Přehled motorových jednotek po závodu v Malajsii

V letošním ročníku mistrovství světa MotoGP poprvé absolvovala sezonu s přídělem šesti motorových jednotek na jednoho jezdce a tento limit zůstával zachován i v případě, že byl pro zranění nahrazen.
Přehled motorových jednotek po závodu v Malajsii

Z přehledu po patnácti kolech sezony je jasné, že nejlepší práci ve vývoji 800ccm motorů odvedla HRC. Honda má v šampionátu celkem třicet šest jednotek RC212V a do této chvíle má jen tři motory mimo hru. Navíc jsou jezdci, kteří mají k dispozici ještě nepoužité motory a to je ve srovnání s ostatními naprosto bezkonkurenční stav.

Yamaha má celkem dvacet čtyři motorových jednotek, čtyři jsou vyřazeny, ale i přesto také dobře odvedená práce na straně japonského výrobce. Všichni jezdci mimo Bena Spiese mají rozjeto všech šest motorů, ale Jorge Lorenzo a Valentino Rossi v závěru využívají služeb nového motoru M1, který jim Yamaha dodala teprve nedávno.

U Ducati je situace taková, že jejich pět závodníků má celkem třicet pohonných jednotek, ale už jedenáct z nich nelze použít. Nedá se říct, že by se jednalo o nižší spolehlivost, protože jsou jezdci, kteří mají v záloze motory nové, ale často se jednalo o mechanické poškození při pádu jezdce, což naznačuje, že v tomto směru je to slabá stránka GP10. Casey Stoner tak například odepsal už v Kataru svůj první motor.

Díky rozhodnutí Komise Grand Prix, bylo týmu Suzuki dodatečně přiděleno šest motoru pro dvojici jejich závodníků. Álváro Bautista už v této chvíli využívá služeb osmého motoru, ale Loris Capirossi zatím z přídělu navíc nevyužil ani jeden.

V tabulce je u každého motoru informace o jeho nasazení v trénincích, kvalifikacích a zahřívacích trénincích. Počet zahrnuje i závody, ale ty jsou ještě jednou pro přehlednost uvedeny samostatně, protože tam je po celou dobu v maximálním výkonu. U motorů, které týmy již nemůžou používat je ´K´ a motory, které ještě mají k dispozice, ale zatím je nepoužili jsou označeny jako ´N´. Velké ceny jsou označeny tak, jak jsou v kalendáři pro letošní sezonu. Seznam motorových jednotek připravili na motomatters.com.

01- Velká cena Kataru, 02- Velká cena Španělska, 03- Velká cena Francie, 04- Velká cena Itálie, 05- Velká cena Velké Británie, 06- Velká cena Nizozemska, 07- Velká cena Katalánska, 08- Velká cena Německa, 09- Velká cena USA, 10- Velká cena České republiky, 11- Velká cena Indianapolisu, 12- Velká cena San Marina, 13- Velká cena Aragónska, 14- Velká cena Japonska, 15- Velká cena Malajsie

Legenda:
01- 1.VT01 znamená první závod sezony v Kataru– 1.VT první volný trénink
01- 2.VT01 znamená první závod sezony v Kataru – 2.VT druhý volný trénink
13- 3.VT13 znamená třináctý závod sezony v Aragónu – 3.VT třetí volný trénink
02- KVA02 znamená druhý závod sezony v Jerezu – KVA kvalifikace
03- WUP03 znamená třetí závod sezony v Le Mans – WUP zahřívací trénink
04- závod – 04 znamená čtvrtý závod sezony v Mugellu – závod
N
– nepoužitý motor, zatím nebyl nahlášen nebo neopustil boxovou uličku
K – motor, který už jezdec nemůže použít a tým to oficiálně oznámil Technickému řediteli šampionátu (porucha, porušení plomby, atd.) Motor se může vrátit zpět ke kontrole do továrny, ale jakmile se poruší plomba,  zpátky se už může vrátit jen jako nový motor.

Motor 1 2 3 4 5 6

1. místo - 313 bodů






FIAT YAMAHA TEAM












Jorge





Lorenzo












Trénink 22 21 28 21 10 6
Závod 2 2 3 4 3 1
Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 2.VT 04- KVA 08- WUP 12- WUP 14- KVA
Naposledy nasazen 06- 2.VT 08- KVA 13- KVA 15- 1.VT 15- WUP 15- Závod
Stav K K



Jorge Lorenzo se v průběhu sezony obával situace ohledně motorových jednotek, ale nyní má titul mistra světa jistý a může se teď naprosto v klidu věnovat závodění. Také on má nejnovější specifikaci motorové jednotky M1, kterou poprvé použil pro závod v Sepangu.

Motor 1 2 3 4 5 6

2.místo - 228 bodů






REPSOL HONDA












Dani





Pedrosa












Trénink 27 28 24 15 4
Závod 4 2 4 3

Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 07- 1.VT 11- 1.VT 13- 1.VT
Naposledy nasazen 07- KVA 10- WUP 12- WUP 14- 1.VT 13- WUP
Stav




N

Dani Pedrosa nezávodil v japonské Motegi ani v Malajsii, takže má ´ušetřeno´ ještě víc než jeho týmový kolega Dovizioso. Honda chce nasadit novou specifikaci motoru, ale vzhledem k tomu, že v Austrálii bude Pedrosa víc testovat svůj zdravotní stav je tato možnost pravděpodobná v portugalském Estorilu.

Motor 1 2 3 4 5 6

3.místo - 181 bodů






FIAT YAMAHA TEAM












Valentino





Rossi












Trénink 26 26 20 19 15 3
Závod 1 3 2 4 2 0
Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 08- WUP 10- WUP 14- 1.VT 15- 2.VT
Naposledy nasazen 12- 1.VT 10- 1.VT 13- WUP 14- WUP 15- Závod 15- KVA
Stav K




Valentino Rossi tím, že od Mugella do závodu v Německu nezávodil, ušetřil svůj příděl motorových jednotek a v této chvíli je v posledních třech Grand Prix nemusí šetřit. Navíc má k dispozici nejnovější motor, který továrnímu týmu Yamaha dodala v Motegi.

Motor 1 2 3 4 5 6

4.místo - 180 bodů






DUCATI MARLBORO





TEAM





Casey





Stoner












Trénink 30 5 37 26 14
Závod 3 1 3 4 4
Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 02- 1.VT 08- WUP 12- WUP
Naposledy nasazen 09- 1.VT 01- závod 13- 3.VT 15- WUP 15- Závod
Stav K K K


N

Casey Stoner už nedisponuje třemi motory z šesti. Jeden z nich zničil pádem v Kataru a třetí v pořadí měl najeto pořádnou porci kilometrů. Vzhledem k tomu, že má Australan v záloze jeden nepoužitý motor, není důvod se obávat, že bude muset v některém z posledních závodů řešit motorové problémy.

Motor 1 2 3 4 5 6







REPSOL HONDA












Andrea





Dovizioso












Trénink 27 27 29 13 8
Závod 3 3 4 3 2
Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 07- 1.VT 11- 2.VT 14- KVA
Naposledy nasazen 12- 1.VT 14- 1.VT 15- WUP 14- 2.VT 15- Závod
Stav




N

Honda je na tom po motorové stránce velmi dobře, jak je vidět na tabulce využití šestice jednotek RC212V Andrea Doviziosa. Ital má jeden motor k dobru a v závěru sezony to určitě využije.

Motor 1 2 3 4 5 6

6.místo - 152 bodů






MONSTER TECH3












Ben





Spies












Trénink 20 22 17 20 16
Závod 2 2 4 2 5
Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 05- WUP 09- 1.VT 10- 1.VT
Naposledy nasazen 12- 1.VT 08- KVA 15- KVA 15- KVA 15- Závod
Stav




N

Ben Spies má v záloze nový motor, takže v jeho případě je možné, že od Yamahy získá pro poslední Grand Prix novou specifikace, ale mnohem pravděpodobnější je asi ta varianta, že si ji vyzkouší až v pozávodním testu ve Valencii, kde již bude v roli továrního jezdce Yamahy.

Motor 1 2 3 4 5 6

7.místo - 139 bodů






DUCATI MARLBORO





TEAM





Nicky





Hayden












Trénink 17 27 23 25 14 2
Závod 3 2 2 4 3 1
Poprvé nasazen 01- WUP 01- 1.VT 06- 2.VT 08- WUP 11- WUP 15- WUP
Naposledy nasazen 06- 2.VT 08- 2.VT 13- 2.VT 15- WUP 15- KVA 15- Závod
Stav K K



V případě Nicky Haydena se situace trošku komplikuje. Američan už vyřadil dvě jednotky, ale žádná mu nezůstává v záloze. Na pátém motoru má tři závody, s šestým absolvoval jeden a do konce nám zůstávají ještě tři Grand Prix.

Motor 1 2 3 4 5 6

8.místo - 94 bodů






LCR HONDA












Randy





De Puniet












Trénink 27 32 20 19 14
Závod 3 4 3 2 3
Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 05- 2.VT 10- 2.VT 13- 3.VT
Naposledy nasazen 13- 2.VT 10- 1.VT 10- závod 15- WUP 15- Závod
Stav
K


N

Randy De Puniet má vyřazený jeden motor, ale ten měl neuvěřitelně najeto, takže určitě nic, co by se týkalo spolehlivosti. Navíc má Francouz k dispozici zatím nepoužitý motor, takže závěr sezony je v případě LCR Hondy absolutně v klidu.

Motor 1 2 3 4 5 6

9.místo - 92 bodů






SAN CARLO HONDA





GRESINI





Marco





Simoncelli












Trénink 34 25 26 13 13 12
Závod 4 3 3 2 2 1
Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 07- 1.VT 10- 1.VT 13- 1.VT 13- 1.VT
Naposledy nasazen 09- závod 06- závod 12- závod 12- KVA 15- KVA 15- Závod
Stav





Marco Simoncelli je na tom podobně, jak jeho týmový kolega. Poslední dvě jednotky aktivoval ve španělském Aragonsku a ani pro něho by neměl být problém sezonu dokončit aniž by musel výrazně omezit výkon.

Motor 1 2 3 4 5 6

10.místo - 86 bodů






SAN CARLO HONDA





GRESINI





Marco





Melandri












Trénink 18 30 15 18 12 16
Závod 3 2 2 3 1 3
Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 05- 1.VT 09- 1.VT 12- 2.VT 13- 1.VT
Naposledy nasazen 04- závod 12- 1.VT 08- KVA 12- WUP 15- WUP 15- Závod
Stav





Marco Melandri naposledy použil první motor v Mugellu, což znamená, že už je na pokraji vyřazení. Rozjetých má všech šest motorů, ale na pátém má najeto minimum.

Motor 1 2 3 4 5 6

11.místo - 81 bodů






MONSTER TECH3












Colin





Edwards












Trénink 26 26 20 19 15 3
Závod 2 2 4 2 4 1
Poprvé nasazen 01- 2.VT 01- 1.VT 04- 2.VT 08- WUP 11- KVA 15- KVA
Naposledy nasazen 12- KVA 08- KVA 14- KVA 15- WUP 15- 2.VT 15- Závod
Stav
K



Satelitní tým Yamahy Monster Tech 3 zatím nové motory od Yamahy nedostal a protože Colin Edwards už rozjel svůj poslední, šestý motor tak v letošní sezoně už ani jeho služeb nevyužije.

Motor 1 2 3 4 5 6

12.místo - 74 bodů






PAGINAS AMARILLAS





DUCATI





Héctor





Barberá












Trénink 31 24 32 20 6
Závod 2 4 5 3 1
Poprvé nasazen 01- 2.VT 10- 1.VT 05- KVA 10- 2.VT 14- WUP
Naposledy nasazen 10- 1.VT 06- KVA 14- KVA 15- WUP 15- Závod
Stav K K


N

Héctor Barberá má jeden motor k dobru, dva mimo hru, takže u týmu Aspar je určitě spokojenost.

Motor 1 2 3 4 5 6 7 8 9

13.místo - 69 b.









RIZLA SUZUKI


















Álvaro








Bautista


















Trénink 23 19 5 21 4 15 5 2
Závod 1 4 0 4 0 3 1 1
Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 01- WUP 07- 2.VT 08- 1.VT 10- WUP 14- 2.VT 15- WUP
Naposledy nasazen 13- 1.VT 07- 1.VT 04- KVA 13- KVA 14- KVA 15- KVA 15- KVA 15- závod
Stav
K K




N

Álvaro Bautista má v této sezoně k dispozici devět motorových jednotek a rozjel to jak se patří. Už má jen jeden nový motor a s takovým tempem, kdo ví, zda mu to vydrží až do konce sezony.

Motor 1 2 3 4 5 6

14.místo - 52 bodů






PRAMAC RACING












Aleix





Espargaró












Trénink 28 28 14 21 8
Závod 3 2 4 3 3
Poprvé nasazen 01- 2.VT 01- 1.VT 06- 2.VT 10- WUP 13- WUP
Naposledy nasazen 12- 1.VT 13- 2.VT 10- WUP 15- WUP 15- Závod
Stav K
K

N

Aleix Espargaró má dva motory mimo hru, ale jeden zcela nový, takže pro Španěla závěr sezony v tomto směru celkem bez problému.

Motor 1 2 3 4 5 6

15.místo - 44 bodů






INTERWETTEN





HONDA





Hiroši





Aojama












Trénink 16 26 21 16 16 14
Závod 1 3 3 2 2 3
Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 06- 1.VT 09- 1.VT 11- 2.VT 13- 3.VT
Naposledy nasazen 05- 2.VT 08- KVA 11- 1.VT 13- 2.VT 15- WUP 15- Závod
Stav K




Hiroši Aojama má ze všech jezdců Hondy nejvíc nepoužitelných motorů. Ale ani jeden z nich se nestal obětí jeho nehody v Silverstonu.

Motor 1 2 3 4 5 6 7 8 9

16.místo - 41 b.









RIZLA SUZUKI


















Loris








Capirossi


















Trénink 11 15 26 32 13 5


Závod 1 2 3 5 1 1


Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 04- WUP 05- 2.VT 10- 2.VT 14- WUP


Naposledy nasazen 04- KVA 04- KVA 15- 1.VT 14- KVA 15- KVA 15- Závod


Stav K K



N N N

Loris Capirossi si drží stále šest motorů. Na nový příděl zatím nesáhl, ale do Valencie to asi nebude v jeho silách udržet. Nicméně do konce sezony může být v klidu, z boxové uličky startovat nebude.

Motor 1 2 3 4 5 6

17.místo - 38 bodů






PRAMAC DUCATI












Mika





Kallio












Trénink 31 36 29 15

Závod 5 0 5 5

Poprvé nasazen 01- 1.VT 01- 1.VT 04- WUP 11- WUP

Naposledy nasazen 10- 1.VT 13- 3.VT 15- WUP 15- závod

Stav K K

N N

Mika Kallio si ušetřil hned dvě motorové jednotky, ale pravděpodobně tuto výhodu již nedokáže využít, protože v posledních dvou závodech v Estorilu a Valencii ho má nahradit Carlos Checa.

 

10. prosince | Shoya Tomizawa by dnes měl 27 let. odkaz
8. prosince | Alex Rins dnes slaví 22 let.
26. listopadu | Takhle jezdce moc často nevídáme: odkaz
26. listopadu | Od pátku 24. 11. je již možné zakoupit vstupenky na GP České republiky 2018.
23. listopadu | Alex Márquez testuje v Jerezu motocykl MotoGP. Nahradil zraněného Lüthiho. odkaz