Podle šéfa LCR Hondy je mizivá šance, aby jel Melandri v jeho týmu

Pro Melandriho je po uplynulé sezóně těžké sehnat sponzora.

Kawasaki své avízované tiskové prohlášení, v kterém má oficiálně oznámit své rozhodnutí ohledně odstoupení ze závodů světového mistrovství silničních motocyklů, zatím nevydala. To však neznamená, že se tím něco mění pro jejích dva jezdce. Ti se teď musí hodně snažit, aby si udrželi své místo v MotoGP na některém z motocyklů týmů, jenž se v letošní sezóně postaví na startovní rošt první Velké ceny v Kataru.

Najít angažmá v některém ze zbývajících týmů MotoGP bude hodně náročným úkolem pro oba manažery. Dnes totiž přišel s prohlášením šéf týmu LCR Honda Lucio Cecchinelli, který pro Motorcycle News uvedl, že neplánuje rozšíření týmu o Marca Melandriho.

Cecchinelli sice potvrdil, že se setkal s Melandriho manažerem v době, kdy se dostaly ven informace o možném konci továrního týmu Kawasaki, ale rozhodně vyloučil, že by mu slíbil jeden ze dvou motocyklů určených pro Randy De Punieta.

Proč nemůže Melandrimu vyjít vstříc, vysvětlil šéf týmu LCR Honda v rozhovoru pro Motorcycle News: „Melandriho manažer se na mě obrátil ohledně jeho možnosti, jezdit pro mě v roce 2009. Ale k tomu nemůže dojít hned z několika důvodů. Za první je to rozpočet. Zajistit potřebný rozpočet k financování dvou jezdců je velmi obtížné, zvlášť vzhledem k dnešní ekonomické situaci a je rovněž těžké najít sponzora ochotného pokrýt Melandriho náklady, když uvážíme jakou měl sezónu v minulém roce.“

„Za druhé, i když o tom jsem s Hondou nemluvil, ale jsem na 99,9% přesvědčený, že Honda by nesouhlasila s tím, aby Melandri používal jeden z motocyklů. To by pro HRC znamenalo motory navíc, tím pádem více náhradních dílů a s tím spojená větší údržba. Nyní je období, kdy se Honda snaží snižovat své náklady a ne ještě víc utrácet."

„Za třetí je to otázka personálu týmu a také, kde na poslední chvíli sehnat mechaniky. Takže si nemyslím, že je tu nějaká šance, aby se Melandri dostal do mého týmu,“ uvedl Luccio Cecchinelli.

7:32 | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
7:30 | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.
6:00 | Fenatiho velký pád: odkaz
3:09 | Gardnerův pád: odkaz
1:46 | Pád Bulegy a Caneta: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00