Přehled motorových jednotek MotoGP po závodu v Brně

Přehledu motorových jednotek motocyklových prototypů MotoGP vévodí Honda, která má až neskutečně vysokou spolehlivost, naopak Suzuki má problémy.

Tovární jezdci Hondy mají po desátém závodu sezony rozjety jen tři motory a tři zbrusu nové čekají na závěrečnou část sezony, což je pro jejich konkurenci celkem nepříjemná představa.

Opakem spolehlivosti a rychlosti Hondy je Suzuki. Bautista již používá šestý motor a rozhodnutí Komise Grand Prix o dodatečném přiřazení tří jednotek pro každého z jejich jezdců přišlo v pravý čas.

V tabulce je u každého motoru informace o jeho nasazení v trénincích, kvalifikacích a zahřívacích trénincích. Počet zahrnuje i závody, ale ty jsou ještě jednou pro přehlednost uvedeny samostatně, protože tam je po celou dobu v maximálním výkonu. U motorů, které týmy již nemůžou používat je ´K´ a motory, které ještě mají k dispozice, ale zatím je nepoužili jsou označeny jako ´N´. Velké ceny jsou označeny tak, jak jsou v kalendáři pro letošní sezonu.

01- Velká cena Kataru, 02- Velká cena Španělska, 03- Velká cena Francie, 04- Velká cena Itálie, 05- Velká cena Velké Británie, 06- Velká cena Nizozemska, 07- Velká cena Katalánska, 08- Velká cena Německa, 09- Velká cena USA, 10- Velká cena České republiky

Legenda:
01- 1.VT
01 znamená první závod sezony v Kataru– 1.VT první volný trénink
01- 2.VT01 znamená první závod sezony v Kataru – 2.VT druhý volný trénink
02- KVA02 znamená druhý závod sezony v Jerezu – KVA kvalifikace
03- WUP03 znamená třetí závod sezony v Le Mans – WUP zahřívací trénink
04- závod04 znamená čtvrtý závod sezony v Mugellu – závod
N – nepoužitý motor, zatím nebyl nahlášen nebo neopustil boxovou uličku
K – motor, který už jezdec nemůže použít a tým to oficiálně oznámil Technickému řediteli šampionátu (porucha, porušení plomby, atd.) Motor se může vrátit zpět ke kontrole do továrny, ale jakmile se poruší plomba,  zpátky se už může vrátit jen jako nový motor.

Motor 1 2 3 4 5 6

1. místo - 235 bodů






FIAT YAMAHA TEAM












Jorge





Lorenzo












Trénink 22 21 20 9

Závod 2 2 3 3

Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 2.VT 04- KVA 08- WUP

Naposledy nasazen 06- 2.VT 08- KVA 10- WUP 10- Závod

Stav
K

N N

Spotřeba motorů Jorge Lorenza je možná o něco vyšší než by si přál. Do zbývajících osmi závodů sezony nastupuje s dvěma novými jednotkami a třemi rozjetými, protože jeden motor Španělovi explodoval během kvalifikace na Sachsenringu. Bodový náskok má Lorenzo skutečně velký a tak by tato situace neměla jeho cestu za titulem vážně ohrozit.

Motor 1 2 3 4 5 6

2. místo - 158 bodů






REPSOL HONDA












Dani





Pedrosa












Trénink 27 28 19


Závod 4 2 4


Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 07- 1.VT


Naposledy nasazen 07- KVA 10- WUP 10- závod


Stav


N N N

V případě tovární Hondy se situace kolem použití motorových jednotek vyvíjí velmi slibně. Dosud Dani Pedrosa využil jen tři motory, první už nějakou dobu nepoužívá, ale má k dispozici tři zcela nové motory. Ani jeden z motorů zatím Španěl nemá jednoznačně neprovozuschopný. 

Motor 1 2 3 4 5 6

3. místo - 119 bodů






DUCATI MARLBORO





TEAM





Casey





Stoner












Trénink 30 5 27 10

Závod 3 1 3 3

Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 02- 1.VT 08- WUP

Naposledy nasazen 09- 1.VT 01- závod 10- WUP 10- Závod

Stav K K

N N

Casey Stoner má od začátku sezony rozjety čtyři motory, ale z toho už jsou dva mimo provoz. Pro jeho GP10 mu zbývají dvě nové jednotky a dosavadní dvě šetří hlavně minimem najetých kilometrů v trénincích. Dodatečná úprava aerodynamiky má problém s chlazením odstranit. 

Motor 1 2 3 4 5 6

4. místo - 115 bodů






REPSOL HONDA












Andrea





Dovizioso












Trénink 25 24 19


Závod 3 3 4


Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 07- 1.VT


Naposledy nasazen 10- 2.VT 06- závod 10- závod


Stav


N N N

V případě Andrea Doviziosa je situace stejně nadějná, jako u jeho týmového kolegy z Repsol Hondy. Italův druhý motor už nepoužili od Assenu, ale vzhledem k tomu, že má Dovizioso na třech motorech za sebou deset Velkých cen, je ve velmi dobrém postavení. 

Motor 1 2 3 4 5 6

5. místo - 101 bodů






FIAT YAMAHA TEAM












Valentino





Rossi












Trénink 23 23 10 2

Závod 1 3 2 1

Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 08- WUP 10- WUP

Naposledy nasazen 09- KVA 10- 1.VT 10- KVA 10- Závod

Stav



N N

Valentino Rossi v letošní sezoně chyběl v závodech od italského Mugella až po německý Sachsenring, takže s životností motorů si do konce sezony nemusí dělat starosti.

Motor 1 2 3 4 5 6

6. místo - 99 bodů






DUCATI MARLBORO





TEAM





Nicky





Hayden












Trénink 17 27 18 8

Závod 3 2 2 3

Poprvé nasazen 01- WUP 01- 1.VT 06- 2.VT 08- WUP

Naposledy nasazen 06- 2.VT 08- 2.VT 10- WUP 10- Závod

Stav K


N N

Američan má po deseti kolech sezony rozjety čtyři motorové jednotky a z toho jednu už nenávratně pryč, když v mraku kouře skončil svou misi v holandském Assenu. Nejvíc kilometrů najel na motoru číslo dva, který naposledy použil v druhém tréninku na německou Grand Prix.

Motor 1 2 3 4 5 6

7. místo - 90 bodů






MONSTER TECH3












Ben





Spies












Trénink 19 22 11 8 2
Závod 2 2 4 1 1
Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 05- WUP 09- 1.VT 10- 1.VT
Naposledy nasazen 08- KVA 08- KVA 10- 1.VT 10- WUP 10- závod
Stav




N

V případě Bena Spiese situace nevypadá nejlépe, protože do této chvíle na své Yamaze rozjel pět motorů. Nový motor, který získal v Laguně Seca a Brně ovšem může představovat výrazné zlepšení, které Yamaha dodala jemu a Lorenzovi, když už bylo jasné, že o Rossiho přišli. Samozřejmě všechny tyto spekulace obě strany popírají.

Motor 1 2 3 4 5 6

8. místo - 75 bodů






LCR HONDA












Randy





De Puniet












Trénink 18 32 20 2

Závod 3 4 3 0

Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 05- 2.VT 10- 2.VT

Naposledy nasazen 05- 1.VT 10- 1.VT 10- závod 10- WUP

Stav
K

N N

Randy De Puniet sice vynechal závod v Laguně Seca, ale na jeho motorový příděl to nemělo žádný vliv, protože byl na západě Spojených států nahrazen místním jezdcem Rogerem Lee Haydenem. Po závodu v Brně skončil druhý motor, ale ten měl na svém kontě také nejvíc kilometrů. Do konce sezony mu zůstávají dva motory.

Motor 1 2 3 4 5 6

9. místo - 61 bodů






SAN CARLO HONDA





GRESINI





Marco





Melandri












Trénink 18 25 15 10

Závod 3 2 2 2

Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 05- 1.VT 09- 1.VT

Naposledy nasazen 04- závod 10- WUP 08- KVA 10- Závod

Stav



N N

Marco Melandri je na tom ze všech jezdců značky Honda ´nejhůře´, i když to pro něho neznamená nějaké vážné problémy. První motor už nějakou dobu nepoužívá, ale tím, že nezávodil v Assenu si ušetřil zbývající, které už od začátku sezony rozjel.

Klepněte pro větší obrázek

Motor 1 2 3 4 5 6

10. místo - 57 bodů






MONSTER TECH3












Colin





Edwards












Trénink 23 26 15 10

Závod 2 2 4 2

Poprvé nasazen 01- 2.VT 01- 1.VT 04- 2.VT 08- WUP

Naposledy nasazen 10- 2.VT 08- KVA 10- WUP 10- Závod

Stav
K

N N

Colin Edwards si s motory nemusí dělat starosti, protože je na tom dobře. Jen jediná jednotka mu vypověděla službu, ale to byl zrovna motor, který měl najeto nejvíc.

Motor 1 2 3 4 5 6

11. místo - 54 bodů






SAN CARLO HONDA





GRESINI





Marco





Simoncelli












Trénink 34 25 18 5

Závod 4 3 2 1

Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 07- 1.VT 10- 1.VT

Naposledy nasazen 09- závod 06- závod 10- WUP 10- Závod

Stav



N N

Marco Simoncelli v Brně nasadil čtvrtý motor a je takzvaně v limitu. Do konce zbývá osm závodů a Italovi stále zůstávají dvě nepoužité jednotky. Motor číslo dva nepoužil od Mugella, takže ten už bude brzy mimo hru.

Motor 1 2 3 4 5 6

12. místo - 48 bodů






PAGINAS AMARILLAS





DUCATI





Héctor





Barberá












Trénink 31 24 17 2

Závod 2 4 4 0

Poprvé nasazen 01- 2.VT 10- 1.VT 05- KVA 10- 2.VT

Naposledy nasazen 10- 1.VT 06- KVA 10- závod 10- WUP

Stav
K

N N

Héctor Barberá stejně jako Aleix Espargaró nasadil svůj čtvrtý motor poprvé až na okruhu v Brně, ale má o jeden motor méně.

Motor 1 2 3 4 5 6

13. místo - 36 bodů






RIZLA SUZUKI












Loris





Capirossi












Trénink 11 15 22 21 2
Závod 1 2 3 4 0
Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 04- WUP 05- 2.VT 10- 2.VT
Naposledy nasazen 04- KVA 04- KVA 10- 1.VT 10- Závod 10- WUP
Stav K K



Situace Lorise Capirossiho sice není tak dramatická, jak v případě jeho týmového kolegy Álvara Bautisty, ale to jen díky možnosti získat další tři motory navíc.

Motor 1 2 3 4 5 6

14. místo - 32 bodů






PRAMAC RACING












Aleix





Espargaró












Trénink 26 24 14 2

Závod 3 2 4 1

Poprvé nasazen 01- 2.VT 01- 1.VT 06- 2.VT 10- WUP

Naposledy nasazen 08- KVA 10- 2.VT 10- WUP 10- Závod

Stav



N N

Na to, kolik nehod letos Aleix Espargaró absolvoval jeho situace nevypadá vůbec špatně. Zatím má k dispozici všechny motory a jen jeden z nich vypadá, že už má celkem dost, když od víkendu v Sachsenringu nebyl nasazen. V Brně poprvé použili čtvrtý motor na němž Španěl zajel zahřívací trénink a samotný závod české Grand Prix.

Motor 1 2 3 4 5 6

15. místo - 31 bodů






PRAMAC DUCATI












Mika





Kallio












Trénink 31 29 14


Závod 5 0 5


Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 04- WUP


Naposledy nasazen 10- 1.VT 10- WUP 10- závod


Stav K

N N N

Mika Kallio využil jen tři motory a v závodech použil dokonce jen dva. U Pramacu pravděpodobně zvolili strategii s jedním motorem jen trénovat a se zbývajícími dvěma jet závody. První Kalliův motor už nefiguruje na seznamu akceschopných pohonných jednotek, ale tato jednotka zvládla velký počet nasazení, což je zajímavý výkon. Bohužel to v případě Fina  vypadá, že je v roli testovacího pilota motorů Ducati.

Motor 1 2 3 4 5 6

16. místo - 25 bodů






RIZLA SUZUKI












Álvaro





Bautista












Trénink 20 19 5 15 2 1
Závod 1 4 0 4 0 0
Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 01- WUP 07- 2.VT 08- 1.VT 10- WUP
Naposledy nasazen 08- KVA 07- 1.VT 04- KVA 10- Závod 09- 1.VT 10- WUP
Stav
K K


Álvaro Bautista je na tom s motorovým přídělem tak špatně, že dokonce schválené tři jednotky navíc mu do konce sezony nemusí stačit. Španělský závodník už v zahřívacím tréninku na Velkou cenu České republiky použil svůj poslední, šestý motor a dva motory už jsou mimo hru. Omezení motorových jednotek je vzhledem k jejich spolehlivosti pro japonského výrobce celkem problematická záležitost. Bautista je ze všech sedmnácti jezdců MotoGP největším kandidátem na penalizaci za překročení limitu motorových jednotek na jednu sezonu.

Motor 1 2 3 4 5 6

17. místo - 18 bodů






INTERWETTEN





HONDA





Hiroši





Aojama












Trénink 16 26 20 9

Závod 1 3 3 2

Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 06- 1.VT 09- 1.VT

Naposledy nasazen 05- 2.VT 08- KVA 10- WUP 10- Závod

Stav K


N N

I když je Hiroši Aojama už dva měsíce zraněný, nemá možnost ušetřit motory, protože je v týmu Interwetten dočasně nahrazen Alexem De Angelisem. S prvním motorem už nemůže počítát a vypadá to, že to samé brzy nastane i u druhé jednotky, která má nejvíc najeto a naposledy fungovala při kvalifikaci na Velkou cenu Německa.

16:20 | Nemocného Folgera v Malajsii nahradí Michael van der Mark.
15:42 | Dnes je to 6 let, co zahynul Marco Simoncelli.
22. října | Schrotter a Pasini takhle upadli ve druhém kole závodu: odkaz
22. října | Mir slaví: odkaz
22. října | Joan Mir - šampion Moto3 pro rok 2017: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00