Pol Espargaró: Cítím se dobře v roli favorita

Jezdec třídy Moto2, Pol Espargaró, je pro letošní sezónu pasován do role favorita na titul. Španěl si je vědom své role, ale zároveň ví, že to bude velice obtížné.
Pol Espargaró: Cítím se dobře v roli favorita

V rozhovoru pro agenturu Reuters, Espargaró mluví o svých pocitech před začátkem letošní sezóny.

Mistrovství světa skončilo v listopadu a první závod letošního ročníku bude až v dubnu. Jak se žije během té doby bez závodění?

S velkou chutí a velkou horlivostí jezdit na motocyklu. Je to dlouhá doba, ke konci netrpělivě očekáváte, kdy to všechno opět začne. Můžete jít do posilovny a pak domů. Hodně času věnujete fyzické přípravě a můžete trénovat na motokrosovém motocyklu. Já jsem tentokrát raději trénovat v posilovně a vyhýbal se rizikovým sportům, abych snížil riziko zranění na minimum.

Jaké jsou Vaše pocity po prvních letošních testech?

Velmi dobré. Jsme dobře připraveni jak po sportovní, tak fyzické stránce. Už se těším, až to všechno začne. Bude to pro nás velký a náročný rok.

V loňském roce jste skončil celkově druhý. Jak vidíte vy možnost, vyhrát světový titul?

Nevím, ale chceme vyhrát. Jsem přesvědčen, že musíme odvézt neuvěřitelnou práci. Jsme součástí hry a vyhraje ten, kdo vyloží lepší karty.

Mnozí na Vás vsází. Cítíte se v této roli dobře a nebo pociťujete větší tlak?

Líbí se mi to, cítím se dobře v této roli, protože to znamená, že se to může podařit, a že lidé nás tak vnímají. Je to čest a my musíme dokázat, že můžeme vyhrát. Možná se to podaří, možná ne, ale je jasné, že budeme bojovat až do konce.

Kdo další může vyhrát titul?

Mnozí, na můj vkus až příliš, ale třída Moto2 je nesmírně vyrovnaná. V loňském roce to nejprve byl Thomas Lutti a Scott Redding, ale od poloviny sezóny jsme se jim začali vzdalovat. Tento rok krom těchto dvou jezdců musíme počítat třeba i s Juliánem Simónem, Nicolasem Terolem, a také s mými týmovými kolegy Axelem Ponsem a Esteve Rabatem.

Můžeme očekávat i nějaká překvapení?

Nemyslím si, ale jsem velice dynamická kategorie. Když se pilot cítí dobře, jezdí na srovnatelném materiálu, může mít skvělou kariéru.

Nová sezóna, nové motocykly, dochází k mnoha změnám. Jak to tedy je? Jak se změnil motocykl pro letošní rok?

Není toho mnoho. Kalex je továrna, která je provádí změny v každé sezóně, stejně jako se mění jezdecké složení. Stále se přizpůsobuje. Není to jako FTR a Suter, kteří mění podvozky, ale pomalu zlepšuje stávající materiál.

Jezdci obecně mají různé požadavky na jejich motocykl. Požadoval jste vy něco speciálního?

Během jarních testů poslouchají lidé od Kalexu všechny názory a jsou vždy ochotní provést změny, které motocykl vylepší. My jsme požadovali určité zlepšení na vodě, což je oblast, kde jsme trochu pozadu a uspěli jsme. V Jerezu bylo poznat zlepšení.

Jezdíte ve třídě Moto2. Kdy Vás můžeme očekávat v MotoGP?

Uvidíme, je to stále někde v budoucnosti. Myslím, že se teď musíme soustředit na Moto2, protože tu máme náročný úkol. Náš cíl je zisk titulu nebo zopakovat totéž, co v loňském roce. Získat další zkušenosti.

Nebylo by druhé místo považováno za selhání?

Tlak, který na pilota působí je obrovský. Vždyť požadovat titul je nejvíce, co se dá získat. Když jste druhý, je Vašim cílem trochu se zlepšit a pokusit se vyhrát.

Vypadáte v pohodě vy, Tito Rabat a Axel Pons. Je to skutečný obraz Racing Pons?

Samozřejmě, minulou sezónu jsme měli velmi dobrou a já vždycky říkám, že jsme jako jedna velká rodina, pokud jde o piloty, mechaniky a manažery. Tým pracuje velice dobře. Vztahy mezi všemi jsou velmi dobré.

Je jedním z faktorů na výkon týmu dobrá parta?

Vztahy v týmu mají určitě vliv na spolupráci a výkony. V týmu jsme tři jezdci a mnoho mechaniků, jsme spolu přes rok hodně času. Pokud by vztahy nefungovali, odrazilo by se to i na trati.

Jaké jsou Vaše sportovní cíle do budoucnosti?

Pro letošní rok je to určitě titul v Moto2. Šance tu je velká. To je teď nejbližší budoucnost, co bude dál se uvidí.

motocuatro.com

22. května | Dnes je to rok od smrti Nickyho Haydena. odkaz
21. května | Slabší kubatury dnes testují v Le Mans.
20. května | Dovi upadl z vedení: odkaz
20. května | Kornfeilův neuvěřitelný skok přes Bastianiniho motocykl: odkaz
20. května | Smutný di Giannatonio po penalizaci: odkaz

Harmonogram

GP Itálie, Mugello
Pátek 1. června
Moto3 1. trénink   09:00–09:40
MotoGP 1. trénink   09:55–10:40
Moto2 1. trénink   10:55–11:40
Moto3 2. trénink   13:10–13:50
MotoGP 2. trénink   14:05–14:50
Moto2 2. trénink   15:05–15:50
Sobota 2. června
Moto3 3. trénink   09:00–09:40
MotoGP 3. trénink   09:55–10:40
Moto2 3. trénink   10:55–11:40
Moto3 kvalifikace   12:35–13:15
MotoGP 4. trénink   13:30–14:00
MotoGP 1. kvalifikace   14:10–14:25
MotoGP 2. kvalifikace   14:35–14:50
Moto2 kvalifikace   15:05–15:50
Neděle 3. června    
Moto3 warm up   08:40–09:00
Moto2 warm up   09:10–09:30
MotoGP warm up   09:40–10:00
Moto3 závod   11:00
Moto2 závod   12:20
MotoGP závod   14:00