Před posledními čtyřmi závody sezony: Dani Pedrosa

Španělský jezdec Repsol Hondy je na průběžném třetím místě.

Dani Pedrosa je po třinácti kolech sezony 2009 na průběžném třetím místě. Na druhého Jorge Lorenza ztrácí padesát bodů a na vedoucího Rossiho rovných osmdesát. Od Casey Stonera, kterého v pořadí přeskočil po závodu v San Marinu ho dělí bodů sedm.

Jezdec továrního týmu Hondy neměl začátek letošní sezony závodů mistrovství světa silničních motocyklů vůbec jednoduchý. V březnu si během testu v Kataru po těžkém pádu zranil levé koleno a zápěstí, což si v obou případech vyžádalo okamžitou operaci. Z toho důvodu samozřejmě chyběl v závěrečném Oficiálním testu v Jerezu, protože se snažil co nejdříve uzdravit pro blížící se zahajovací podnik na okruhu Losail v Kataru.

Druhý dubnový víkend ještě nebyl Španěl v Kataru ve stoprocentní kondici. Do závodu se kvalifikoval na čtrnácté místo startovního roštu a v samotné Velké ceně to stačilo na jedenáctou pozici a prvních pět bodů do průběžného hodnocení.

Mnohem lepší to bylo již v druhém kole světového šampionátu v Japonsku. Pedrosa sice ani tam nebyl ještě plně v kondici, ale dokázal v domácí Velké ceně Hondy zajet první umístění na stupních vítězů, když po startu z jedenácté pozice dokázal cílem projet jako třetí v pořadí.

O týden později jel Pedrosa sedmnáct kol ve vedení domácí Velké ceny Španělska, ale problémy s kolenem ho ke konci závodu značně omezovaly a tak nakonec dojel druhý.

Stejnou formu si udržel v komplikovaném mokro-suchém závodu v Le Mans, kde došlo na výměnu motocyklů. V závěru Pedrosa kolo po kole snižoval náskok na v té době třetího týmového kolegu Andrea Doviziosa a v závěru ho také dokázal předjet a získat umístění na stupních vítězů potřetí v řadě.

Velká cena Itálie pro Pedrosu odstartovala sérii nevýrazných výsledků. Během přípravy na samotný závod si na okruhu v Mugellu zranil třísla, do závodu odstartoval s bolestmi z osmé pozice, ale do cíle nedojel, protože spadl.

Díky injekcím, které mu lékaři dávali proti bolestem nastoupil do Velké ceny Katalánska. Kvalifikoval se stejně jako v Itálii na osmou pozici a v samotném závodu nakonec s velkým sebezapřením dojel na šestém místě. Další Velkou cenu v Assenu pak opět nedokončil a v průběžném hodnocení se propadl až na páté místo.

Klepněte pro větší obrázekDani Pedrosa odpověděl na řadu tří závodů, kde získal jen deset bodů tím nejlepším způsobem ve Spojených státech, když vyhrál osmý podnik sezony v Laguně Seca. Pedrosa si poprvé v této sezoně připsal plný počet bodů a jeho další cesta vedla do německého Sachsenrigu, kde v roce 2008 havaroval a zranil si ruku, což ho tehdy vyřadilo z boje o titul mistra světa.

Velká cena Německa byla na programu dva týdny po skvělém tažení na západním pobřeží Spojených států a Pedrosa ani na Sachsenringu nic neponechal náhodě a zajel si tam pro své páté umístění na stupních vítězů, když cílem projel třetí v pořadí za vítězným Rossim a druhým Lorenzem.

Pedrosa díky posledním výsledkům začal stahovat náskok třetího Casey Stonera, který čím dál častěji bojoval se zdravotními problémy. Závod ve Velké Británii nakonec pro jezdce Ducati skončil katastrofou díky špatné volbě pneumatik, ale ani Pedrosa nedokázal na vlhké a kluzké dráze zajet takový výsledek, aby jejich bodový rozestup viditelněji umazal. V Donington Parku získal jeho týmový kolega Dovizioso své první vítězství, ale samotný Španěl se umístil až na devátém místě.

Po krátké letní přestávce byla na programu Velká cena České republiky. V Brně už chyběl Casey Stoner a před Pedrosou tak byla obrovská šance se na Australana bodově dotáhnout. V Brně si sice připsal body za druhé místo, ale hned další závod v Indianapolisu mu nevyšel tak, jak si představoval.

Kvalifikace na Velkou cenu Indianapolisu vyšla Pedrosovi na výbornou, když si zajel pro svou letos druhou pole position, ale v samotné Grand Prix se mu už tolik nedařilo. Po startu šel okamžitě do vedení, ale ve čtvrtém kole mu na hrbolatém povrchu podklouzlo přední kolo a spadl. Španěl se nevzdal, Hondu dostal zpátky na dráhu a cílem projel nakonec jako desátý, což mu zaručilo aspoň šest bodů.

Stonerova absence dále pokračovala na pobřeží Jadranu, kde se jel třináctý podnik sezony Velká cena San Marina a Rimini. Dani Pedrosa si v Misanu zajel pro body za třetí místo a o sedm bodů se dostal na průběžnou třetí pozici, která do té doby patřila australskému jezdci tovární Ducati.

V San Marinu Pedrosa rovněž prodloužil smlouvu s Hondou a v sezoně 2010 tak pojede znovu s Andrea Doviziosem v továrním týmu Repsol Hondy.

Klepněte pro větší obrázekMěsíční přestávku mezi závody v Misanu a Estorilu využil Dani Pedrosa k tomu, aby spolu s krajanem Hectorem Barberou a Marcem Comou zdolali nejvyšší vrchol Alp Mont Blanc. To se jim také minulý týden v pondělí podařilo.

Do konce letošní sezony ještě stále chybí čtyři Velké ceny a hned ta první z nich je na programu čtvrtého října v portugalském Estorilu. Tam se má dle předpokladů vrátit Casey Stoner a dá se očekávat, že právě tato dvojice bude v závěru šampionátu bojovat o třetí místo v celkovém hodnocení Mistrovství světa silničních motocyklů 2009.

5:34 | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
4:41 | Mir slaví: odkaz
4:41 | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz
4:41 | Po prudké změně podmínek na trati byl závod Moto3 zastaven. odkaz
4:40 | Mir se raduje z titulu: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00