Přes vyjetí z trati Lukáš na 13. místě

Lukáš dnes ukázal ohromnou chuť po nevydařené kvalifikaci zabojovat o dobré umístění. Skvěle se mu povedl start z 15. pozice a do první zatáčky se již tlačil na 7. místo. V ní se Lukáše snažil podjet Pasini, který ale v souboji upadl a po kontaktu s ním Lukáš musel pro zachránění situace vyjet z trati. Ztratil tak přes 10 vteřin a propadl se na konec startovního pole. V průběhu závodu pak ještě předjel několik soupeřů a závod dokončil na 13. místě.

S prvními závody tříd 125 a 250 si pohrálo počasí, když se v pátém kole závodu slabší kubatury spustil silný déšť, který je v Kataru ojedinělým jevem. Pořadí třídy 125 se tak vyhlašovalo po 4 kolech a závod třídy 250 byl kvůli čekání na oschnutí trati odstartován o 40 minut později a zkrácen na 13 kol. Do celkového pořadí se pak promítla skutečnost, že trať ještě nebyla úplně suchá a tak někteří favorité neprodali svou rychlost. Lukáš po vyjetí z trati absolvoval závod v tempu, který by v úvodních kolech stačil na kontakt s velkou vedoucí skupinou, v závěru závodu pak na souboj o top 10.

Lukáš Pešek / 13. místo

Lukáši, skvěle se ti povedl start, ale pak v první zatáčce přišel kontakt s Pasinim, co přesně se tam stalo?
“Tak start se mi povedl super, ale v první zatáčce byla docela tlačenice a bohužel jsem na to doplatil. Pasini si tam asi zamáčkl brzdu a při pádu do mě narazil. Nejdřív jsem si myslel, že to vůbec neustojím, ale nakonec se to povedlo, bohužel jsem dost ztratil a pak už byly karty rozdané.“

Tím vyjetím si prakticky ztratil všechny naděje na dobré umístění, jak se ti potom závodilo?
„Ze začátku jsem se pokoušel to ještě dojet, ale na zdejší trati, pokud nejsem v kontaktu, tak to pro mě je obtížné. Pokud bych se držel ve skupině, asi bych dokázal akceptovat rychlejší tempo. Jelo se mi ale docela dobře, časy byly konstantní a dobré bylo, že se mi dařilo předjíždět i nějaké soupeře a posunovat se dopředu. Nijak jsem ale na trati, kde ještě místy byly mokré fleky, neriskoval, při tomto vývoji závodu by to nemělo smysl. Nakonec jsem po tom průběhu za 13. místo i 3 body rád, mohlo to dopadnout daleko hůř. Celý pobyt v Kataru nebyl příliš šťastný a snad jsme si problémy vybrali na dlouhou dobu dopředu.“

Daniel M. Epp, majitel týmu

„Velká škoda, že Lukáš musel po nezaviněné kolizi vyjet z trati a tím pádem neměl šanci na lepší umístění. Jsem si jistý, že by mohl v závodu bojovat ve druhé skupině o umístění v top 10. Vzhledem k průběhu je 13. místo dobré a asi je to i maximum, kterého za daných okolností mohl Lukáš ve zkráceném závodu dosáhnout. Výsledky závodu byly dány specifickými podmínkami a příště to pravděpodobně bude vše jinak.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

2:25 | @Stefanomanzi62 @alexmarquez73 Best thing about this was Alex apologising to Manzi for crashing in front of him the… odkaz
2:23 | Manzi měl plné ruce práce, aby se dokázal vyhnout padajícímu Márquezovi, ale dokázal to: odkaz
2:19 | Lüthi ve warm upu upadl: odkaz
5:39 | Michelin zůstane v MotoGP minimálně do roku 2023.
3:39 | Nakagami smetl Ponse: odkaz

Harmonogram

GP Austrálie, Phillip Island
Pátek 20. října
Moto3 1. trénink   01:00–01:40
MotoGP 1. trénink   01:55–02:40
Moto2 1. trénink   02:55–03:40
Moto3 2. trénink   05:10–05:50
MotoGP 2. trénink   06:05–06:50
Moto2 2. trénink   07:05–07:50
Sobota 21. října
Moto3 3. trénink   01:00–01:40
MotoGP 3. trénink   01:55–02:40
Moto2 3. trénink   02:55–03:40
Moto 3 kvalifikace   04:35–05:15
MotoGP 4. trénink   05:30–06:00
MotoGP 1. kvalifikace   06:10–06:25
MotoGP 2. kvalifikace   06:35–06:50
Moto2 kvalifikace   07:05–07:50
Neděle 22. října    
Moto3 warm up   01:40–02:00
Moto2 warm up   02:10–02:30
MotoGP warm up   02:40–03:00
Moto3 závod   04:00
Moto2 závod   05:20
MotoGP závod   07:00