Pokud bývalý tým Kawasaki letos nastoupí, bude to jen s Melandrim

Hopkins nechce závodit zadarmo.
Marco Melandri pokračuje ve svém plánu na záchranu reputace po nevydařené sezóně s Ducati a doufá, že projekt satelitního týmu Kawasaki vyjde. S motorkou ve specifikaci 2009 testoval v Austrálii Oliver Jacque a Melandri by se s ní chtěl zúčastnit testů v Kataru.

"Co se týče testů, jsme na tom stejně jako ostatní. Jacque testoval v Austrálii, zatímco ostatní v Malajsii. V tuto chvíli spolupracuji s Dornou a Michaelem Bartholemym, bývalým manažerem týmu, abychom uskutečnili projekt soukromé stáje," řekl Melandri.

Budoucnost týmu však zatím jistá není, protože nebyly uzavřeny příslušné smlouvy s Kawasaki.

"Máme zpoždění s reorganizací týmu, technikům byl již umožněn odchod. Navíc potřebujeme dohodu s Kawasaki na servis motorů, alespoň minimální vývoj a výrobu náhradních dílů. V současnosti máme zatím jen motorky 2009 z testu v Austrálii. Chceme se vrátit na trať spolu s ostatními 1. března tady v Kataru. To je náš plán. Spoléhám na to, že budu na testy připraven," uvedl italský závodník.

Navzdory všem překážkám však Melandri věří, že se podaří projekt realizovat. Připravovaný tým splňuje jeho představy.

"Akceptoval jsem, že budu závodit s týmem, který se z tovární Kawasaki změnil na satelitní, protože vidím dobrou atmosféru. Bartholemy chce dělat věci správně a tým bude mít velmi motivované techniky."

"Sezónu začnu s vůlí odčinit tu předchozí velmi špatnou. Vím, že nebudu bojovat o titul nebo vítězství v závodech, nicméně chci se na motorce bavit. Bude to těžké, ale ne nemožné. Nevadily mi vlastnosti motorky Kawasaki 2008, jaký je model 2009 nevím. Ale i když nebude konkurenceschopný, tak pokud mi tým bude věřit, jsem připraven odevzdat maximum," řekl Melandri.

Pokud se nový tým postaví na startovní rošt, bude to jen s Melandrim. John Hopkins, který závodil pro tovární stáj Kawasaki, nemá podle Itala zájem jezdit zadarmo.

"Hopkins to vzdal. Je toho názoru, že peníze jsou důležitější, zatímco teď musíme závodit zadarmo. Já jsem připraven se do toho vložit. Budu sám," dodal Melandri.

Nečekaný úspěch v závodech Speedcar vyvolal u Melandriho zájem a rád by v této sérii pokračoval, ale prioritou je pro něj plný úvazek v MotoGP.
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz
3:01 | Lorenzův velký pád: odkaz
20. října | Přerušení bylo krátké, už se opět jede.
20. října | Po několika pádech byl trénink Moto2 přerušen kvůli stavu dráhy. Je potřeba vyčistit.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00