Před druhým testem královské kubatury v Malajsii

Druhý test v Sepangu bude pro všechny zúčastněné výrobce důležitou prověrkou jejich schopností rychle reagovat na požadavky jezdců, kterých po úvodních třech dnech testování nebylo zrovna málo.
Před druhým testem královské kubatury v Malajsii

S nástupem litrových motocyklů a zároveň nové konstrukce pneumatik Bridgestone se jako největší problém jeví vibrace, které jezdcům znepříjemňují život a jenž začátkem února nebyli technici jednotlivých stájí schopni odstranit. Tento úkol teď spočíval na bedrech vývojových inženýrů, kteří měli k jeho řešení jen minimum času.

Honda má v tomto testu vyzkoušet upravený nový rám, který by měl jezdcům nabídnout mnohem lepší jízdní vlastnosti při brzdění do zatáček nebo vůbec celkově zlepšit jejich průjezd. Po testu ve Valencii (listopad 2011) Honda připravila pro první test v Sepangu hned několik změn podvozku RC213V, ale problém s vibracemi zůstal.

Šéf Hondy MotoGP Šuhej Nakamoto k tomu pro Motorcycle News uvedl: „Nové specifikace pneumatik Casey nemá rád právě kvůli vibracím. To je teď pro nás prioritou číslo jedna, ale řešení zatím nemáme. Odstranit vibrace není jednoduché a někdy to může být poměrně záhadný problém.“

Nicméně to Casey Stonerovi nezabránilo v tom, aby si v Sepangu nezajel pro nejrychlejší čas. Australan byl jediný, kdo kolo zvládl pod hranici dvou minut a navíc s náskokem pěti desetin před druhým Lorenzem. Dani Pedrosa byl třetí, takže Honda má už nyní obrovský potenciál a pokud se jim podaří vyřešit všechny problémy, ostatním to může dělat vrásky na čele. Zatím je ale příčina vibrací otázkou číslo jedna.

Podobně jsou na tom u Yamahy, když šéf Lorenzova týmu Wilco Zeelenberg poznamenal: „Nové pneumatiky jsou nyní s větší přilnavostí bezpečnější, ale vibrace jsou problém, na kterém teď usilovně pracují všechny týmy,“ uvedl pro MCN. „Potřebujeme to vyřešit, ale může nám to nějakou dobu trvat, protože dynamika motocyklů je u každého jiná. Je to kombinace pneumatik a nových motorů. Snažíte se to vyřešit jinou tuhostí podvozku a dalšími úpravami, ale není to tak jednoduché.“

Klepněte pro větší obrázek

Jorge Lorenzo a Ben Spies do Sepangu míří z hlavního města Malajsie Kuala Lumpur. Jezdci tovární stáje tří ladiček tam strávili celou neděli v pozici hostů MotoXpo Show. Na okruhu v Sepangu jim s prototypem YZR-M1 pomůže dvojice z testovacího týmu Waturu Jošikawa a Katsujuki Nakasuga.

Tovární stáj Ducati zaměří v nadcházejících třech dnech pozornost především na novou elektroniku, kterou jim minulý týden v Jerezu předběžně vyzkoušel jejich testovací tým. Také v případě italského výrobce můžeme vidět snahu zlepšit distribuci výkonu a řízení trakce, protože výjezdy ze zatáček byly začátkem února jejich slabší stránkou.

Ducati sice prezentovala první test, jako poměrně úspěšnou záležitost, což také Valentino Rossi potvrdil, ale z víc jak sekundy ztráty na Stonera nebo řekněme šesti desetin na druhého Lorenza, bude třeba v tomto testu výrazně umazat, aby došlo k nějakému posunu. Také bude záležet, jak na tom bude po fyzické stránce Nicky Hayden, který měl (má) problémy s ramenem. Zkušební program italského výrobce je zcela určitě nabitý, takže k dispozici bude také jejich testovací jezdec Franco Battaini.

Jezdci stáje Monster Yamaha Tech 3 Cal Crutchlow a Andrea Dovizioso by rádi pokračovali v nastaveném tempu. Britský závodník Crutchlow si začátkem února nevedl vůbec špatně a pokud se mu podaří na předchozí výkon navázat, může velmi dobře konkurovat jezdcům továrních týmů. Doviziosa posledně ještě limitovaly následky zranění, ale teď už je na tom Ital zase o něco lépe, takže jeho adaptace novému motocyklu může pokračovat a bude zajímavé sledovat, jak si s tím poradí.

Po úvodním testu ztrácí Héctor Barberá (Pramac Racing Team) na tovární Ducati Valentina Rossiho pouhou desetinu, což je skutečně minimum pokud si uvědomíme, že GP12 tovární stáje jsou ve srovnání s jejich satelitní verzí v mnohém jiné (alespoň prozatím). Pro Španěla jistě velká motivace předvést ještě lepší výkon.

Klepněte pro větší obrázek

Z Gresiniho týmu testuje opět pouze Álvaro Bautista. Španěl má k dispozici Hondu RC213V a naposledy byl devátý nejrychlejší. Dalším jezdcem satelitního týmu je Stefan Bradl (LCR Honda) a Karel Abraham (Cardion AB Motoracing). Český jezdec měl minulý týden možnost s Ducati jeden den testovat v Jerezu a to by mu mohlo pomoci si v Sepangu zlepšit postavení v tabulce časů. Nyní na nejrychlejšího Stonera ztrácí přes dvě a půl sekundy, takže cílem jistě bude tento rozdíl eliminovat.

Z jezdců týmů CRT uvidíme Colina Edwardse (NGM Mobil Forward Racing), který dnes slaví osmatřicáté narozeniny. Američan začíná v novém týmů skutečně od začátku, pracuje na vývoji jejich prototypu Suter/BMW a jejich středem pozornosti bude z nejvyšší pravděpodobností opět elektronika.

Druhým CRT týmem je Avintia Racing, která do Sepangu tentokrát přiveze kompletní jezdeckou sestavu tvořenou dvojicí Iván Silva a Yonny Hernández. Kolumbijec první test vynechal, takže to pro něho bude premiéra v sedle motocyklu FTR poháněným motorem Kawasaki.

Dopolední testovací blok začíná v devět a končí v jednu hodinu. Následuje hodinová přestávka a potom týmy pokračují odpoledním programem, který končí v šest večer.

--- SEZNAM JEZDCŮ A TÝMŮ ---

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00