Pokud neomezí elektroniku nebude v tom rozdíl, říká Hayden

Američan upozorňuje na skutečnost, že očekávání, která se vkládají do přechodu MotoGP na litrové prototypy nebudou dostatečně naplněna, pokud se nesníží role elektroniky.

Královská kubatura MotoGP se od roku 2012 vrací po pěti letech k formátu 1000ccm motocyklových prototypů. Současné osmistovky jsou pod kritikou, že nedokážou předvést stejný druh akční podívané, jak tomu bylo do roku 2007. Jenže ono to není ani tak otázka objemu, jako řídící elektroniky, jenž v mnoha případech kontroluje chování stroje na dráze.

Tento názor zastává jezdec tovární Ducati Nicky Hayden, pro něhož jen samotná změna objemu motocyklů nepřinese MotoGP požadovaný efekt. „Pokud neomezí elektroniku, nebude v tom žádný rozdíl. Je to jasné. Nic se nezmění,“ řekl Nicky Hayden.

„Nechci u fanoušků vzbuzovat příliš velké naděje,“ pokračoval Američan. „Elektronika nemá být jiná. Bude tam vyšší točivý moment, ale co se týče nájezdu do zatáček, tak na stejně dobrých pneumatikách, jaké jsou nyní si  nemyslím, že to bude mnohem víc atraktivnější.“

Co udělat proto, aby se vliv elektroniky v MotoGP snížil Američan neví, ale věří, že charakter litrového motoru bude mnohem víc vyhovovat stylu jeho jízdy. Nicméně si nemyslí, že to bude stejné, jak jsme znali litrové motocykly před rokem 2007.

Ducati již na projektu motocyklu pro sezonu 2012 intenzivně pracuje a z toho důvodu také nebude příliš zasahovat do konstrukce stroje, který uzavře v roce 2011 éru osmistovek. „Rád slyším, že pracují na obou a oni to tak dělají,“ řekl Američan. „Ale staví úplně novou motorku pro sezonu 2012. Byl jsem v továrně a už na tom pracuje hodně lidí, začínají od nuly. Myslím, že motocykl pro příští rok bude trošku jiný, ale ne výrazně.“

Nicméně Hayden je přesvědčený, že navzdory zaměření Ducati postavit hlavně prototyp pro rok 2012, bude zároveň důležité, aby připravili konkurenceschopný stroj pro Valentina Rossiho, který v roce 2011 pojede u Ducati premiérovou sezonu.

„Určitě s tím chlapem nemají v úmyslu prohrát. Věřím, že pro příští ročník tam bude dostatečný vývoj. Bude hlavně záležet na tom, jaké budou jeho požadavky až s motocyklem začne jezdit. Předem potřebují získat zpětnou vazbu, aby viděli, co mu vyhovuje, co ne a co by potřeboval,“ řekl závěrem Nicky Hayden.

13. srpna | Mattia Pasini dnes slaví 33 let.
12. srpna | Randy de Puniet nahradí Kallia v roli testovacího jezdce KTM. Finovo zranění kolene vyžaduje dlouhou léčbu.
12. srpna | Thomas Lüthi pojede příští rok v Moto2 u týmu Intact GP. odkaz
12. srpna | Jaume Masiá je nešťastný, že mu to nevyšlo na podium: odkaz
11. srpna | Přerušení nebylo dlouhé. Dráha už je po Mariniho nehodě vyčištěná. Jezdec je v pořádku.

Harmonogram

GP Velké Británie, Silverstone
Pátek 24. srpna
Moto3 1. trénink   10:00–10:40
MotoGP 1. trénink   10:55–11:40
Moto2 1. trénink   11:55–12:40
Moto3 2. trénink   14:10–14:50
MotoGP 2. trénink   15:05–15:50
Moto2 2. trénink   16:05–16:50
Sobota 11. srpna
Moto3 3. trénink   10:00–10:40
MotoGP 3. trénink   10:55–11:40
Moto2 3. trénink   11:55–12:40
Moto3 kvalifikace   13:35–14:15
MotoGP 4. trénink   14:30–15:00
MotoGP 1. kvalifikace   15:10–15:25
MotoGP 2. kvalifikace   15:35–15:50
Moto2 kvalifikace   16:05–16:50
Neděle 12. srpna    
Moto3 warm up   10:00–10:20
MotoGP warm up   10:30–10:50
Moto2 warm up   11:00–11:20
Moto3 závod   12:20
MotoGP závod   14:00
Moto2 závod   15:30