Podle Rossiho nebyla krize jediným důvodem odstoupení Kawasaki

Jejich rozhodnutí také pravděpodobně ovlivnil výkon v sezóně 2008.
Valentino Rossi si nemyslí, že jediným důvodem, který vedl vedení japonské Kawasaki k odstoupení ze seriálu mistrovství světa silničních motocyklů, byla avizovaná současná celosvětová krize.

Právě tento důvod byl uveden v tiskovém prohlášení Kawasaki, když začátkem ledna oficiálně oznámili stažení svého týmu z MotoGP a na startovním roštu tak po jejich odchodu zbylo jen sedmnáct motocyklů.

Bez práce se rovněž ocitli oba jejich jezdci Marco Melandri a John Hopkins, kteří mají s japonským výrobcem stále platné smlouvy. Zda se vedou v této věci ještě nějaká jednání není v tuto chvíli zřejmé, protože Japonci už měli dávno oznámit, zda své dvě Ninje pronajmou soukromému týmu a to se zatím nestalo.

Stejně jak mnozí ostatní, tak i Valentino Rossi věří, že k odchodu zejména přispěl jejich nevýrazný výkon v sezóně 2008. Šestnácté místo Johna Hopkinse a osmnáctá, tedy poslední pozice Anthony Westa musela být pro japonského výrobce motocyklů nepříjemným překvapením.

„Situace v současné době není moc dobrá a to nejen pro MotoGP, ale pro celý motoristický sport a svět vůbec,“ uvedl úřadující světový šampión Valentino Rossi. „Musíme počkat až tomu porozumíme, ale rok 2009 bude těžký pro každého.“

„Ale nevím, co je vedlo k rozhodnutí skončit. Jenom výrobci vědí jak moc velká je to pohroma.“

„Vypadá to ale, že skončili, protože celkový výkon je velmi špatný a slyšel jsem, že zkoušejí nový motocykl a není o hodně lepší než ten předchozí. Ten předchozí byl velmi pomalý. Proto možná Kawasaki využila této příležitosti, aby řekli dost,“ uvedl Valentino Rossi.
21. září | FIM odebrala Fenatimu licenci do konce roku 2018.
21. září | Miller tlačil Viňalese odkaz
15. září | Závod MotoGP v Aragonu u týmu Avintia Racing pojede Jordi Torres. Rabat se vrátí nejdříve v Thajsku.
10. září | Marinelli Snipers Team oficiálně potvrdil rozvázání smlouvy s Romanem Fenatim. Jedná se o reakci na včerejší incide… odkaz
10. září | Tři Italové se včera radovali: odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00