Poslední šampioni

Co mají společného Champi Herreros, Valentino Rossi, Stephan Dörflinger, Nico Terol, Anton Mang a Hiroshi Aoyama? Dozvíte se níže.
Poslední šampioni

Třídy 50 ccm, 80 ccm, 125 ccm, 250 ccm, 350 ccm a 500 ccm byly kdysi součástí mistrovství světa. Výše zmínění závodníci jsou posledními šampiony těchto zaniklých kategorií.

50 ccm: Stephan Dörflinger

Kategorie 50 ccm se poprvé objevila roku 1962 a po několik následujících let byla nejslabší kubaturou světového šampionátu, dokud se FIM nerozhodla tuto kategorii zrušit a od roku 1984 ji nahradit kubaturou 80 ccm. Posledním korunovaným šampionem této kubatury se stal Stephan Dörflinger. Švýcar následně přešel do kategorie 80 ccm, kde se také stal šampionem.

80 ccm: Manuel („Champi“) Herreros

Kubatura 80 ccm byla součástí světového šampionátu pouze šest let (1985 – 1989). Kromě výše zmíněného Dörflingera se z titulu v této kategorii radovali ještě další dva závodníci – Jorge Martinez („Aspar“) a Manuel Herreros, přičemž právě Manuel Herreros (zvaný Champi) byl posledním šampionem této třídy. Zajímavostí je, že Manuel Herreros roku 1989, kdy získal mistrovský titul ve třídě 80 ccm, nevyhrál ani jeden závod. Titul tak získal díky zisku čtyř pódiových umístění ze šesti možných.

Zajímavá čísla letošní sezóny

Zajímavá čísla letošní sezóny

125 ccm: Nicolas Terol

Kvůli upřednostňování čtyřtaktních motorů, došlo roku 2011 ke zrušení kategorie 125 ccm. Tuto třídu pak nahradila nynější kategorie Moto3. Třída 125 ccm byla součástí šampionátu od jeho počátků v roce 1949. Ukončena byla před třemi lety poté, co se jejím posledním šampionem stal Nicolas Terol, po němž pak byla pojmenována zatáčka ve Valencii. Terol pak postoupil do kategorie Moto2 a nyní přechází do superbiků. Titul z kategorie 125 ccm tak zůstává Terolovým jediným titulem.

250 ccm: Hiroshi Aoyama

Dva roky před třídou 125 ccm opustila motocyklové mistrovství světa i kategorie do 250 ccm. Kvůli snaze o omezení nákladů a snížení zatížení životního prostředí, byl motor o objemu 250 ccm nahrazen čtyřtaktem o objemu 600 ccm. Tak roku 2010 vznikla třída Moto2. Ještě před tím se roku 2009 stal Japonec Hiroshi Aoyama posledním šampionem třídy do 250 ccm.

350 ccm: Anton Mang

Stejně jako v případě kategorií 125 a 250 ccm byla i třída 350 ccm součástí světového šampionátu už od jeho počátků. Ukončena však byla dříve než dvě výše zmíněné kategorie – a to už roku 1982. Posledním dvěma letům této třídy kraloval německý jezdec Anton Mang. Mang za svou kariéru získal celkem pět titulů ve třídách 250 a 350 ccm.

500 ccm: Valentino Rossi

Kategorie 500 ccm byla v šampionátu do roku 2001 včetně. Od roku 2002 byla nahrazena třídou MotoGP se čtyřtaktním motorem o objemu 990 ccm. Posledním šampionem třídy 500 ccm je Valentino Rossi, který dosud ve všech třídách, kterými prošel, nasbíral devět titulů (v královské kubatuře dominoval celkem sedmkrát). Motory o objemu 500 ccm se ještě objevily i v roce 2002, přestože rok 2001 byl oficiálně jejich posledním rokem. Žádný z motocyklů s motorem o objemu 500 ccm však v roce 2002 nedokázal zvítězit.

(Zdroj:www.motociclismo.es)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

14. listopadu | Po sezóně 2017 odejde Livio Suppo od HRC.
14. listopadu | Márquez hovoří o stresu: odkaz
12. listopadu | Dovi je vicemistrem světa: odkaz
12. listopadu | Márquez slaví titul: odkaz
12. listopadu | O titulu v MotoGP je rozhodnuto. Dovi upadl. Márquez je šampionem.