Pokud neomezí elektroniku nebude v tom rozdíl, říká Hayden

Američan upozorňuje na skutečnost, že očekávání, která se vkládají do přechodu MotoGP na litrové prototypy nebudou dostatečně naplněna, pokud se nesníží role elektroniky.

Královská kubatura MotoGP se od roku 2012 vrací po pěti letech k formátu 1000ccm motocyklových prototypů. Současné osmistovky jsou pod kritikou, že nedokážou předvést stejný druh akční podívané, jak tomu bylo do roku 2007. Jenže ono to není ani tak otázka objemu, jako řídící elektroniky, jenž v mnoha případech kontroluje chování stroje na dráze.

Tento názor zastává jezdec tovární Ducati Nicky Hayden, pro něhož jen samotná změna objemu motocyklů nepřinese MotoGP požadovaný efekt. „Pokud neomezí elektroniku, nebude v tom žádný rozdíl. Je to jasné. Nic se nezmění,“ řekl Nicky Hayden.

„Nechci u fanoušků vzbuzovat příliš velké naděje,“ pokračoval Američan. „Elektronika nemá být jiná. Bude tam vyšší točivý moment, ale co se týče nájezdu do zatáček, tak na stejně dobrých pneumatikách, jaké jsou nyní si  nemyslím, že to bude mnohem víc atraktivnější.“

Co udělat proto, aby se vliv elektroniky v MotoGP snížil Američan neví, ale věří, že charakter litrového motoru bude mnohem víc vyhovovat stylu jeho jízdy. Nicméně si nemyslí, že to bude stejné, jak jsme znali litrové motocykly před rokem 2007.

Ducati již na projektu motocyklu pro sezonu 2012 intenzivně pracuje a z toho důvodu také nebude příliš zasahovat do konstrukce stroje, který uzavře v roce 2011 éru osmistovek. „Rád slyším, že pracují na obou a oni to tak dělají,“ řekl Američan. „Ale staví úplně novou motorku pro sezonu 2012. Byl jsem v továrně a už na tom pracuje hodně lidí, začínají od nuly. Myslím, že motocykl pro příští rok bude trošku jiný, ale ne výrazně.“

Nicméně Hayden je přesvědčený, že navzdory zaměření Ducati postavit hlavně prototyp pro rok 2012, bude zároveň důležité, aby připravili konkurenceschopný stroj pro Valentina Rossiho, který v roce 2011 pojede u Ducati premiérovou sezonu.

„Určitě s tím chlapem nemají v úmyslu prohrát. Věřím, že pro příští ročník tam bude dostatečný vývoj. Bude hlavně záležet na tom, jaké budou jeho požadavky až s motocyklem začne jezdit. Předem potřebují získat zpětnou vazbu, aby viděli, co mu vyhovuje, co ne a co by potřeboval,“ řekl závěrem Nicky Hayden.

14:22 | Trénink bude pokračovat od 14:25.
14:19 | Trénink MotoGP byl přerušen. Na dráze zůstaly nějaké části Zarcova motocyklu. odkaz
10:33 | Trénink MotoGP bude pokračovat od 10:35. odkaz
10:26 | Trénink je stále přerušen, na dráze je pořád hodně vody, ale aktuálně neprší.
10:05 | RED FLAG 🚩 The session has been halted due to track conditions #ValenciaGP 🇪🇸 odkaz

Harmonogram

GP Valencie, Valencie
Pátek 16. listopadu
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 17. listopadu
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 18. listopadu    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00