Počasí nebo superstart, šance pro tovární Ducati

Pokud se někomu dnešní kvalifikace nepodařila, tak rozhodně továrnímu týmu italské Ducati. Nicky Hayden a Valentino Rossi zítra odstartují do druhého závodu sezony ze čtvrté řady startovního roštu v Jerezu.
Počasí nebo superstart, šance pro tovární Ducati

Američan během víkendu postupně zrychloval, ale na měkké pneumatice tento progres nedokázal prodat. Nakonec byl sice rychlejší než jeho týmový kolega Rossi, ale to mu velkou radost v předvečer startu španělské Grand Prix moc nedělá.

„Jedenáctý není zrovna ideální pozice na startu, to určitě ne,“ řekl úvodem Nicky Hayden. „Dopoledne se nám podařilo pokročit a v polovině tréninku jsem si dobře zlepšil časy na kolo, ale v odpolední kvalifikaci, kde celkem foukalo jsem nedokázal jezdit o moc rychleji než ráno.“

„Dnešním výkonem nejsem nadšený. Nechci se vymlouvat, ale kombinace motorka - jezdec u nás dnes nebyla nejlepší, nicméně v závodu se může stát cokoliv. Počasí je teď celkem nepředvídatelné, takže se musíme připravit na všechny možnosti a uvidíme,“ řekl jedenáctý Nicky Hayden.

Pád hned v úvodu kvalifikace doslova zničil plány, s kterými zahájila posledních šedesát minut přípravy, tovární skupina italského výrobce. Rossi měl jen jeden stroj, který mu neuvěřitelně vyhovoval a s ním měl v úmyslu zajet rychlé kolo. Bohužel, ten si pádem poškodil a druhá Ducati neměla zdaleka stejné vlastnosti. Pro Itala bude základ ranní zahřívací trénink, tam už dokázali vymyslet nejednu zajímavou věc, ale nejdůležitější bude vymyslet strategii hned po startu.

„Tento pád jsme skutečně nepotřebovali, protože jsem jezdil celkem dobře na té správné motorce a později bych ji využil k rychlému kolu na měkké pneumatice,“ řekl po kvalifikaci Valentino Rossi. „Musel jsem pak jezdit na druhé, která už byla naprosto jiná. Experiment, jenž bohužel nefungoval moc dobře. Neměl jsem na motorce dobrý pocit a byl pomalejší než dopoledne. Škoda.“

„Bylo to v nevhodnou chvíli, protože jinak byla druhá řada v našich možnostech. Mohli jsme být se Simoncellim, Spiesem a Doviziosem, jenž měli stejnou rychlost. Nejlepší tři jezdí rychleji, ale rozdíl není až takový, jak v Kataru. Zdejší dráhu mám rád a rychlost taky nemáme špatnou. Uvidíme, co bude pokud se nám podaří dobře odstartovat,“ řekl závěrem Rossi.

22. června | Folger testoval motocykl Moto2 na okruhu v Aragonii. odkaz
17. června | Mnozí jezdci si po dnešním závodě připomínali Andrease Pereze, který před týdnem na katalánském okruhu zahynul běhe… odkaz
17. června | Quartararo se raduje z první výhry: odkaz
16. června | Just a photo of 5ft 2in tall @26_DaniPedrosa stood next to @paugasol who is a whopping 7ft tall. Thank you that'll… odkaz
16. června | Vicente Perez byl po kvalifikační nehodě převezen do nemocnice na další vyšetření. odkaz

Harmonogram

GP Nizozemska, Assen
Pátek 29. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 30. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 1. července    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00