Pokud neomezí elektroniku nebude v tom rozdíl, říká Hayden

Američan upozorňuje na skutečnost, že očekávání, která se vkládají do přechodu MotoGP na litrové prototypy nebudou dostatečně naplněna, pokud se nesníží role elektroniky.

Královská kubatura MotoGP se od roku 2012 vrací po pěti letech k formátu 1000ccm motocyklových prototypů. Současné osmistovky jsou pod kritikou, že nedokážou předvést stejný druh akční podívané, jak tomu bylo do roku 2007. Jenže ono to není ani tak otázka objemu, jako řídící elektroniky, jenž v mnoha případech kontroluje chování stroje na dráze.

Tento názor zastává jezdec tovární Ducati Nicky Hayden, pro něhož jen samotná změna objemu motocyklů nepřinese MotoGP požadovaný efekt. „Pokud neomezí elektroniku, nebude v tom žádný rozdíl. Je to jasné. Nic se nezmění,“ řekl Nicky Hayden.

„Nechci u fanoušků vzbuzovat příliš velké naděje,“ pokračoval Američan. „Elektronika nemá být jiná. Bude tam vyšší točivý moment, ale co se týče nájezdu do zatáček, tak na stejně dobrých pneumatikách, jaké jsou nyní si  nemyslím, že to bude mnohem víc atraktivnější.“

Co udělat proto, aby se vliv elektroniky v MotoGP snížil Američan neví, ale věří, že charakter litrového motoru bude mnohem víc vyhovovat stylu jeho jízdy. Nicméně si nemyslí, že to bude stejné, jak jsme znali litrové motocykly před rokem 2007.

Ducati již na projektu motocyklu pro sezonu 2012 intenzivně pracuje a z toho důvodu také nebude příliš zasahovat do konstrukce stroje, který uzavře v roce 2011 éru osmistovek. „Rád slyším, že pracují na obou a oni to tak dělají,“ řekl Američan. „Ale staví úplně novou motorku pro sezonu 2012. Byl jsem v továrně a už na tom pracuje hodně lidí, začínají od nuly. Myslím, že motocykl pro příští rok bude trošku jiný, ale ne výrazně.“

Nicméně Hayden je přesvědčený, že navzdory zaměření Ducati postavit hlavně prototyp pro rok 2012, bude zároveň důležité, aby připravili konkurenceschopný stroj pro Valentina Rossiho, který v roce 2011 pojede u Ducati premiérovou sezonu.

„Určitě s tím chlapem nemají v úmyslu prohrát. Věřím, že pro příští ročník tam bude dostatečný vývoj. Bude hlavně záležet na tom, jaké budou jeho požadavky až s motocyklem začne jezdit. Předem potřebují získat zpětnou vazbu, aby viděli, co mu vyhovuje, co ne a co by potřeboval,“ řekl závěrem Nicky Hayden.

17. října | Maria Herrera v Austrálii nahradí zraněného Arenase.
16. října | Dominique Aegerter byl dodatečně diskvalifikován z GP San Marina kvůli použití nepovoleného oleje. Přijde tak o vítězství.
16. října | Nemocný Folger nepojede ani v Austrálii. Nahradí jej Broc Parkes.
16. října | Narozeniny dnes slaví Casey Stoner (32 let), Andrea Locatelli (21 let) a Nicolo Bulega (18 let).
15. října | Závod Moto3 vyhrál Fenati, Mir bez bodů, takže o titulu ještě není rozhodnuto.

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00