Pokud bývalý tým Kawasaki letos nastoupí, bude to jen s Melandrim

Hopkins nechce závodit zadarmo.
Marco Melandri pokračuje ve svém plánu na záchranu reputace po nevydařené sezóně s Ducati a doufá, že projekt satelitního týmu Kawasaki vyjde. S motorkou ve specifikaci 2009 testoval v Austrálii Oliver Jacque a Melandri by se s ní chtěl zúčastnit testů v Kataru.

"Co se týče testů, jsme na tom stejně jako ostatní. Jacque testoval v Austrálii, zatímco ostatní v Malajsii. V tuto chvíli spolupracuji s Dornou a Michaelem Bartholemym, bývalým manažerem týmu, abychom uskutečnili projekt soukromé stáje," řekl Melandri.

Budoucnost týmu však zatím jistá není, protože nebyly uzavřeny příslušné smlouvy s Kawasaki.

"Máme zpoždění s reorganizací týmu, technikům byl již umožněn odchod. Navíc potřebujeme dohodu s Kawasaki na servis motorů, alespoň minimální vývoj a výrobu náhradních dílů. V současnosti máme zatím jen motorky 2009 z testu v Austrálii. Chceme se vrátit na trať spolu s ostatními 1. března tady v Kataru. To je náš plán. Spoléhám na to, že budu na testy připraven," uvedl italský závodník.

Navzdory všem překážkám však Melandri věří, že se podaří projekt realizovat. Připravovaný tým splňuje jeho představy.

"Akceptoval jsem, že budu závodit s týmem, který se z tovární Kawasaki změnil na satelitní, protože vidím dobrou atmosféru. Bartholemy chce dělat věci správně a tým bude mít velmi motivované techniky."

"Sezónu začnu s vůlí odčinit tu předchozí velmi špatnou. Vím, že nebudu bojovat o titul nebo vítězství v závodech, nicméně chci se na motorce bavit. Bude to těžké, ale ne nemožné. Nevadily mi vlastnosti motorky Kawasaki 2008, jaký je model 2009 nevím. Ale i když nebude konkurenceschopný, tak pokud mi tým bude věřit, jsem připraven odevzdat maximum," řekl Melandri.

Pokud se nový tým postaví na startovní rošt, bude to jen s Melandrim. John Hopkins, který závodil pro tovární stáj Kawasaki, nemá podle Itala zájem jezdit zadarmo.

"Hopkins to vzdal. Je toho názoru, že peníze jsou důležitější, zatímco teď musíme závodit zadarmo. Já jsem připraven se do toho vložit. Budu sám," dodal Melandri.

Nečekaný úspěch v závodech Speedcar vyvolal u Melandriho zájem a rád by v této sérii pokračoval, ale prioritou je pro něj plný úvazek v MotoGP.
14:19 | Lorenzo musel na vyšetření do zdravotního střediska na okruhu. odkaz
14:09 | Lorenzo upadl hned v první zatáčce: odkaz
9:34 | A ještě jedna penalizace: odkaz
9:34 | Další penalizace Moto3: odkaz
9:33 | V Moto3 hned několik jezdců obdrželo penalizaci za nezodpovědnou jízdu: odkaz

Harmonogram

GP Aragonie, MotorLand Aragon
Pátek 21. září
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 22. září
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 23. září    
Moto3 warm up   08:40–09:00
MotoGP warm up   09:10–09:30
Moto2 warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00