Podle Rossiho nebyla krize jediným důvodem odstoupení Kawasaki

Jejich rozhodnutí také pravděpodobně ovlivnil výkon v sezóně 2008.
Valentino Rossi si nemyslí, že jediným důvodem, který vedl vedení japonské Kawasaki k odstoupení ze seriálu mistrovství světa silničních motocyklů, byla avizovaná současná celosvětová krize.

Právě tento důvod byl uveden v tiskovém prohlášení Kawasaki, když začátkem ledna oficiálně oznámili stažení svého týmu z MotoGP a na startovním roštu tak po jejich odchodu zbylo jen sedmnáct motocyklů.

Bez práce se rovněž ocitli oba jejich jezdci Marco Melandri a John Hopkins, kteří mají s japonským výrobcem stále platné smlouvy. Zda se vedou v této věci ještě nějaká jednání není v tuto chvíli zřejmé, protože Japonci už měli dávno oznámit, zda své dvě Ninje pronajmou soukromému týmu a to se zatím nestalo.

Stejně jak mnozí ostatní, tak i Valentino Rossi věří, že k odchodu zejména přispěl jejich nevýrazný výkon v sezóně 2008. Šestnácté místo Johna Hopkinse a osmnáctá, tedy poslední pozice Anthony Westa musela být pro japonského výrobce motocyklů nepříjemným překvapením.

„Situace v současné době není moc dobrá a to nejen pro MotoGP, ale pro celý motoristický sport a svět vůbec,“ uvedl úřadující světový šampión Valentino Rossi. „Musíme počkat až tomu porozumíme, ale rok 2009 bude těžký pro každého.“

„Ale nevím, co je vedlo k rozhodnutí skončit. Jenom výrobci vědí jak moc velká je to pohroma.“

„Vypadá to ale, že skončili, protože celkový výkon je velmi špatný a slyšel jsem, že zkoušejí nový motocykl a není o hodně lepší než ten předchozí. Ten předchozí byl velmi pomalý. Proto možná Kawasaki využila této příležitosti, aby řekli dost,“ uvedl Valentino Rossi.
7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00