Podle Burgesse nebude sezona s šesti motory jednoduchá

V minulém roce Mezinárodní motocyklová federace zareagovala na celosvětovou ekonomickou situaci změnou v pravidlech a jednou z nich je omezení pohonných jednotek motocyklů třídy MotoGP.

Australan Jerry Burgess je šéfem mechaniků Valentina Rossiho a za léta, která už strávil ve světě motocyklových závodů má zkušeností na rozdávání. Přesto dle jeho názoru bude šestice motorových jednotek pro všech osmnáct závodů sezony 2010 skutečný technický oříšek.

Změna v předpisech postavila japonské inženýry před nesnadný úkol, protože od této chvíle museli vymyslet jak postavit motor, jenž přijde o minimum ze svého předchozího výkonu, ale ujede dvojnásobnou vzdálenost, což představuje nejméně jeden a půl tisíce mil.

Letos tak přijde na řadu otázka strategie v nasazení nových motorových jednotek a to může rozhodnout mnohé. K tomu Burgess řekl: „Jednu věc vidím na novém předpisu celkem složitou a to, že teď musím plánovat poslední závod ve Valencii před prvním závodem sezony. Nikdy předtím jsem nemusel brát ohled na závěr sezony ještě před prvním závodem a to vidím jako nelehký úkol.“

„Znamená to, že se budete snažit udržet v zásobě nový motor a nějaké ty kilometry najedete na jiném, abyste si ušetřili motor, když budete potřebovat nový,“ dodal Burgess, když naznačil jedno možné řešení. Jako klíčový cíl z hlediska inženýrů vidí to, že nové motory musí získat co nejvíce koní výkonu aniž by tím utrpěla jejich spolehlivost.

„Výzvou pro inženýry je postavit motor, jenž si udrží maximální výkon po tři závody,“ pokračoval Australan. „Nebude v tom žádný problém pokud dokážeme udržet výkon a životnost po celé tři závody, ale pokud získáme lepší výkon, jen když dáme nový motor, tak je tam nějaký jeho optimální výkon a ten se pak zmenšuje.“

9:00 | Xavier Simeon a Eric Granado pojedou příští rok MotoE u týmu Avintia.
7:06 | On the 8th day God created @calcrutchlow 😅 #JapaneseGP 🇯🇵 odkaz
6:39 | Ayumu Sasaki byl po své nehodě v kvalifikaci převezen do zdravotního střediska. odkaz
6:18 | Kornfeilův pád v japonské kvalifikaci: odkaz
2:45 | Niccolo Antonelli musel po svém pádu ve třetím tréninku do zdravotního střediska. odkaz

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00