Počasí nebo superstart, šance pro tovární Ducati

Pokud se někomu dnešní kvalifikace nepodařila, tak rozhodně továrnímu týmu italské Ducati. Nicky Hayden a Valentino Rossi zítra odstartují do druhého závodu sezony ze čtvrté řady startovního roštu v Jerezu.
Počasí nebo superstart, šance pro tovární Ducati

Američan během víkendu postupně zrychloval, ale na měkké pneumatice tento progres nedokázal prodat. Nakonec byl sice rychlejší než jeho týmový kolega Rossi, ale to mu velkou radost v předvečer startu španělské Grand Prix moc nedělá.

„Jedenáctý není zrovna ideální pozice na startu, to určitě ne,“ řekl úvodem Nicky Hayden. „Dopoledne se nám podařilo pokročit a v polovině tréninku jsem si dobře zlepšil časy na kolo, ale v odpolední kvalifikaci, kde celkem foukalo jsem nedokázal jezdit o moc rychleji než ráno.“

„Dnešním výkonem nejsem nadšený. Nechci se vymlouvat, ale kombinace motorka - jezdec u nás dnes nebyla nejlepší, nicméně v závodu se může stát cokoliv. Počasí je teď celkem nepředvídatelné, takže se musíme připravit na všechny možnosti a uvidíme,“ řekl jedenáctý Nicky Hayden.

Pád hned v úvodu kvalifikace doslova zničil plány, s kterými zahájila posledních šedesát minut přípravy, tovární skupina italského výrobce. Rossi měl jen jeden stroj, který mu neuvěřitelně vyhovoval a s ním měl v úmyslu zajet rychlé kolo. Bohužel, ten si pádem poškodil a druhá Ducati neměla zdaleka stejné vlastnosti. Pro Itala bude základ ranní zahřívací trénink, tam už dokázali vymyslet nejednu zajímavou věc, ale nejdůležitější bude vymyslet strategii hned po startu.

„Tento pád jsme skutečně nepotřebovali, protože jsem jezdil celkem dobře na té správné motorce a později bych ji využil k rychlému kolu na měkké pneumatice,“ řekl po kvalifikaci Valentino Rossi. „Musel jsem pak jezdit na druhé, která už byla naprosto jiná. Experiment, jenž bohužel nefungoval moc dobře. Neměl jsem na motorce dobrý pocit a byl pomalejší než dopoledne. Škoda.“

„Bylo to v nevhodnou chvíli, protože jinak byla druhá řada v našich možnostech. Mohli jsme být se Simoncellim, Spiesem a Doviziosem, jenž měli stejnou rychlost. Nejlepší tři jezdí rychleji, ale rozdíl není až takový, jak v Kataru. Zdejší dráhu mám rád a rychlost taky nemáme špatnou. Uvidíme, co bude pokud se nám podaří dobře odstartovat,“ řekl závěrem Rossi.

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30