ale na měkké pneumatice tento progres nedokázal prodat. Nakonec byl sice rychlejší než jeho týmový kolega Rossi, ale to mu velkou radost v předvečer startu španělské Grand Prix moc nedělá.

„Jedenáctý není zrovna ideální pozice na startu, to určitě ne,“ řekl úvodem Nicky Hayden. „Dopoledne se nám podařilo pokročit a v polovině tréninku jsem si dobře zlepšil časy na kolo, ale v odpolední kvalifikaci, kde celkem foukalo jsem nedokázal jezdit o moc rychleji než ráno.“

„Dnešním výkonem nejsem nadšený. Nechci se vymlouvat, ale kombinace motorka - jezdec u nás dnes nebyla nejlepší, nicméně v závodu se může stát cokoliv. Počasí je teď celkem nepředvídatelné, takže se musíme připravit na všechny možnosti a uvidíme,“ řekl jedenáctý Nicky Hayden.

Pád hned v úvodu kvalifikace doslova zničil plány, s kterými zahájila posledních šedesát minut přípravy, tovární skupina italského výrobce. Rossi měl jen jeden stroj, který mu neuvěřitelně vyhovoval a s ním měl v úmyslu zajet rychlé kolo. Bohužel, ten si pádem poškodil a druhá Ducati neměla zdaleka stejné vlastnosti. Pro Itala bude základ ranní zahřívací trénink, tam už dokázali vymyslet nejednu zajímavou věc, ale nejdůležitější bude vymyslet strategii hned po startu.

„Tento pád jsme skutečně nepotřebovali, protože jsem jezdil celkem dobře na té správné motorce a později bych ji využil k rychlému kolu na měkké pneumatice,“ řekl po kvalifikaci Valentino Rossi. „Musel jsem pak jezdit na druhé, která už byla naprosto jiná. Experiment, jenž bohužel nefungoval moc dobře. Neměl jsem na motorce dobrý pocit a byl pomalejší než dopoledne. Škoda.“

„Bylo to v nevhodnou chvíli, protože jinak byla druhá řada v našich možnostech. Mohli jsme být se Simoncellim, Spiesem a Doviziosem, jenž měli stejnou rychlost. Nejlepší tři jezdí rychleji, ale rozdíl není až takový, jak v Kataru. Zdejší dráhu mám rád a rychlost taky nemáme špatnou. Uvidíme, co bude pokud se nám podaří dobře odstartovat,“ řekl závěrem Rossi.

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00