Před testy v Malajsii čeká Ducati ještě spousta práce

Během dvoudenního testu ve Valencii získala italská továrna velké množství dat, které jim budou užitečné v přípravě motocyklu pro sezonu 2011, kdy v jejich továrním týmu bude poprvé závodit Valentino Rossi.
Před testy v Malajsii čeká Ducati ještě spousta práce

První dojmy Valentina Rossiho šéf Ducati Corse Filippo Preziosi pečlivě zaznamenal, protože je mu jasné, že v průběhu zimní přestávky budou muset upravit Desmosedici tak, aby splňovala požadavky italského šampiona. V rozhovoru s novináři Preziosi zmínil pozitivní oblasti, ale také místa, na kterých budou muset do začátku února zpracovat.

Preziosi dále uvedl, že novináři zaměřili svou pozornost v testech na časy a podle nich se samozřejmě Rossi možná bude muset přizpůsobit Ducati, ale především je podle jeho názoru čistě na Ducati, aby modifikovala stroj takovým způsobem, aby splňoval Italovy potřeby.

„Líbí se mu zadní přilnavost,“ prozradil k Rossiho testu s Ducati Preziosi. „Řekl mi, že s Yamahou ohledně přilnavosti hodně bojoval, takže to je něco, co se mu líbilo. Stejně tak motor a rovněž mu vyhovovalo řízení trakce. Nemá ale dobrý kontakt s předkem a myslím, že na tom musíme zapracovat. S tímto druhem pneumatik je to velmi jednoduché, pokud nemáte v motorku důvěru, pak nejste dostatečně rázný a pokud na to pořádně nezatlačíte, klesá vám teplota pneumatik a bez teploty pneumatika nefunguje.“

Podle šéfa Ducati Corse pak není žádný způsob, jak být rychlý, což velmi dobře znají a pokud jezdci chybí jistota s předkem motocyklu, nemůže udělat nic, aby časy na kolo byly konkurenceschopné. Už před testy tedy předpokládal, že je čeká spousta práce, protože tento stroj sice může být velmi rychlý, ale je složité mu ve všech ohledech okamžitě porozumět.

„Nicky byl začátkem minulé sezony opravdu v problémech, ale je to dříč, nikdy nic nevzdává a nakonec byl rychlý a konzistentní. Takže tu je možnost jak být rychlý a někdy jsou lidé, kteří nemají žádné zkušenosti s motocykly top kubatury v lepší pozici, aby jim porozuměli. Takže fakt, že Karel (Abraham) má stejný čas jako Valentino pro mě něco znamená,“ řekl Preziosi, který tak potřebuje najít způsob, jak usnadnit adaptaci na jejich motocykly jezdcům, kteří mají sice dlouholeté zkušenosti, ale s jinou značkou motocyklů.

„Co je neuvěřitelné, tak jeho přístup k testování,“ pokračoval Preziosi, když hovořil o testech s Rossim. „První den jsem byl překvapený, jak objektivně přistupoval ke každému detailu, ale druhý den jsem skutečně žasl nad tím, jak byl pozitivní a v klidu. Je to velmi zvláštní u někoho, kdo je takový šampion a má takový test. Možná to je důvod, proč vyhrál devět titulů!“

16. října | Zraněného Bulegu nahradí Celestino Vietti Ramus.
16. října | Nicolo Bulega, který dnes slaví 19 let, bude muset vynechat závod v Japonsku a pravděpodobně i v Austrálii. Jezdec… odkaz
16. října | Gabriel Rodrigo pojede příští rok u týmu Gresini Racing v Moto3. odkaz
16. října | Casey Stoner dnes slaví 33 let. odkaz
10. října | Fabio di Giannantonio dnes slaví 20 let.

Harmonogram

GP Japonska, Motegi
Pátek 19. října
Moto3 1. trénink   02:00–02:40
MotoGP 1. trénink   02:55–03:40
Moto2 1. trénink   03:55–04:40
Moto3 2. trénink   06:10–06:50
MotoGP 2. trénink   07:05–07:50
Moto2 2. trénink   08:05–08:50
Sobota 20. října
Moto3 3. trénink   02:00–02:40
MotoGP 3. trénink   02:55–03:40
Moto2 3. trénink   03:55–04:40
Moto3 kvalifikace   05:35–06:15
MotoGP 4. trénink   06:30–07:00
MotoGP 1. kvalifikace   07:10–07:25
MotoGP 2. kvalifikace   07:35–07:50
Moto2 kvalifikace   08:05–08:50
Neděle 21. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00